Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[inne] regulator napięcia objawy

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
M4teusz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 188
Rejestracja: 28 paź 2012, 10:46
Imię: Mateusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Sączów

Post autor: M4teusz » 31 sty 2013, 18:33

Temat do zamknięcia altek zmieniony i ładowanie jest ;-)
Widocznie w starym poszło uzwojenie albo inne cudo.
Dzięki wszystkim za pomocne rady <ok>

rojcok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 30 wrz 2012, 12:24

problem z ładowaniem

Post autor: rojcok » 05 lut 2013, 15:49

witam. Nie dawno wymieniłem regulatora napięcia, problem się pojawia gdyż przekrecam na zapłon, świeci kontrolka oleju i piszczy, czasami przestaje. Gdy jadę jest wszystko ok, nagle znowu pojawia się ten sam problem i traci się ładowanie. Pomocy...
Audi 80 B3 1,6td 1991

Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 07 lut 2013, 00:52

Może być to spowodowane źle działającym alternatorem, regulatorem, szczotkami, złym połączeniem alternatora do baterii, masy. Sprawdź na jakim poziomie voltów masz ładowanie jak silnik pracuje?

Wszystkie te rzeczy należy sprawdzić.
Brzęczyk informuje Ciebie o możliwym problemie. Czy piszczy tak sama jak przy otwartych drzwiach, włączeniu świateł i wyciągnięciu kluczyków ze stacyjki?

Awatar użytkownika
bialas1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 188
Rejestracja: 01 kwie 2011, 17:03
Lokalizacja: Lublin

[B4 ABK] Alternator a prąd ładowania - cięzkie odpalanie

Post autor: bialas1 » 19 mar 2013, 19:15

Witam. Na początku zimy zakupiłem akumuator Centry Futura 53ah, w samochodzie jest alternator Boscha 90A. Ładowanie wynosiło w granicach 13.7V więc postanowiłem zrobić remoncik alternatora, wymienione zostały łożyska (SKF, FAG), regulator napięcia ze szczotkami (Monark 14V) i pierścienie ślizgowe. Po założeniu altka na wyżej napisanych częściach ładowanie wyniosło 14.4 bez świateł i 14.25 na światłach więc mniemam bardzo dobrze. Pojeździłem 2 dni i ładowanie obecnie wynosi 14.05 bez świateł i 13.95 na światłach? To normalne, że spadło ładowanie? Możliwe jest jakieś docieranie szczotek lub coś podobnego?

Po przejechaniu 30km napięcie akumulatora wynosiło 12.8 lecz rano silnik pali nieco ciężej i po odpaleniu świeci się kontrolka akumulatora, gaśnie dopiero po przygazowaniu (było tak również na poprzednim starym regulatorze).


Pozdrawiam

lesli
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 172
Rejestracja: 06 cze 2007, 22:33
Lokalizacja: ustka

Post autor: lesli » 19 mar 2013, 20:29

, brak impulsu wzbudzenia .posprawdzaj kable z alternatora do aku,może kturyś nielączy .

Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 19 mar 2013, 23:41

Nie zalecam używania innych regulatorów napięcia niż Bosch(na pewno nie wkładać regulatora innego niż Bosch do alternatora Boscha).

Napięcie ładowania powinno utrzymywać się na stałym poziomie.

Awatar użytkownika
neoxpl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 24 lut 2012, 19:03
Lokalizacja: DLB
Kontakt:

Post autor: neoxpl » 23 mar 2013, 11:46

Witam, podlacze sie pod temat. Dzisiaj zmierzylem ladowanie i przy wylaczonych odbiornikach jest 13,95V, a przy wlaczonych tzn swiatla, ogrzewanie szyby itd 13,5. Alternator Bosch 70A. Czy takie ladowanie jest prawidlowe? Mierzone na akumulatorze.

lesli
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 172
Rejestracja: 06 cze 2007, 22:33
Lokalizacja: ustka

Post autor: lesli » 23 mar 2013, 20:40

Prąd ładowania konkretnego akumulatora zależy TYLKO od napięcia na jego zaciskach. Każdy akumulator ma jakiś opór wewnętrzny i wartość prądu I zależy od napięcia U i oporu R wg wzoru I=U/R.
Alternator osiąga maksymalna moc przy wyższych obrotach niż wolne, ale BEZ DUŻEGO obciążenia (typu światła drogowe, dmuchawa, ogrzewanie szyby itp) regulator napięcia nawet na wolnych obrotach jest w stanie zapewnić napięcie na klemach rzędu 14,4V. Jednak jeżeli włączymy na wolnych obrotach silne odbiorniki prądu, to napięcie spadnie znacznie, czasem nawet poniżej 13V. Oczywiście przy zwiększeniu obrotów napięcie powinno wzrosnąć do nominalnego ok.14,4V.
Co do doładowania akumulatora poprzez jazdę - zimą jest ono bardzo wolne. Akumulator jest bardzo mocno rozładowywany ciężkim rozruchem, a zimny wolno się regeneruje, w praktyce NIGDY przy dużych mrozach się nie naładuje całkowicie (no... może na dystansie 500 km non stop). Jeżeli ktoś chce całkowicie naładować akumulator, to tylko w temperaturze pokojowej.

kho
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 74
Rejestracja: 15 mar 2009, 17:57
Lokalizacja: okolice Gdańska

[ ABK + LPG ] problem z ładowaniem, baterią, itp

Post autor: kho » 10 maja 2013, 11:18

Witam.
Temat ładowania - rzeka.
Również mam problem z ubytkiem prądu w akumulatorze.
Moje aku.. to 75Ah/760A - z taką baterią kupiłem autko.
Trochę szczegółów o tym co w aucie jest :
- alternator Bosch 90A, po regeneracji.
- elektryczne i podgrzewane lusterka
- central
- alarm
- światła przeciwmgłowe
- szyber :-)
Teraz trochę wykonanych pomiarów:
- alternator ładuje 14,5V jak się zagrzeje to 14.1V ( dziwne alternator po regeneracji, regulator bosch itd..)
- po wpięciu miernika w obwód mamy pobór ok 0,06/0.07mA ( w samochodzie wszystko wyłączone )
- po wyjęciu bezpiecznika nr. 4 spadek obciążenia o 0,01mA
- po wyjęciu bezpiecznika nr. 19 spadek o kolejne 0.01mA
- po odłączeniu alarmu - spadek o następne 0,01mA
- po odłączeniu elektrozaworu LPG ( może źle go nazwałem, lecz chodzi o ten zawór co jest podłączony pomiędzy parownikiem a mieszalnikiem) - spadek o 0,02mA
- po odłączeniu alternatora od aku... - spadek o 0,02mA i mamy na mierniku 0,00mA
Tak więc to są urządzenia co pobierają prąd prąd.
Wartości, które podałem były wykonane zwykłym miernikiem.
Nadmieniam, że auto śmiga na krótkich odcinkach, z reguły 4 km. do pracy i z powrotem.
I moje pytanie jest oczywiście najzwyklejsze z możliwych, gdzie jest problem.?
Może zwyczajnie bateria jest za duża, bądź u kresu swych sił, może alternator nie daje rady, może rozrusznik przy starcie zabiera za dużo prądu.
Naprawdę sam nie wiem już w co się pchać.
Może, ktoś z Was coś sensownego mi podpowie.
Pozdrawiam. Karol :-)

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 10 maja 2013, 14:19

kho pisze:auto śmiga na krótkich odcinkach, z reguły 4 km
to by mialo znaczenie jak bys dieslem zima jezdzil, a nie w cieple dni i benzyniakem
kho pisze:alternator Bosch 90A, po regeneracji
jezeli sam ja zrobisz bedziesz pewny, a tak niewiesz czy wszystko jest dobrze
kho pisze:Może zwyczajnie bateria jest za duża,
to napewno tam bodajze powinno byc 45Ah
jesli bys mial mniejszy aku i sprawny, to alternator wtedy ma lzej bo szybciej go podladuje, i pracuje tylko dla zarowek

pobory pradow masz prawidlowe,

wypadaloby podlaczyc na drugi dzien woltomierz tuz przed zapaleniem, powinno byc okolo 12,5- 12,8

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 10 maja 2013, 16:35

kho, a może problem leży w rozruszniku np. wyrobione tulejki mogą powodować duży pobór prądu przy rozruchu.

kho
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 74
Rejestracja: 15 mar 2009, 17:57
Lokalizacja: okolice Gdańska

Post autor: kho » 10 maja 2013, 20:04

No właśnie również zastanawiałem się nad rozrusznikiem, tylko że on kręci płynnie, bez żadnego przycinania, blokowania itp.
Jutro zobaczę jakie ma napięcie.
Alarm całkowicie odłączyłem, radio odłączone, central nie zamknięty.
Jedna rzecz mnie trochę zastanawia czy w momencie gdy central jest zamknięty to pobór prądu jest większy niżeli jest otwarty.
Bo w moim przypadku różnica pomiędzy otwartym, a zamkniętym wynosi ok. 0,03mA.
Może tak ma zwyczajnie być. Zobaczymy.
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 10 maja 2013, 22:59

kho pisze:Moje aku.. to 75Ah/760A - z taką baterią kupiłem autko.
Bardzo dobry akumulator, duża pojemność szczególnie przydaje się w zimie(akumulator jest bardziej odporny na mróz).
kho pisze:Trochę szczegółów o tym co w aucie jest :
- alternator Bosch 90A, po regeneracji.
- elektryczne i podgrzewane lusterka
- central
- alarm
- światła przeciwmgłowe
- szyber :-)
Dobrze wyposażony bolid.
Przy tym alternatorze 90 A to wszytko będzie pracować bardzo dobrze.
kho pisze:Teraz trochę wykonanych pomiarów:
- alternator ładuje 14,5V jak się zagrzeje to 14.1V ( dziwne alternator po regeneracji, regulator bosch itd..)
- po wpięciu miernika w obwód mamy pobór ok 0,06/0.07mA ( w samochodzie wszystko wyłączone )
- po wyjęciu bezpiecznika nr. 4 spadek obciążenia o 0,01mA
- po wyjęciu bezpiecznika nr. 19 spadek o kolejne 0.01mA
- po odłączeniu alarmu - spadek o następne 0,01mA
- po odłączeniu elektrozaworu LPG ( może źle go nazwałem, lecz chodzi o ten zawór co jest podłączony pomiędzy parownikiem a mieszalnikiem) - spadek o 0,02mA
- po odłączeniu alternatora od aku... - spadek o 0,02mA i mamy na mierniku 0,00mA
Kolego, posługujesz się złymi jednostkami prądu. 1mA = 1 * 10^-3 A.
W Twoim przypadku pobór prądu elektrycznego będzie na poziomie 0.07A, a nie tak jak piszesz 0.07mA. Gdyż 0.07mA = 0.07 * 10^-3 A = 0.00007A. Pomyliłeś mnożniki.
kho pisze:Może zwyczajnie bateria jest za duża, bądź u kresu swych sił, może alternator nie daje rady, może rozrusznik przy starcie zabiera za dużo prądu.
Sprawdź różnicę potencjałów baterii. Przy 10.5 V akumulator do wymiany.
Naprawdę sam nie wiem już w co się pchać.
Może, ktoś z Was coś sensownego mi podpowie.
Sprawdź pobór prądu elektrycznego przez odbiorniki przy uzbrojonym alarmie. Jeśli masz napięcie ładowania na poziomie 14,4 V to jest książkowo i alternator i regulator napięcia działa prawidłowo.

Wskazówka:
Widzę, że pomyliłeś jednostki prądu, a to może świadczyć, że pomiary, które wykonałeś są nieprawidłowo odczytane.

Jak nie wiesz jak używać miernika, to poszukaj w google lub napisz na PW, udzielę Ci drobnej lekcji.

Jeśli w Twoim przypadku pobór napięcia wynosił nie 0.07A, a 0.7A to jest on bardzo duży.

Wykonaj pomiary jeszcze raz i daj wyniki :-)

kho
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 74
Rejestracja: 15 mar 2009, 17:57
Lokalizacja: okolice Gdańska

Post autor: kho » 11 maja 2013, 08:13

Witam.
Dzięki kolego ,,ppaw1131'' za czujność, pomiar wykonany był dobrze tylko nie ta jednostka. Oczywiście chodzi o pobór 0,07A. :-)
Jak znajdę trochę wolnego czasu sprawdzę pobór przy włączonym alarmie, centralu, i włożonym panelu od radia.
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 11 maja 2013, 10:20

Jak znajdę trochę wolnego czasu sprawdzę pobór przy włączonym alarmie, centralu, i włożonym panelu od radia.
Wystarczy, że wyjmiesz bezpiecznik od radia samochodowego i podłączysz szeregowo amperomierz.

Niektóre radia mają pobór prądu elektrycznego na wysokim poziomie, co powoduje szybkie rozładowywanie akumulatora. Polecam podłączenie radia po zapłonie. Rozwiązuje to wszystkie problemy z tym związane.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl