
Widocznie w starym poszło uzwojenie albo inne cudo.
Dzięki wszystkim za pomocne rady <ok>
to by mialo znaczenie jak bys dieslem zima jezdzil, a nie w cieple dni i benzyniakemkho pisze:auto śmiga na krótkich odcinkach, z reguły 4 km
jezeli sam ja zrobisz bedziesz pewny, a tak niewiesz czy wszystko jest dobrzekho pisze:alternator Bosch 90A, po regeneracji
to napewno tam bodajze powinno byc 45Ahkho pisze:Może zwyczajnie bateria jest za duża,
Bardzo dobry akumulator, duża pojemność szczególnie przydaje się w zimie(akumulator jest bardziej odporny na mróz).kho pisze:Moje aku.. to 75Ah/760A - z taką baterią kupiłem autko.
Dobrze wyposażony bolid.kho pisze:Trochę szczegółów o tym co w aucie jest :
- alternator Bosch 90A, po regeneracji.
- elektryczne i podgrzewane lusterka
- central
- alarm
- światła przeciwmgłowe
- szyber
Kolego, posługujesz się złymi jednostkami prądu. 1mA = 1 * 10^-3 A.kho pisze:Teraz trochę wykonanych pomiarów:
- alternator ładuje 14,5V jak się zagrzeje to 14.1V ( dziwne alternator po regeneracji, regulator bosch itd..)
- po wpięciu miernika w obwód mamy pobór ok 0,06/0.07mA ( w samochodzie wszystko wyłączone )
- po wyjęciu bezpiecznika nr. 4 spadek obciążenia o 0,01mA
- po wyjęciu bezpiecznika nr. 19 spadek o kolejne 0.01mA
- po odłączeniu alarmu - spadek o następne 0,01mA
- po odłączeniu elektrozaworu LPG ( może źle go nazwałem, lecz chodzi o ten zawór co jest podłączony pomiędzy parownikiem a mieszalnikiem) - spadek o 0,02mA
- po odłączeniu alternatora od aku... - spadek o 0,02mA i mamy na mierniku 0,00mA
Sprawdź różnicę potencjałów baterii. Przy 10.5 V akumulator do wymiany.kho pisze:Może zwyczajnie bateria jest za duża, bądź u kresu swych sił, może alternator nie daje rady, może rozrusznik przy starcie zabiera za dużo prądu.
Sprawdź pobór prądu elektrycznego przez odbiorniki przy uzbrojonym alarmie. Jeśli masz napięcie ładowania na poziomie 14,4 V to jest książkowo i alternator i regulator napięcia działa prawidłowo.Naprawdę sam nie wiem już w co się pchać.
Może, ktoś z Was coś sensownego mi podpowie.
Wystarczy, że wyjmiesz bezpiecznik od radia samochodowego i podłączysz szeregowo amperomierz.Jak znajdę trochę wolnego czasu sprawdzę pobór przy włączonym alarmie, centralu, i włożonym panelu od radia.