Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 JN] Problem z odpalaniem

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
pompex
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 19 wrz 2011, 22:54

[B3 JN] Problem z odpalaniem

Post autor: pompex » 04 maja 2013, 15:52

Witam,

Problem zaczął się ok. pół roku temu, kiedy podczas jazdy odłączyła mi się klamra na akumulatorze i auto zgasło podczas jazdy, zdążyłem dojechać ledwo na parking i od tamtej pory podczas odpalania nie może zaskoczyć. Dzisiaj próbowałem odpalić na lince to zaczął bardzo głośno strzelać, odpalał tylko podczas ciągnięcia go, obroty nie rosły kiedy dodawałem gazu a jak tylko puszczałem sprzęgło to gasł...

Wrzucam filmik, gdzie przedstawione jest jak auto reaguje po odpaleniu, tak klekocze chwile i gaśnie, nie reaguje na gaz.

http://www.youtube.com/watch?v=EhLisoXaatY

Proszę o pomoc.

Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 04 maja 2013, 17:25 przez pompex, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
BlackAngel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 09 mar 2009, 18:41
Imię: Krzysztof

Post autor: BlackAngel » 04 maja 2013, 17:02

Cześć.
W momencie gdy ci zgasł, było szarpnięcie, czy łagodnie zgasł? Może sprawdź rozrząd czy nie przeskoczył. Warto też sprawdzić, czy jest iskra na wszystkich świecach.

pompex
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 19 wrz 2011, 22:54

Post autor: pompex » 04 maja 2013, 17:23

BlackAngel pisze:Cześć.
W momencie gdy ci zgasł, było szarpnięcie, czy łagodnie zgasł? Może sprawdź rozrząd czy nie przeskoczył. Warto też sprawdzić, czy jest iskra na wszystkich świecach.
Gaśnie łagodnie. Rozrząd nie mam pojęcia jak sprawdzić, a iskra na świecach jest.

Awatar użytkownika
BlackAngel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 09 mar 2009, 18:41
Imię: Krzysztof

Post autor: BlackAngel » 04 maja 2013, 18:06

Rozrząd sprawdzasz po znakach na kołach pasowych.
Na górnym kole rozrządu z tyłu jest kropka. Obracasz wałem tak, żeby ta kropka się zgrała z górną krawędzią głowicy (po prawej stronie stojąc przed autem). Gdy to ustawisz, to sprawdzasz, czy, nacięcie na kole pasowym wału korbowego zgrywa się z kropką na kole wałka pośredniego napędzającego aparat zapłonowy. Jeśli nie, to obracasz o jeden pełny obrót wał i wtedy już powinno się zgrać (znaki zgrywają się co dwa obroty wału korbowego). Jeśli nic nie będzie się zgrywało, to przestawiony jest rozrząd.

Nie mówię, że to musi od razu być wina rozrządu, ale nie zaszkodzi sprawdzić.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl