Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[AAH V6] porting głowic

Wszystko co tyczy się silników V6
Awatar użytkownika
Rychu82
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 969
Rejestracja: 25 sty 2011, 09:18
Lokalizacja: J.G.

[AAH V6] porting głowic

Post autor: Rychu82 » 30 kwie 2013, 10:35

Panowie,
był gdzieś link na necie jak pobawić cię z głowicami, przepustnicą itd., żeby poprawić sprawność tego silnika....chyba po nimiecku...jak kto ma to niech zapoda tutaj....

Awatar użytkownika
bzibzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 685
Rejestracja: 05 mar 2012, 09:16
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: bzibzi » 01 maja 2013, 11:40

bziiiiiiiiiiiii prosze kolego http://www.motor-talk.de/forum/aktion/A ... tId=705809
dodam ze przepustnice juz zrobilem i czuc poprawe w przyspieszeniu <piwo>
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Rychu82
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 969
Rejestracja: 25 sty 2011, 09:18
Lokalizacja: J.G.

Post autor: Rychu82 » 01 maja 2013, 19:26

dokładnie ;-)
zrobiłeś tylko dużą przepustnicę? o co chodzi z tym "cementem" na tej fotce przepustnicy?
jak ktoś będzie miał coś ciekawego najlepiej w mniej barbarzyńskim języku, to niech wkleja. jak się coś nazbiera to poukładam to w pierwszym poście

przeróbki na wersje doładowane naszych V6 też mile widziane......była kiedyś setka AAH za śmieszne pieniądze na allegro z kompresorem...chyba od mietka? byłoby fajnie wiedzieć z czego kompresor dokładnie był albo z czego pasuje....

Awatar użytkownika
bzibzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 685
Rejestracja: 05 mar 2012, 09:16
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: bzibzi » 02 maja 2013, 09:38

tak tylko przepustnice bo nie mam potrzeby narazie rozkrecac silnika . Ten beton to uzupelnienie materialu bo jest tam zwezka . Ja zrobilem inaczej rozwiercilem gardziel i wstawilem tam tulejke Obrazek
Co do dalszych prac to juz przy przesiadce na 2.8 ktora planuje wtedy rozrezam kanaly dolot wydech .

Awatar użytkownika
PiotrLublin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 262
Rejestracja: 06 gru 2011, 20:59
Lokalizacja: Lublin

Post autor: PiotrLublin » 05 maja 2013, 11:31

bzibzi, mógłbyś coś więcej napisać jesli masz czas o tej przeróbce przepustnicy?
O co chodzi, itp? Z góry dziękuje. <ok>

Awatar użytkownika
bzibzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 685
Rejestracja: 05 mar 2012, 09:16
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: bzibzi » 05 maja 2013, 20:29

Obrazek
na tym zdjeciu zaznaczylem zwezke ktora wystepuje na malej przepustnicy a silnikach abc i ahh . Zwezka jest spora bo wzgledem srednicy przepustnicy zweza wlot do niej o 1 centymetr . Srednica wyjsciowa ma 3,5 cm . Rozwiercenie zwezki powoduje ze powstaje pusty piersciem ktory trzeba wypelnic albo napawaniem w tym miejscu lub tez jakas masa jak w poradniku ale ja raczej nie zachcecam do jakichs dziwnych betonow . Ja wstawilem tam po rozwierceniu frezem tulejke na wcisk i klej do metali ( ale to jest robota dla tokarza ). Cala obudowa przepustnic jest z aluminium .
ObrazekObrazek
w zamian otrzymujemy lepsze przyspieszenie w dolnej patrii obrotow i ogolnie troche zwawsze auto . Niby daje to do 7KM , co do przyspieszenia jeszcze nie mierzylem napewno nie jest to jakis przyrost wielki pewno pare dziesiatych sekundy

Awatar użytkownika
Rychu82
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 969
Rejestracja: 25 sty 2011, 09:18
Lokalizacja: J.G.

Post autor: Rychu82 » 05 maja 2013, 20:48

mam dwie głowice na stanie do V6 ale obawiam się, że po przełożenie wałków może nie wyjść tak kolorowo ,ale do potrenowania będzie... muszę kupić jakiś sprzęcik do zabawy z głowicami...ma ona zawory więc może po wymiarach da się dobrać minimalnie większe, żeby bez stresu gniazda na 3 kąty porobić...

bzibzi, też będę szedł w tuleję a nie cementowanie....ale tu bym dał aluminiową....ty masz chyba miedzianą?

Awatar użytkownika
bzibzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 685
Rejestracja: 05 mar 2012, 09:16
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: bzibzi » 05 maja 2013, 20:57


Awatar użytkownika
PiotrLublin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 262
Rejestracja: 06 gru 2011, 20:59
Lokalizacja: Lublin

Post autor: PiotrLublin » 06 maja 2013, 18:06

Dzieki wielkie bzibzi, za wyjaśnienie :->

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 24 maja 2013, 13:17

Będę obserwował temat i czekał aż ktoś w końcu pomodzi dobrze te V6 najlepiej 2.8 8-) jak do tej pory to tylko swapują a modów mało

Awatar użytkownika
Rychu82
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 969
Rejestracja: 25 sty 2011, 09:18
Lokalizacja: J.G.

Post autor: Rychu82 » 24 maja 2013, 14:08

ja mam na ten cel jakąś gotówkę i zakupione dwie głowice do pokrojenia wzdłuż kanałów........niestety powstrzymuje mnie brak sprzętu, czasu i co najważniejsze doświadczenia.....a okazja jest bo bedę wymieniał uszczelke pod głowicą i ciiągle myślę jak to ugryźć.

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 31 maja 2013, 21:24

Wystarczy powiększyć kanały do rozmiarów uszczelek i tu poprawa powinna być widoczna, przydałoby się poprawić wydech przy okazji tak jak ten "niemczyk" zrobił, jednak org. kolektor wydechowy i downpipe muszą trochę dławić. W V6 najgorsze jest to że trzeba robić dwie głowice :-P ale jak ktoś ma zapał lub i tak musi wymieniać, czemu nie spróbować ? ;-)

Route 66
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 454
Rejestracja: 22 maja 2007, 22:58
Lokalizacja: Dunstable

Post autor: Route 66 » 04 cze 2013, 19:22

podlaczam sie do tematu-z chcecia podniuslbym moc,niestty nie mam potrzebnej wiedzy technicznej.Pytanie,czy lepiej zmieniac walki itp,czy tez dolozyc 2 kompresory?Czy ktos ma pojecie,jakie sa orientacyjnie koszta pierwszej i drugiej wersji?Z gory wielkie dzieki za podpowiedzi.Pozdrowiska

Awatar użytkownika
PuSzEk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 502
Rejestracja: 22 sty 2011, 21:46
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: PuSzEk » 04 cze 2013, 21:12

Route 66 pisze:podlaczam sie do tematu-z chcecia podniuslbym moc,niestty nie mam potrzebnej wiedzy technicznej.Pytanie,czy lepiej zmieniac walki itp,czy tez dolozyc 2 kompresory?Czy ktos ma pojecie,jakie sa orientacyjnie koszta pierwszej i drugiej wersji?Z gory wielkie dzieki za podpowiedzi.Pozdrowiska
sportowe wałki(2000zł)+pogrzebanie przy przepustnicy, głowicy+program, pewnie z 30KM wyciągniesz, koszt całości ok 4000zł, tak na oko to mówie
do kompresora to podstawowa rzecz, dobry stan techniczny silnika, kompresory+program+ogarnięcie dolotu, głowicy, wydech, koszt pewnie zamknie się w 10000zł więc sam sobie odpowiedz :-P
Ostatnio zmieniony 04 cze 2013, 21:42 przez PuSzEk, łącznie zmieniany 1 raz.

Route 66
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 454
Rejestracja: 22 maja 2007, 22:58
Lokalizacja: Dunstable

Post autor: Route 66 » 04 cze 2013, 21:31

dzieki za przejrzysty koment-musze sie zastanowic,co robic.Wydatek 15-18 tys PLN jest bolesny,jednak jak glosi stare przyslowie,kto nie smaruje,ten nie jedzie.Do tego dojdzie robienie nadwozia,wydechu,komplet zawias,plus inne extrasy.Sentyment kaze dzialac,rozsadek podpowiada zakup S2 lub S8 i szczep.....osiolkowi w zlobie dano.....no nic,przespie sie z tym problemem

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl