Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[AAH Cabrio] Odpowietrzenie zbiornika paliwa.

Wszystko co tyczy się silników V6
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
mAnS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 10 maja 2010, 22:09
Lokalizacja: 3City

[AAH Cabrio] Odpowietrzenie zbiornika paliwa.

Post autor: mAnS » 05 maja 2013, 08:35

Witam

Wiem że temat był juz pare razy wałkowany. Ale jest chaos w tej materii.

A.Czy montaż katalizatora determinuje instalacje odpowietrzenia przez zasobnik z węglem aktywnym zamiast zwykłego odpowietrzenia przy wlewei paliwa?
B.Gdzie dokładnie znajduje się zawór sterowany z ECU otwierający to odpowietrzenie, i jak go sprawdzić... przykładanie napięcia 12VDC powinno go otworzyć... tak rozumiem
C.Gdzie w 80 znajduje się zasobnik... czy we wszystkich naszych niuniach jest to okoloca prawego przedniego nadkola.

U mnie po wymianie pompy paliwa - niestety zamiennik zapowietrza się zbiornik, znany temat ssssyk przy otwieraniu korka wlewu.
Ostatnio zmieniony 15 maja 2013, 16:06 przez mAnS, łącznie zmieniany 1 raz.

LU CASH

Post autor: LU CASH » 05 maja 2013, 08:41

no właśnie... u mmie w 7A tez syczy jak sie odkręca korek :-/

wyjasni to ktoś?

Awatar użytkownika
ATLAS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3021
Rejestracja: 08 kwie 2009, 19:49
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ATLAS » 05 maja 2013, 08:48

W moim cabie nic w tej kwestii nie było ruszane, nigdy nie miałem problemów, a nawet gdy tankuję, gdy wskazówkę mam do połowy to i tak syczy przy odkręcaniu. Wczoraj miałem 3/4 baku i przed odkręceniem korka też syczało. Chyba tak musi być, ale sam się zastanawiałem, że to dziwne, bo w innym aucie syczy mi dopiero gdy tankuję prawie pusty bak.

A gdybyś jeździł na próbę bez korka, albo z korkiem z odpowietrznikiem?

Awatar użytkownika
mAnS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 10 maja 2010, 22:09
Lokalizacja: 3City

Post autor: mAnS » 05 maja 2013, 09:51

Atlas to jest niedobrze z 2 wzgledow:
1. Podciśnienie w baku podczas ubywania paliwa daje w kość pompie... Nie mówiąc juz o mniejszych dawkach paliwa...
2. Podczas wzrostu temperatury rozszerzalność temp. paliwa także będzie występować wiec obciążenie uszczelnień przewodów etc.

co do jazdy z podziurawionym korkiem paliwa to ma to swoje minusy ... Oczywiście chodzi tu o opary... Wiec bydzie EKO ;).

generalnie temat dotyczy wielu użytkowników audi 80/100 wiec dobrze byliby go rozpoznać dogłębnie.

Awatar użytkownika
PuSzEk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 502
Rejestracja: 22 sty 2011, 21:46
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: PuSzEk » 05 maja 2013, 09:59

u mnie też tak syczy, dlatego od czasu do czasu odkręcam korek, żeby wypuścić te opary :-)

Slawo777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 711
Rejestracja: 22 wrz 2011, 22:02
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Slawo777 » 05 maja 2013, 11:46

Cześć :-) Mnie też syczy i znalazłem taki oto temat z ciekawości https://audi80.pl/b41z-odpowietrzeni ... vt9688.htm Sprawdzę czy dzyndzel odpowietrzający jest i w mojej czy tylko w dieselu :-)

Awatar użytkownika
mAnS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 10 maja 2010, 22:09
Lokalizacja: 3City

Post autor: mAnS » 05 maja 2013, 18:39

U mnie dzyndzla nie ma... Czyli raczej proEKO :). Będę musiał sprawdzić co i jak z tym zaworem i zasobnikiem....

LU CASH

Post autor: LU CASH » 05 maja 2013, 22:10

ale czego syczy?

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 05 maja 2013, 22:46

Najpierw można podłączyć vaga i sprawdzić czy nie ma błędu związanego z odpowietrzeniem baku ( EVAP ), potem przejść do zaworka elektrycznego ( 2 pinowy ) który podczas pracy powinien cykać ( czuć jak się dotknie i słychać ), sprawdzić szczelność przewodów od zbiorniczka pod prawym błotnikiem do zaworka, oraz od zbiorniczka do baku. Z węzy ewidentnie powinno być czuć paliwem. Z zaworka zazwyczaj dalej idzie jakaś rurka do podciśnień i tam powinien być sprawny zaworek zwrotny który pozwoli wpuścić opary np. do kolektora ssącego ale nie w druga stronę, bywa że albo ktoś te zaworki odwrotnie podłącza albo całkiem je wywala i cuda się dzieją.

U mnie czy jeździłem z odpiętym odpowietrzeniem baku, czy ze sprawnym układem nigdy przy odkręcaniu korka nie syczało.

Awatar użytkownika
mAnS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 10 maja 2010, 22:09
Lokalizacja: 3City

Post autor: mAnS » 08 maja 2013, 00:20

sagem pisze:...Z zaworka zazwyczaj dalej idzie jakaś rurka do podciśnień i tam powinien być sprawny zaworek zwrotny który pozwoli wpuścić opary np. do kolektora ssącego ale nie w druga stronę, bywa że albo ktoś te zaworki odwrotnie podłącza albo całkiem je wywala i cuda się dzieją.

U mnie czy jeździłem z odpiętym odpowietrzeniem baku, czy ze sprawnym układem nigdy przy odkręcaniu korka nie syczało.
czy to oznacza ze w systemie sa 2 zawory? Ten co cyka i jeszcze jakis inny?

Slawo777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 711
Rejestracja: 22 wrz 2011, 22:02
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Slawo777 » 08 maja 2013, 13:51

Można by było się zastanowić oprócz sugestii Sagema ilu z Nas jeździ na LPG :-) Ja na pewno,Puszek też i jeśli benzyna wraca do baku, pompa pompuje to ciśnienie nie jest spowodowane tym właśnie efektem?Pamiętajmy że temperatura silnika,obieg powrotny może wspomagać parowanie benzyny już w baku. Trzeba by było odsyczyć korek wlewu,pojeździć na benzynie i sprawdzić wtedy czy wlew paliwa syczy po jeździe tylko na paliwie czy jednak nie.No ale to tylko moje gdybanie.Pozdrowienia :-)

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 08 maja 2013, 20:42

mAnS pisze:zy to oznacza ze w systemie sa 2 zawory? Ten co cyka i jeszcze jakis inny?
No musi być zaworek zwrotny, jakiś np. kulkowy ( podcisnieniowy ) która opary ze zbiornika puszcza do silnika, ale już nie w drugą stronę. W przypadku jego nie sprawności jakieś tam małe ciśnienie może wracać z powrotem do baku.

LU CASH

Post autor: LU CASH » 09 maja 2013, 21:19

a gdzie to ustrojstwo siedzi?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl