Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[inne] regulator napięcia objawy

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
kho
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 74
Rejestracja: 15 mar 2009, 17:57
Lokalizacja: okolice Gdańska

Post autor: kho » 11 maja 2013, 14:54

Witam wszystkich.
Dzisiaj sprawdziłem akumulator jakim napięciem dysponuje.
I szok 10.2V :-( . Więc udałem się po nową baterię i przy okazji sprawdzono stary akumulator - diagnoza ,,uszkodzone cele i w akumulatorze jest tylko napięcie powierzchniowe.
Zakupiłem więc nowy akumulator tyle, że mniejszy 64Ah.
Zobaczę co będzie dalej.
Tylko zastanawia mnie fakt, dlaczego alternator ładuje mniejszym prądem gdy powiedzmy silnik osiągnie optymalną temperaturę.
Jak jest zimny ładuje 14,4V, a później 13,8V.
Jeżeli chodzi o radio to przerobię zasilanie i będzie ze stacyjki. Tylko, że muszę mieć podpięty dodatkowy przewód ze stałym zasilaniem do podtrzymania pamięci i czy to coś w ogóle zmieni - będzie mniejszy pobór.???
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 11 maja 2013, 15:19

kho pisze:Jeżeli chodzi o radio to przerobię zasilanie i będzie ze stacyjki. Tylko, że muszę mieć podpięty dodatkowy przewód ze stałym zasilaniem do podtrzymania pamięci i czy to coś w ogóle zmieni - będzie mniejszy pobór.???
zmieni i to dużo, pobór prądu powinien znacząco spaść. Taki przykład u teścia w seacie radio poza stacyjką pobierało ok 0,3A a przez 0,03A ale te dane mogą być rożne w zależności od radia.
Ja co prawda mam podłączone poza stacyjką i moje radio pobiera dość sporo 0,5A ale ponieważ auto jeżdżone na co dzień nie mam z tym problemów wstawiłem sobie co prawda wyłącznik ale używam go gdy zostawiam auto na dłużej niż kilka dni.

Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 11 maja 2013, 22:06

Tylko zastanawia mnie fakt, dlaczego alternator ładuje mniejszym prądem gdy powiedzmy silnik osiągnie optymalną temperaturę.
Jak jest zimny ładuje 14,4V, a później 13,8V.
Kontrola napięcia ładowania:
1. Podłączyć woltomierz między końcówką czerwonego grubego przewodu przy alternatorze a masą(zakres pomiaru napięcia 20V).
2. Włączyć silnik i pozostawić go na średnich obrotach.
3. W przypadku sprawnego regulatora napięcia miernik powinien wskazywać 13,3 - 14,6 V.

U Ciebie jest wszystko dobrze :)
kho pisze:Tylko, że muszę mieć podpięty dodatkowy przewód ze stałym zasilaniem do podtrzymania pamięci i czy to coś w ogóle zmieni - będzie mniejszy pobór.???
Dokładnie tak. Pamięć podłącz do stałego plusa, a prądowy po stacyjce.
Najlepiej przerobić instalację w ten sposób, aby była zgodna z każdą kostką ISO.

Czy pobór prądu spadnie. Jest to zależne od zastosowanego radia. Spotkałem się z takimi jak pisał PieterB, jak również z takimi, które pobierały znikome wartości prądu.

Jedynym minusem będzie to, że jak wyciągniesz kluczyk ze stacyjki to nikt nie posłucha radia.

Powodzenia. Dobrze, że wykryłeś uszkodzenie baterii, teraz wszystko wróci do normy :-)

marcelolsztyn
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 24 sty 2010, 14:37

Brak ładowania

Post autor: marcelolsztyn » 14 cze 2013, 19:45

witam
Mam problem z autem
Auto to audi 100 2,3 benzyna 91r sorki ze tu sie pytam ale nie mam pomysłów o co chodzi...
Opisze problem
Dojechałem do domu z paląca sie lampka ładowania i płynu chłodniczego.
Dzisiaj zmieniłem regulator i... po przekręceniu stacyjki w stan zapłon nie swieci sie owa lampka a ładowanie aku 12v .Do czasu gdy nie włączę świateł ładowanie 12 v gdy włączę światła to przygasa wszystkie lampki i napięcie ładowania spada drastycznie cały czas w dół w pewnym momencie zapala sie lampka ABS auto gaśnie i rozładowuje sie akumulator..
Przeczytałem pare postów na tym forum i sprawdziłem następujące rzeczy
-działa kontrolka hamulca ręcznego po jego zaciągnięciu
- masa od alternatora, przyłożyłem niebieski kabelek od alternatora do masy, kontrolka zaświeciła
-zmierzyłem napięcie na tym kabelku przy włączonym zapłonie 11v
-gdy kabelek przykręcony jest do alternatora lampka nie zapala sie i objawy jak wyżej
-stojan komutatora srednica zewnatrzna 16mm i nie widać żeby był wytarty żadnych rowków nie ma
-alternator obraca sie bez problemow czyli łożyska ok

Czy to padły diody w alternatorze ? bo juz innych pomysłów brak
dziekuje za sugestje

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 14 cze 2013, 21:38

marcelolsztyn pisze:po przekręceniu stacyjki w stan zapłon nie swieci sie owa lampka
Czyli rozumiem że na zapłonie (silnik nie chodzi) nie świeci kontrolka ładowania?

Jeżeli tak to albo uwalony kabelek kontrolki albo uwalony wirnik lub szczotki lub rególator innej opcji nie ma. Diody nie mają nic wspólnego z ową lampką.

Awatar użytkownika
kamil150791
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 22 lut 2013, 13:15
Lokalizacja: Stalowa Wola

[ Audi Coupe B4 ] 2.0 ABK - wysokie ładowanie akumulatora...

Post autor: kamil150791 » 22 cze 2013, 18:18

Witam od kliku dni zauważyłem na wskaźniku strasznie wysokie ładowanie pokazuje ok 15V -16V, gdy np wcisnę sprzęgło i stoję na skrzyżowaniu pokazuje już ok 14V... i coś zaczęło strasznie śmierdzieć w aucie jak się rozgrzeje... aż do dziś gdy rano chciałem odpalić aku był rozładowany do zera... próbowałem go lądować ale nic to nie dało nie dal się naładować włożyłem inny aku i odpalił i co dziwne nieprzyjemnego zapachu już nie ma nawet gdy się rozgrzeje ale nadal pokazuje takie wysokie ładowanie ii na krótkich odcinak strasznie grzeje się akumulator np po przejechaniu ok 10km nie da się go dotkac... o co to może chodzić czyż by alternator odmówił posłuszeństwa ???

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 22 cze 2013, 18:37

kamil150791 pisze:zauważyłem na wskaźniku strasznie wysokie ładowanie pokazuje ok 15V -16V
regulator do wymiany, w dwoch innych autach spokalem sie nawet z napieciem 19V
kamil150791 pisze:zaczęło strasznie śmierdzieć w aucie
jest to siarkowodor szkodliwy dla zdrowia, wydziela sie z akumulatora gdy jest przeladowywany, w A80 sa fabryczne wezyki odprowadzajace gazy poza auto, ty widocznie ich niemasz

a to ze sie grzeje, to jest przeladowywany i caly czas on dostaje w kosc

Awatar użytkownika
kamil150791
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 22 lut 2013, 13:15
Lokalizacja: Stalowa Wola

Post autor: kamil150791 » 22 cze 2013, 18:44

oo widzisz wielkie dzieki....

no wlasnie w aucie bylo czuc jak wlaczylem nawiew aa jak nie to nic... aa jak wyszlo sie z auta tak smierdzialo ze szok...

[ Dodano: 2013-06-24, 21:44 ]
Regulator napiecia wymieniony i wszystko wróciło do normy...

annak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 29 lip 2013, 12:02

[Audi B-4 ABT]Problem z ładowaniem .

Post autor: annak » 09 sie 2013, 14:38

Witam was. Od tygodnia mam problem z ładowaniem aku tj. Kiedy silnik jest zimny ładowanie jest 14.2 V po przejechaniu aż temperatura silnika osiągnie 90 ładowanie spada do 13,8 V. Wymieniłam 3 regulatory (2 używane i ostatnio 1 nowy 14.2 V) i jest to samo. Parę dni temu zmieniłam alternator , ale też używka i nadal to samo. Przy samochodach od dziecka robiłam jeszcze z nieżyjącym ojcem mechnikiem a to już mija 30 lat. Myślę że to przegrzane jedno z uzwojeń alternatora. Napięcie na alternatorze o 0,1 V większe niż na aku. Myśle że ktoś miał takowy problem.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 09 sie 2013, 17:06

annak, jak na mój gust wsio jest <ok> spadek 0,4 V jest w normie aż z ciekawości sprawdzę u siebie przy najbliższej okazji bo na pewno na zimnym mam 14,4 V

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 09 sie 2013, 22:12

wszystko jest w porzadku
annak pisze:Kiedy silnik jest zimny ładowanie jest 14.2 V po przejechaniu aż temperatura silnika osiągnie 90 ładowanie spada do 13,8 V
tu nie chodzi o temp silnika a o to ze gdy regulator "wyczuje" ze aku nie potrzebuje juz byc doladowywany wtedy jedynie jest podawany prad nabierzaco do urzadzen elektryki auta
annak pisze: Napięcie na alternatorze o 0,1 V
normalka, kazdy przewod ma swoja rezystancje i zawsze jest jakis spadek

a akumulator napewno sprawny ?

annak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 29 lip 2013, 12:02

Post autor: annak » 10 sie 2013, 12:48

:-) Dzięki za wypowiedzi. Aku jest nowy i na nowym to się dzieje ,ale Przemek ma racje bo po rozruchu ( trochę amper bierze) po podpięciu multimetru napięcie 14.2. Kiedy przejadę jakieś 15 km bez świateł mijania i wszystkich odbiorów po zmierzeniu jest dokładnie 13.9V.Ciekawe jakie napiecie masz Piotr u siebie?

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 10 sie 2013, 13:30

no ale dobra w czym rzecz? aku sie rozladowuje czy jak? bo te wyzsze napiecie na poczatku to normalka, nawet tu byl gdzies temat o tym, ze te wyzsze napiecie to prawidlowa sprawa

na upartego jak sobie chcesz cos tam podlubac to sa jeszcze diody w alt, no ale w tedy to pewnie bys niemiala wcale ladowania

annak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 29 lip 2013, 12:02

Post autor: annak » 10 sie 2013, 14:30

:roll: Tak, zastanawiające jest to , że 2 letni aku poszedł na złom. Coś mnie naszło i sprawdziłam pobór prądu przy wyłączonych odbiorach( radio wyjęte) alarm jest i LPG.Pobór był 45mA. Pogrzebałam i okazało się ,że czujniki ruchu (pobór 18mA)wypięte, alarm brał 19mA (został). Przewody aku ,alt ,rozrusznik są całe mają dobry styk.Po tygodniowym postoju aku ledwie zakręcił. Może aku (SZEGAZ) był z najniższej półki.Teraz pobór jest 23mA i jeszcze chyba za duży.

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 10 sie 2013, 15:29

poprzedni tu moj post byl bledny wiec go usunalem i pisze od nowa

te 23mA sa chyba wporzadku niewiem jak umnie jest z poborem ale jak bede mial mozliwosc to sprawdze, tu np w tym temacie tez to pisza, https://audi80.pl/80-b4-all-pobor-pradu-vt23047.htm

a sluchaj niemorzesz po prostu dac na gwarancji ze slabo ci aku trzyma, bo napiecia ladowania masz w normie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl