Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9 TDI 1z] mocniejsze turbo-jakie kupic?

ODPOWIEDZ
matek10912
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 406
Rejestracja: 24 mar 2012, 08:07
Imię: Mateusz
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik:
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
Kontakt:

Post autor: matek10912 » 03 maja 2013, 13:33

Ja na ori pompie + wtryski AFN +przekladka na Pierburga i nasze turbo T2 mam 130 KM i ok 300 Nm wiec daje rade ale raczej wiecej nie podola dodac mocy wiec na montaz czeka pompa od AFN. Tak wiec smialo nie musisz sie martwic ze nie podola

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5444
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 03 maja 2013, 13:33

pompa da rade, wstawiaj afn'ki lub 210-tki. Kostrz powinien mieć jeszcze na stanie :mrgreen:

Ztnkrk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 84
Rejestracja: 21 sty 2012, 15:04
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Ztnkrk » 03 maja 2013, 14:31

dzieki za odpowiedz ;-) , hmm w przekladke raczej sie juz nie bede bawił na pierburga, musiałby softa zmienic w tedy nie? zastanawiam sie nad wtryskami chcialbym 130ps zrobic <ok> . czym sie róznia afn od 210-tkami jeśli można zapytać? :oops:

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5444
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 03 maja 2013, 14:40

Większa srednica otworkow. Afn maja 205, a te z Volvo/Ael 210
Jak przekladka to i inny komp i soft tez na nowym sterowniku.

Ztnkrk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 84
Rejestracja: 21 sty 2012, 15:04
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Ztnkrk » 03 maja 2013, 14:47

Hmmm bez przekladki bede zakladać, na boshu i na tym samym sofciku, Afn 205 i z volvo / Ael 210 wystarczy jesli podejda <ok> aż taki wymagajacy dla mojej żabci nie bede :lol:

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5444
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 03 maja 2013, 14:51

Podejda, weź wieksze, zawsze to z zapasem bedzie :mrgreen:

Ztnkrk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 84
Rejestracja: 21 sty 2012, 15:04
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Ztnkrk » 03 maja 2013, 14:53


Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5444
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 03 maja 2013, 14:59

Otóż to. Uderzaj do Kostrza, ma pewniaki. Teraz jak mam pełną diagnostyke to sprawdzone zostały korekcje i zera były z przodu, więc jest dobrze <ok>

Ztnkrk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 84
Rejestracja: 21 sty 2012, 15:04
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Ztnkrk » 03 maja 2013, 15:01

Więc bede musiał uderzyć ponownie do Mistrza <ok> dzięki za pomoc

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 20 cze 2013, 20:37

Czy turbo k14 jest dużo większe od t15 ? jak to ma się z rozmiarami tych turbosprężarek ? Cały czas mnie korci ta k14 bo k16 to jednak już za późno będzie wstawać i miejsca przy kolektorze mało.

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 23 cze 2013, 13:40

brabus124, różnica jest jak K14 i K24.

jeśli chodzi Ci o K16 i K14 z 2.5TDI z Audi C4 to K16 lepsza, wstaje pododnie ale wydajność lepsza.

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 28 cze 2013, 20:35

arwam, Ok. a czy Turbo z 1.9 TD np. Passat b3 które ma k14 jest takie same jak w 2.5 TDI ? Powiedzmy że będę miał Turbo k14 z kolektorem z Passata, będzie pasować spływ i doprowadzenie oleju ?

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 28 cze 2013, 22:32

brabus124,

to całkiem inne turbo, począwszy od rdzenia, po wirniki, i na gorących muszlach wszystko jest inne.


ewentualnie jeszcze jak chcesz mam K14 z omegi, wydajnościowo podobne do T3 ale z mniejszym lagiem.

do jego montażu też są potrzebne flansze jak w przypadku K14 z 2.5TDI, ale już spływ oleju jest przykręcany, a nie na flanszy,
te turba są naprawdę pancerne.
dwa lata na silnikach 1.9 TD i TDI na ciśnieniu 1,8 bara, i rok na silniku 2.5TDI na ciśnieniu 1.5bara nie zrobiły mu żadnej krzywdy.
turbo idealne dla osób które się uczą chiptuningu.
nawet najbardziej idiotyczna chyba pomyłka nie będzie w stanie zabić tej turbiny, jak do tej pory jeśli wypnie się odmę to turbo jest suche jak pieprz.

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 11 lip 2013, 08:38

arwam, Posiadam Turbo z kolektorem od passata b3 TD, Garrett T2, to jest takie same jak w audi 80 b4 1z? Oraz nabyłem turbo od audi 2.5 TDi 140KM k14 myślę o zamontowaniu tej suszarki, jest już dość spora przy mojej obecnej Garrett T15, tylko żeby za poźno nie wstawała,

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 11 lip 2013, 09:15

brabus124, K14 przy sofcie który w dolnych obrotach za mozno przyspiesza kąt wtrysku na AAT wstaje i to już przy 1500 rpm na wysokich biegach. przy 2000 rpm daje już u mnie 1.0bara.
jak znajdę logi to wrzucę.
T2 z paska jest tylko inaczej poskładana, a tak jest to to samo turbo.
jako że Ty masz o 20% mniejsza pojemność no to myślę że przy takim sofcie jak masz teraz turbo wstanie przy około 2000-2500rpm przy czym na wyższych biegach już powinno przy 2500rpm osiągać zadane doładowanie.




ewentualnie mam jeszcze K14 z omegi 2.3TD, to wstaje już wyraźnie przy 1800rpm a przy 2200-2300 masz pełne ciśnienie.
tą mogę oddać za grosze, na mniejszą częśc wydechowa. więc wstaje szybciej.
jak jeszcze w audi miałem M-TDI to nie miałem trakcji na jedynce i dwójce bo turbo bardzo szybko wstawało.


va wracając do K14 z 2.5TDI to opuźnijcie w sofcie kąt wtrysku przy pełnym wciśnięciu gazu pomiedzy obrotami 1400-1800rpm i turbo będzie zdecydowanie szybciej wstawać. nawet jeden z kolegów w dziale TDI miał problem z kątem dynamicznym bo pompa mu nie wyprzedzała kąta wtrysku to miał i to spore przeładowania ( ori turbo) tak że N75 sobie nie radziło.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbiny i układ dolotowy”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga