[AAH Cabrio] Odpowietrzenie zbiornika paliwa.
[AAH Cabrio] Odpowietrzenie zbiornika paliwa.
Witam
Wiem że temat był juz pare razy wałkowany. Ale jest chaos w tej materii.
A.Czy montaż katalizatora determinuje instalacje odpowietrzenia przez zasobnik z węglem aktywnym zamiast zwykłego odpowietrzenia przy wlewei paliwa?
B.Gdzie dokładnie znajduje się zawór sterowany z ECU otwierający to odpowietrzenie, i jak go sprawdzić... przykładanie napięcia 12VDC powinno go otworzyć... tak rozumiem
C.Gdzie w 80 znajduje się zasobnik... czy we wszystkich naszych niuniach jest to okoloca prawego przedniego nadkola.
U mnie po wymianie pompy paliwa - niestety zamiennik zapowietrza się zbiornik, znany temat ssssyk przy otwieraniu korka wlewu.
Wiem że temat był juz pare razy wałkowany. Ale jest chaos w tej materii.
A.Czy montaż katalizatora determinuje instalacje odpowietrzenia przez zasobnik z węglem aktywnym zamiast zwykłego odpowietrzenia przy wlewei paliwa?
B.Gdzie dokładnie znajduje się zawór sterowany z ECU otwierający to odpowietrzenie, i jak go sprawdzić... przykładanie napięcia 12VDC powinno go otworzyć... tak rozumiem
C.Gdzie w 80 znajduje się zasobnik... czy we wszystkich naszych niuniach jest to okoloca prawego przedniego nadkola.
U mnie po wymianie pompy paliwa - niestety zamiennik zapowietrza się zbiornik, znany temat ssssyk przy otwieraniu korka wlewu.
Ostatnio zmieniony 15 maja 2013, 16:06 przez mAnS, łącznie zmieniany 1 raz.
W moim cabie nic w tej kwestii nie było ruszane, nigdy nie miałem problemów, a nawet gdy tankuję, gdy wskazówkę mam do połowy to i tak syczy przy odkręcaniu. Wczoraj miałem 3/4 baku i przed odkręceniem korka też syczało. Chyba tak musi być, ale sam się zastanawiałem, że to dziwne, bo w innym aucie syczy mi dopiero gdy tankuję prawie pusty bak.
A gdybyś jeździł na próbę bez korka, albo z korkiem z odpowietrznikiem?
A gdybyś jeździł na próbę bez korka, albo z korkiem z odpowietrznikiem?
Atlas to jest niedobrze z 2 wzgledow:
1. Podciśnienie w baku podczas ubywania paliwa daje w kość pompie... Nie mówiąc juz o mniejszych dawkach paliwa...
2. Podczas wzrostu temperatury rozszerzalność temp. paliwa także będzie występować wiec obciążenie uszczelnień przewodów etc.
co do jazdy z podziurawionym korkiem paliwa to ma to swoje minusy ... Oczywiście chodzi tu o opary... Wiec bydzie EKO .
generalnie temat dotyczy wielu użytkowników audi 80/100 wiec dobrze byliby go rozpoznać dogłębnie.
1. Podciśnienie w baku podczas ubywania paliwa daje w kość pompie... Nie mówiąc juz o mniejszych dawkach paliwa...
2. Podczas wzrostu temperatury rozszerzalność temp. paliwa także będzie występować wiec obciążenie uszczelnień przewodów etc.
co do jazdy z podziurawionym korkiem paliwa to ma to swoje minusy ... Oczywiście chodzi tu o opary... Wiec bydzie EKO .
generalnie temat dotyczy wielu użytkowników audi 80/100 wiec dobrze byliby go rozpoznać dogłębnie.
Cześć Mnie też syczy i znalazłem taki oto temat z ciekawości https://audi80.pl/b41z-odpowietrzeni ... vt9688.htm Sprawdzę czy dzyndzel odpowietrzający jest i w mojej czy tylko w dieselu
- sagem
- Forum Audi 80
- Posty: 3373
- Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
- Imię: Sebek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Najpierw można podłączyć vaga i sprawdzić czy nie ma błędu związanego z odpowietrzeniem baku ( EVAP ), potem przejść do zaworka elektrycznego ( 2 pinowy ) który podczas pracy powinien cykać ( czuć jak się dotknie i słychać ), sprawdzić szczelność przewodów od zbiorniczka pod prawym błotnikiem do zaworka, oraz od zbiorniczka do baku. Z węzy ewidentnie powinno być czuć paliwem. Z zaworka zazwyczaj dalej idzie jakaś rurka do podciśnień i tam powinien być sprawny zaworek zwrotny który pozwoli wpuścić opary np. do kolektora ssącego ale nie w druga stronę, bywa że albo ktoś te zaworki odwrotnie podłącza albo całkiem je wywala i cuda się dzieją.
U mnie czy jeździłem z odpiętym odpowietrzeniem baku, czy ze sprawnym układem nigdy przy odkręcaniu korka nie syczało.
U mnie czy jeździłem z odpiętym odpowietrzeniem baku, czy ze sprawnym układem nigdy przy odkręcaniu korka nie syczało.
czy to oznacza ze w systemie sa 2 zawory? Ten co cyka i jeszcze jakis inny?sagem pisze:...Z zaworka zazwyczaj dalej idzie jakaś rurka do podciśnień i tam powinien być sprawny zaworek zwrotny który pozwoli wpuścić opary np. do kolektora ssącego ale nie w druga stronę, bywa że albo ktoś te zaworki odwrotnie podłącza albo całkiem je wywala i cuda się dzieją.
U mnie czy jeździłem z odpiętym odpowietrzeniem baku, czy ze sprawnym układem nigdy przy odkręcaniu korka nie syczało.
Można by było się zastanowić oprócz sugestii Sagema ilu z Nas jeździ na LPG Ja na pewno,Puszek też i jeśli benzyna wraca do baku, pompa pompuje to ciśnienie nie jest spowodowane tym właśnie efektem?Pamiętajmy że temperatura silnika,obieg powrotny może wspomagać parowanie benzyny już w baku. Trzeba by było odsyczyć korek wlewu,pojeździć na benzynie i sprawdzić wtedy czy wlew paliwa syczy po jeździe tylko na paliwie czy jednak nie.No ale to tylko moje gdybanie.Pozdrowienia
- sagem
- Forum Audi 80
- Posty: 3373
- Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
- Imię: Sebek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
No musi być zaworek zwrotny, jakiś np. kulkowy ( podcisnieniowy ) która opary ze zbiornika puszcza do silnika, ale już nie w drugą stronę. W przypadku jego nie sprawności jakieś tam małe ciśnienie może wracać z powrotem do baku.mAnS pisze:zy to oznacza ze w systemie sa 2 zawory? Ten co cyka i jeszcze jakis inny?