[inne] regulator napięcia objawy
Witam wszystkich.
Dzisiaj sprawdziłem akumulator jakim napięciem dysponuje.
I szok 10.2V . Więc udałem się po nową baterię i przy okazji sprawdzono stary akumulator - diagnoza ,,uszkodzone cele i w akumulatorze jest tylko napięcie powierzchniowe.
Zakupiłem więc nowy akumulator tyle, że mniejszy 64Ah.
Zobaczę co będzie dalej.
Tylko zastanawia mnie fakt, dlaczego alternator ładuje mniejszym prądem gdy powiedzmy silnik osiągnie optymalną temperaturę.
Jak jest zimny ładuje 14,4V, a później 13,8V.
Jeżeli chodzi o radio to przerobię zasilanie i będzie ze stacyjki. Tylko, że muszę mieć podpięty dodatkowy przewód ze stałym zasilaniem do podtrzymania pamięci i czy to coś w ogóle zmieni - będzie mniejszy pobór.???
Pozdrawiam.
Dzisiaj sprawdziłem akumulator jakim napięciem dysponuje.
I szok 10.2V . Więc udałem się po nową baterię i przy okazji sprawdzono stary akumulator - diagnoza ,,uszkodzone cele i w akumulatorze jest tylko napięcie powierzchniowe.
Zakupiłem więc nowy akumulator tyle, że mniejszy 64Ah.
Zobaczę co będzie dalej.
Tylko zastanawia mnie fakt, dlaczego alternator ładuje mniejszym prądem gdy powiedzmy silnik osiągnie optymalną temperaturę.
Jak jest zimny ładuje 14,4V, a później 13,8V.
Jeżeli chodzi o radio to przerobię zasilanie i będzie ze stacyjki. Tylko, że muszę mieć podpięty dodatkowy przewód ze stałym zasilaniem do podtrzymania pamięci i czy to coś w ogóle zmieni - będzie mniejszy pobór.???
Pozdrawiam.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
zmieni i to dużo, pobór prądu powinien znacząco spaść. Taki przykład u teścia w seacie radio poza stacyjką pobierało ok 0,3A a przez 0,03A ale te dane mogą być rożne w zależności od radia.kho pisze:Jeżeli chodzi o radio to przerobię zasilanie i będzie ze stacyjki. Tylko, że muszę mieć podpięty dodatkowy przewód ze stałym zasilaniem do podtrzymania pamięci i czy to coś w ogóle zmieni - będzie mniejszy pobór.???
Ja co prawda mam podłączone poza stacyjką i moje radio pobiera dość sporo 0,5A ale ponieważ auto jeżdżone na co dzień nie mam z tym problemów wstawiłem sobie co prawda wyłącznik ale używam go gdy zostawiam auto na dłużej niż kilka dni.
Kontrola napięcia ładowania:Tylko zastanawia mnie fakt, dlaczego alternator ładuje mniejszym prądem gdy powiedzmy silnik osiągnie optymalną temperaturę.
Jak jest zimny ładuje 14,4V, a później 13,8V.
1. Podłączyć woltomierz między końcówką czerwonego grubego przewodu przy alternatorze a masą(zakres pomiaru napięcia 20V).
2. Włączyć silnik i pozostawić go na średnich obrotach.
3. W przypadku sprawnego regulatora napięcia miernik powinien wskazywać 13,3 - 14,6 V.
U Ciebie jest wszystko dobrze
Dokładnie tak. Pamięć podłącz do stałego plusa, a prądowy po stacyjce.kho pisze:Tylko, że muszę mieć podpięty dodatkowy przewód ze stałym zasilaniem do podtrzymania pamięci i czy to coś w ogóle zmieni - będzie mniejszy pobór.???
Najlepiej przerobić instalację w ten sposób, aby była zgodna z każdą kostką ISO.
Czy pobór prądu spadnie. Jest to zależne od zastosowanego radia. Spotkałem się z takimi jak pisał PieterB, jak również z takimi, które pobierały znikome wartości prądu.
Jedynym minusem będzie to, że jak wyciągniesz kluczyk ze stacyjki to nikt nie posłucha radia.
Powodzenia. Dobrze, że wykryłeś uszkodzenie baterii, teraz wszystko wróci do normy
-
- Forum Audi 80
- Posty: 10
- Rejestracja: 24 sty 2010, 14:37
Brak ładowania
witam
Mam problem z autem
Auto to audi 100 2,3 benzyna 91r sorki ze tu sie pytam ale nie mam pomysłów o co chodzi...
