[inne] regulator napięcia objawy
problem z ładowaniem
witam. Nie dawno wymieniłem regulatora napięcia, problem się pojawia gdyż przekrecam na zapłon, świeci kontrolka oleju i piszczy, czasami przestaje. Gdy jadę jest wszystko ok, nagle znowu pojawia się ten sam problem i traci się ładowanie. Pomocy...
Audi 80 B3 1,6td 1991
Audi 80 B3 1,6td 1991
Może być to spowodowane źle działającym alternatorem, regulatorem, szczotkami, złym połączeniem alternatora do baterii, masy. Sprawdź na jakim poziomie voltów masz ładowanie jak silnik pracuje?
Wszystkie te rzeczy należy sprawdzić.
Brzęczyk informuje Ciebie o możliwym problemie. Czy piszczy tak sama jak przy otwartych drzwiach, włączeniu świateł i wyciągnięciu kluczyków ze stacyjki?
Wszystkie te rzeczy należy sprawdzić.
Brzęczyk informuje Ciebie o możliwym problemie. Czy piszczy tak sama jak przy otwartych drzwiach, włączeniu świateł i wyciągnięciu kluczyków ze stacyjki?
[B4 ABK] Alternator a prąd ładowania - cięzkie odpalanie
Witam. Na początku zimy zakupiłem akumuator Centry Futura 53ah, w samochodzie jest alternator Boscha 90A. Ładowanie wynosiło w granicach 13.7V więc postanowiłem zrobić remoncik alternatora, wymienione zostały łożyska (SKF, FAG), regulator napięcia ze szczotkami (Monark 14V) i pierścienie ślizgowe. Po założeniu altka na wyżej napisanych częściach ładowanie wyniosło 14.4 bez świateł i 14.25 na światłach więc mniemam bardzo dobrze. Pojeździłem 2 dni i ładowanie obecnie wynosi 14.05 bez świateł i 13.95 na światłach? To normalne, że spadło ładowanie? Możliwe jest jakieś docieranie szczotek lub coś podobnego?
Po przejechaniu 30km napięcie akumulatora wynosiło 12.8 lecz rano silnik pali nieco ciężej i po odpaleniu świeci się kontrolka akumulatora, gaśnie dopiero po przygazowaniu (było tak również na poprzednim starym regulatorze).
Pozdrawiam
Po przejechaniu 30km napięcie akumulatora wynosiło 12.8 lecz rano silnik pali nieco ciężej i po odpaleniu świeci się kontrolka akumulatora, gaśnie dopiero po przygazowaniu (było tak również na poprzednim starym regulatorze).
Pozdrawiam
Prąd ładowania konkretnego akumulatora zależy TYLKO od napięcia na jego zaciskach. Każdy akumulator ma jakiś opór wewnętrzny i wartość prądu I zależy od napięcia U i oporu R wg wzoru I=U/R.
Alternator osiąga maksymalna moc przy wyższych obrotach niż wolne, ale BEZ DUŻEGO obciążenia (typu światła drogowe, dmuchawa, ogrzewanie szyby itp) regulator napięcia nawet na wolnych obrotach jest w stanie zapewnić napięcie na klemach rzędu 14,4V. Jednak jeżeli włączymy na wolnych obrotach silne odbiorniki prądu, to napięcie spadnie znacznie, czasem nawet poniżej 13V. Oczywiście przy zwiększeniu obrotów napięcie powinno wzrosnąć do nominalnego ok.14,4V.
Co do doładowania akumulatora poprzez jazdę - zimą jest ono bardzo wolne. Akumulator jest bardzo mocno rozładowywany ciężkim rozruchem, a zimny wolno się regeneruje, w praktyce NIGDY przy dużych mrozach się nie naładuje całkowicie (no... może na dystansie 500 km non stop). Jeżeli ktoś chce całkowicie naładować akumulator, to tylko w temperaturze pokojowej.
Alternator osiąga maksymalna moc przy wyższych obrotach niż wolne, ale BEZ DUŻEGO obciążenia (typu światła drogowe, dmuchawa, ogrzewanie szyby itp) regulator napięcia nawet na wolnych obrotach jest w stanie zapewnić napięcie na klemach rzędu 14,4V. Jednak jeżeli włączymy na wolnych obrotach silne odbiorniki prądu, to napięcie spadnie znacznie, czasem nawet poniżej 13V. Oczywiście przy zwiększeniu obrotów napięcie powinno wzrosnąć do nominalnego ok.14,4V.
Co do doładowania akumulatora poprzez jazdę - zimą jest ono bardzo wolne. Akumulator jest bardzo mocno rozładowywany ciężkim rozruchem, a zimny wolno się regeneruje, w praktyce NIGDY przy dużych mrozach się nie naładuje całkowicie (no... może na dystansie 500 km non stop). Jeżeli ktoś chce całkowicie naładować akumulator, to tylko w temperaturze pokojowej.
[ ABK + LPG ] problem z ładowaniem, baterią, itp
Witam.
Temat ładowania - rzeka.
Również mam problem z ubytkiem prądu w akumulatorze.
Moje aku.. to 75Ah/760A - z taką baterią kupiłem autko.
Trochę szczegółów o tym co w aucie jest :
- alternator Bosch 90A, po regeneracji.
- elektryczne i podgrzewane lusterka
- central
- alarm
- światła przeciwmgłowe
- szyber
Teraz trochę wykonanych pomiarów:
- alternator ładuje 14,5V jak się zagrzeje to 14.1V ( dziwne alternator po regeneracji, regulator bosch itd..)
- po wpięciu miernika w obwód mamy pobór ok 0,06/0.07mA ( w samochodzie wszystko wyłączone )
- po wyjęciu bezpiecznika nr. 4 spadek obciążenia o 0,01mA
- po wyjęciu bezpiecznika nr. 19 spadek o kolejne 0.01mA
- po odłączeniu alarmu - spadek o następne 0,01mA
- po odłączeniu elektrozaworu LPG ( może źle go nazwałem, lecz chodzi o ten zawór co jest podłączony pomiędzy parownikiem a mieszalnikiem) - spadek o 0,02mA
- po odłączeniu alternatora od aku... - spadek o 0,02mA i mamy na mierniku 0,00mA
Tak więc to są urządzenia co pobierają prąd prąd.
Wartości, które podałem były wykonane zwykłym miernikiem.
Nadmieniam, że auto śmiga na krótkich odcinkach, z reguły 4 km. do pracy i z powrotem.
I moje pytanie jest oczywiście najzwyklejsze z możliwych, gdzie jest problem.?
Może zwyczajnie bateria jest za duża, bądź u kresu swych sił, może alternator nie daje rady, może rozrusznik przy starcie zabiera za dużo prądu.
Naprawdę sam nie wiem już w co się pchać.
Może, ktoś z Was coś sensownego mi podpowie.
Pozdrawiam. Karol
Temat ładowania - rzeka.
Również mam problem z ubytkiem prądu w akumulatorze.
Moje aku.. to 75Ah/760A - z taką baterią kupiłem autko.
Trochę szczegółów o tym co w aucie jest :
- alternator Bosch 90A, po regeneracji.
- elektryczne i podgrzewane lusterka
- central
- alarm
- światła przeciwmgłowe
- szyber
Teraz trochę wykonanych pomiarów:
- alternator ładuje 14,5V jak się zagrzeje to 14.1V ( dziwne alternator po regeneracji, regulator bosch itd..)
- po wpięciu miernika w obwód mamy pobór ok 0,06/0.07mA ( w samochodzie wszystko wyłączone )
- po wyjęciu bezpiecznika nr. 4 spadek obciążenia o 0,01mA
- po wyjęciu bezpiecznika nr. 19 spadek o kolejne 0.01mA
- po odłączeniu alarmu - spadek o następne 0,01mA
- po odłączeniu elektrozaworu LPG ( może źle go nazwałem, lecz chodzi o ten zawór co jest podłączony pomiędzy parownikiem a mieszalnikiem) - spadek o 0,02mA
- po odłączeniu alternatora od aku... - spadek o 0,02mA i mamy na mierniku 0,00mA
Tak więc to są urządzenia co pobierają prąd prąd.
Wartości, które podałem były wykonane zwykłym miernikiem.
Nadmieniam, że auto śmiga na krótkich odcinkach, z reguły 4 km. do pracy i z powrotem.
I moje pytanie jest oczywiście najzwyklejsze z możliwych, gdzie jest problem.?
Może zwyczajnie bateria jest za duża, bądź u kresu swych sił, może alternator nie daje rady, może rozrusznik przy starcie zabiera za dużo prądu.
Naprawdę sam nie wiem już w co się pchać.
Może, ktoś z Was coś sensownego mi podpowie.
Pozdrawiam. Karol
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
to by mialo znaczenie jak bys dieslem zima jezdzil, a nie w cieple dni i benzyniakemkho pisze:auto śmiga na krótkich odcinkach, z reguły 4 km
jezeli sam ja zrobisz bedziesz pewny, a tak niewiesz czy wszystko jest dobrzekho pisze:alternator Bosch 90A, po regeneracji
to napewno tam bodajze powinno byc 45Ahkho pisze:Może zwyczajnie bateria jest za duża,
jesli bys mial mniejszy aku i sprawny, to alternator wtedy ma lzej bo szybciej go podladuje, i pracuje tylko dla zarowek
pobory pradow masz prawidlowe,
wypadaloby podlaczyc na drugi dzien woltomierz tuz przed zapaleniem, powinno byc okolo 12,5- 12,8
No właśnie również zastanawiałem się nad rozrusznikiem, tylko że on kręci płynnie, bez żadnego przycinania, blokowania itp.
Jutro zobaczę jakie ma napięcie.
Alarm całkowicie odłączyłem, radio odłączone, central nie zamknięty.
Jedna rzecz mnie trochę zastanawia czy w momencie gdy central jest zamknięty to pobór prądu jest większy niżeli jest otwarty.
Bo w moim przypadku różnica pomiędzy otwartym, a zamkniętym wynosi ok. 0,03mA.
Może tak ma zwyczajnie być. Zobaczymy.
Pozdrawiam.
Jutro zobaczę jakie ma napięcie.
Alarm całkowicie odłączyłem, radio odłączone, central nie zamknięty.
Jedna rzecz mnie trochę zastanawia czy w momencie gdy central jest zamknięty to pobór prądu jest większy niżeli jest otwarty.
Bo w moim przypadku różnica pomiędzy otwartym, a zamkniętym wynosi ok. 0,03mA.
Może tak ma zwyczajnie być. Zobaczymy.
Pozdrawiam.
Bardzo dobry akumulator, duża pojemność szczególnie przydaje się w zimie(akumulator jest bardziej odporny na mróz).kho pisze:Moje aku.. to 75Ah/760A - z taką baterią kupiłem autko.
Dobrze wyposażony bolid.kho pisze:Trochę szczegółów o tym co w aucie jest :
- alternator Bosch 90A, po regeneracji.
- elektryczne i podgrzewane lusterka
- central
- alarm
- światła przeciwmgłowe
- szyber
Przy tym alternatorze 90 A to wszytko będzie pracować bardzo dobrze.
Kolego, posługujesz się złymi jednostkami prądu. 1mA = 1 * 10^-3 A.kho pisze:Teraz trochę wykonanych pomiarów:
- alternator ładuje 14,5V jak się zagrzeje to 14.1V ( dziwne alternator po regeneracji, regulator bosch itd..)
- po wpięciu miernika w obwód mamy pobór ok 0,06/0.07mA ( w samochodzie wszystko wyłączone )
- po wyjęciu bezpiecznika nr. 4 spadek obciążenia o 0,01mA
- po wyjęciu bezpiecznika nr. 19 spadek o kolejne 0.01mA
- po odłączeniu alarmu - spadek o następne 0,01mA
- po odłączeniu elektrozaworu LPG ( może źle go nazwałem, lecz chodzi o ten zawór co jest podłączony pomiędzy parownikiem a mieszalnikiem) - spadek o 0,02mA
- po odłączeniu alternatora od aku... - spadek o 0,02mA i mamy na mierniku 0,00mA
W Twoim przypadku pobór prądu elektrycznego będzie na poziomie 0.07A, a nie tak jak piszesz 0.07mA. Gdyż 0.07mA = 0.07 * 10^-3 A = 0.00007A. Pomyliłeś mnożniki.
Sprawdź różnicę potencjałów baterii. Przy 10.5 V akumulator do wymiany.kho pisze:Może zwyczajnie bateria jest za duża, bądź u kresu swych sił, może alternator nie daje rady, może rozrusznik przy starcie zabiera za dużo prądu.
Sprawdź pobór prądu elektrycznego przez odbiorniki przy uzbrojonym alarmie. Jeśli masz napięcie ładowania na poziomie 14,4 V to jest książkowo i alternator i regulator napięcia działa prawidłowo.Naprawdę sam nie wiem już w co się pchać.
Może, ktoś z Was coś sensownego mi podpowie.
Wskazówka:
Widzę, że pomyliłeś jednostki prądu, a to może świadczyć, że pomiary, które wykonałeś są nieprawidłowo odczytane.
Jak nie wiesz jak używać miernika, to poszukaj w google lub napisz na PW, udzielę Ci drobnej lekcji.
Jeśli w Twoim przypadku pobór napięcia wynosił nie 0.07A, a 0.7A to jest on bardzo duży.
Wykonaj pomiary jeszcze raz i daj wyniki
Wystarczy, że wyjmiesz bezpiecznik od radia samochodowego i podłączysz szeregowo amperomierz.Jak znajdę trochę wolnego czasu sprawdzę pobór przy włączonym alarmie, centralu, i włożonym panelu od radia.
Niektóre radia mają pobór prądu elektrycznego na wysokim poziomie, co powoduje szybkie rozładowywanie akumulatora. Polecam podłączenie radia po zapłonie. Rozwiązuje to wszystkie problemy z tym związane.