Opisze problem
Dojechałem do domu z paląca sie lampka ładowania i płynu chłodniczego.
Dzisiaj zmieniłem regulator i... po przekręceniu stacyjki w stan zapłon nie swieci sie owa lampka a ładowanie aku 12v .Do czasu gdy nie włączę świateł ładowanie 12 v gdy włączę światła to przygasa wszystkie lampki i napięcie ładowania spada drastycznie cały czas w dół w pewnym momencie zapala sie lampka ABS auto gaśnie i rozładowuje sie akumulator..
Przeczytałem pare postów na tym forum i sprawdziłem następujące rzeczy
-działa kontrolka hamulca ręcznego po jego zaciągnięciu
- masa od alternatora, przyłożyłem niebieski kabelek od alternatora do masy, kontrolka zaświeciła
-zmierzyłem napięcie na tym kabelku przy włączonym zapłonie 11v
-gdy kabelek przykręcony jest do alternatora lampka nie zapala sie i objawy jak wyżej
-stojan komutatora srednica zewnatrzna 16mm i nie widać żeby był wytarty żadnych rowków nie ma
-alternator obraca sie bez problemow czyli łożyska ok
Czy to padły diody w alternatorze ? bo juz innych pomysłów brak
dziekuje za sugestje
Mam problem z autem
Auto to audi 100 2,3 benzyna 91r sorki ze tu sie pytam ale nie mam pomysłów o co chodzi...
Opisze problem
Dojechałem do domu z paląca sie lampka ładowania i płynu chłodniczego.
Dzisiaj zmieniłem regulator i... po przekręceniu stacyjki w stan zapłon nie swieci sie owa lampka a ładowanie aku 12v .Do czasu gdy nie włączę świateł ładowanie 12 v gdy włączę światła to przygasa wszystkie lampki i napięcie ładowania spada drastycznie cały czas w dół w pewnym momencie zapala sie lampka ABS auto gaśnie i rozładowuje sie akumulator..
Przeczytałem pare postów na tym forum i sprawdziłem następujące rzeczy
-działa kontrolka hamulca ręcznego po jego zaciągnięciu
- masa od alternatora, przyłożyłem niebieski kabelek od alternatora do masy, kontrolka zaświeciła
-zmierzyłem napięcie na tym kabelku przy włączonym zapłonie 11v
-gdy kabelek przykręcony jest do alternatora lampka nie zapala sie i objawy jak wyżej
-stojan komutatora srednica zewnatrzna 16mm i nie widać żeby był wytarty żadnych rowków nie ma
-alternator obraca sie bez problemow czyli łożyska ok
Czy to padły diody w alternatorze ? bo juz innych pomysłów brak
dziekuje za sugestje
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Czyli rozumiem że na zapłonie (silnik nie chodzi) nie świeci kontrolka ładowania?marcelolsztyn pisze:po przekręceniu stacyjki w stan zapłon nie swieci sie owa lampka
Jeżeli tak to albo uwalony kabelek kontrolki albo uwalony wirnik lub szczotki lub rególator innej opcji nie ma. Diody nie mają nic wspólnego z ową lampką.
- kamil150791
- Forum Audi 80
- Posty: 31
- Rejestracja: 22 lut 2013, 13:15
- Lokalizacja: Stalowa Wola
[ Audi Coupe B4 ] 2.0 ABK - wysokie ładowanie akumulatora...
Witam od kliku dni zauważyłem na wskaźniku strasznie wysokie ładowanie pokazuje ok 15V -16V, gdy np wcisnę sprzęgło i stoję na skrzyżowaniu pokazuje już ok 14V... i coś zaczęło strasznie śmierdzieć w aucie jak się rozgrzeje... aż do dziś gdy rano chciałem odpalić aku był rozładowany do zera... próbowałem go lądować ale nic to nie dało nie dal się naładować włożyłem inny aku i odpalił i co dziwne nieprzyjemnego zapachu już nie ma nawet gdy się rozgrzeje ale nadal pokazuje takie wysokie ładowanie ii na krótkich odcinak strasznie grzeje się akumulator np po przejechaniu ok 10km nie da się go dotkac... o co to może chodzić czyż by alternator odmówił posłuszeństwa ???
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
regulator do wymiany, w dwoch innych autach spokalem sie nawet z napieciem 19Vkamil150791 pisze:zauważyłem na wskaźniku strasznie wysokie ładowanie pokazuje ok 15V -16V
jest to siarkowodor szkodliwy dla zdrowia, wydziela sie z akumulatora gdy jest przeladowywany, w A80 sa fabryczne wezyki odprowadzajace gazy poza auto, ty widocznie ich niemaszkamil150791 pisze:zaczęło strasznie śmierdzieć w aucie
a to ze sie grzeje, to jest przeladowywany i caly czas on dostaje w kosc
- kamil150791
- Forum Audi 80
- Posty: 31
- Rejestracja: 22 lut 2013, 13:15
- Lokalizacja: Stalowa Wola
[Audi B-4 ABT]Problem z ładowaniem .
Witam was. Od tygodnia mam problem z ładowaniem aku tj. Kiedy silnik jest zimny ładowanie jest 14.2 V po przejechaniu aż temperatura silnika osiągnie 90 ładowanie spada do 13,8 V. Wymieniłam 3 regulatory (2 używane i ostatnio 1 nowy 14.2 V) i jest to samo. Parę dni temu zmieniłam alternator , ale też używka i nadal to samo. Przy samochodach od dziecka robiłam jeszcze z nieżyjącym ojcem mechnikiem a to już mija 30 lat. Myślę że to przegrzane jedno z uzwojeń alternatora. Napięcie na alternatorze o 0,1 V większe niż na aku. Myśle że ktoś miał takowy problem.
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
wszystko jest w porzadku
a akumulator napewno sprawny ?
tu nie chodzi o temp silnika a o to ze gdy regulator "wyczuje" ze aku nie potrzebuje juz byc doladowywany wtedy jedynie jest podawany prad nabierzaco do urzadzen elektryki autaannak pisze:Kiedy silnik jest zimny ładowanie jest 14.2 V po przejechaniu aż temperatura silnika osiągnie 90 ładowanie spada do 13,8 V
normalka, kazdy przewod ma swoja rezystancje i zawsze jest jakis spadekannak pisze: Napięcie na alternatorze o 0,1 V
a akumulator napewno sprawny ?
Dzięki za wypowiedzi. Aku jest nowy i na nowym to się dzieje ,ale Przemek ma racje bo po rozruchu ( trochę amper bierze) po podpięciu multimetru napięcie 14.2. Kiedy przejadę jakieś 15 km bez świateł mijania i wszystkich odbiorów po zmierzeniu jest dokładnie 13.9V.Ciekawe jakie napiecie masz Piotr u siebie?
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
no ale dobra w czym rzecz? aku sie rozladowuje czy jak? bo te wyzsze napiecie na poczatku to normalka, nawet tu byl gdzies temat o tym, ze te wyzsze napiecie to prawidlowa sprawa
na upartego jak sobie chcesz cos tam podlubac to sa jeszcze diody w alt, no ale w tedy to pewnie bys niemiala wcale ladowania
na upartego jak sobie chcesz cos tam podlubac to sa jeszcze diody w alt, no ale w tedy to pewnie bys niemiala wcale ladowania
:roll: Tak, zastanawiające jest to , że 2 letni aku poszedł na złom. Coś mnie naszło i sprawdziłam pobór prądu przy wyłączonych odbiorach( radio wyjęte) alarm jest i LPG.Pobór był 45mA. Pogrzebałam i okazało się ,że czujniki ruchu (pobór 18mA)wypięte, alarm brał 19mA (został). Przewody aku ,alt ,rozrusznik są całe mają dobry styk.Po tygodniowym postoju aku ledwie zakręcił. Może aku (SZEGAZ) był z najniższej półki.Teraz pobór jest 23mA i jeszcze chyba za duży.
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
poprzedni tu moj post byl bledny wiec go usunalem i pisze od nowa
te 23mA sa chyba wporzadku niewiem jak umnie jest z poborem ale jak bede mial mozliwosc to sprawdze, tu np w tym temacie tez to pisza, https://audi80.pl/80-b4-all-pobor-pradu-vt23047.htm
a sluchaj niemorzesz po prostu dac na gwarancji ze slabo ci aku trzyma, bo napiecia ladowania masz w normie
te 23mA sa chyba wporzadku niewiem jak umnie jest z poborem ale jak bede mial mozliwosc to sprawdze, tu np w tym temacie tez to pisza, https://audi80.pl/80-b4-all-pobor-pradu-vt23047.htm
a sluchaj niemorzesz po prostu dac na gwarancji ze slabo ci aku trzyma, bo napiecia ladowania masz w normie