[B3/B4 ALL] Diagnostyka VAG
Pamiętam że po całym zdarzeniu pojechałem do kolegi który miał podłączenie takie jak być powinno ale nie chciał się połączyć więc wziął taką kontrolkę z diodą która błyskami miała pokazać błędy ale i ona ledwo co się świeciła. Szukałem schematu instalacji elektrycznej Audi i nawet jakiś udało mi się znaleźć, z tego co wypatrzyłem to biała wtyczka jest bezpośrednio połączona ze sterownikiem samochodu, czy tak jest faktycznie? Jeżeli tak to w najlepszym przypadku przepaliła się ścieżka w sterowniku.
Jak jesteś elektronikiem to śmiało możesz rozebrać sterownik i zobaczyć co jest w środku, ale prawdopodobnie żadnej przepalonej ścieżki w środku nie zobaczysz, bo za małe prądy tamtędy płyną.
Najlepszym rozwiązaniem jest podłączyć sterownik "na stole". Tylko trzeba kupić sobie interfejs (najlepiej prosty na RS232 od Viaken za 50-60zł), program znajdziesz w internecie lub mogę Ci pomóc w tej sprawie. Inwestycja nie duża, prawdopodobnie szybko się zwróci a wsparcie techniczne na tym forum też będziesz mieć.
Najlepszym rozwiązaniem jest podłączyć sterownik "na stole". Tylko trzeba kupić sobie interfejs (najlepiej prosty na RS232 od Viaken za 50-60zł), program znajdziesz w internecie lub mogę Ci pomóc w tej sprawie. Inwestycja nie duża, prawdopodobnie szybko się zwróci a wsparcie techniczne na tym forum też będziesz mieć.
Elektronikiem jestem ale jakiekolwiek programowanie czy podłączanie do komputera to czarna magia dla mnie. Ścieżkę mogę znaleźć przepaloną bo doszło do zwarcia przewodów więc wszystko jest możliwe. Chcę doprowadzić to wszystko do stanu pierwotnego i samemu diagnozować moje auto, kupię przewód i ogarnę program.
Podłączanie pod komputer i odczytanie kodów usterek oraz bloków wartości mierzonych jest stosunkowo prostą czynnością. Gorzej jest z analizą otrzymanych wyników ale na tym forum jest wiele osób które pomogą.
Sterownika nie musisz się bać otwierać. Ja robię chiptuning hobbystycznie, wywalam immo, lutuję w podstawki plcc32 i jak dotąd nie zepsułem ani jednego sterownika, chociaż kilka pamięci 27c010 umarło bezpowrotnie.
Wracając do złącza diagnostycznego to prawdopodobnie nie jest ono podłączone bezpośrednio do sterownika. Jest po drodze jakiś przekaźnik, moduł, którego jak dotąd nie miałem okazji zlokalizować. Uważam, że takie coś tam jest bo zawsze podczas diagnostyki słyszę klikanie pod licznikami w okolicy przekaźników. Podobnie jest w wielu innych samochodach grupy VAG.
Do jednego złącza w moim Audi mam podłączone moduły: ECU, IMMO, ABS, AIRBAG
Sterownika nie musisz się bać otwierać. Ja robię chiptuning hobbystycznie, wywalam immo, lutuję w podstawki plcc32 i jak dotąd nie zepsułem ani jednego sterownika, chociaż kilka pamięci 27c010 umarło bezpowrotnie.
Wracając do złącza diagnostycznego to prawdopodobnie nie jest ono podłączone bezpośrednio do sterownika. Jest po drodze jakiś przekaźnik, moduł, którego jak dotąd nie miałem okazji zlokalizować. Uważam, że takie coś tam jest bo zawsze podczas diagnostyki słyszę klikanie pod licznikami w okolicy przekaźników. Podobnie jest w wielu innych samochodach grupy VAG.
Do jednego złącza w moim Audi mam podłączone moduły: ECU, IMMO, ABS, AIRBAG
witam
auto jak mi zaczyna klekotać nie ciagnie gra klawiatura krótko ,coś może przestawiłem przez przypadek vagiem w ustawieniach,wcześniej było ok
jak odepne wtrysk sterujący to mocy nie ma ale chodzi normalnie
to wtrysk poszedł?
mam takie błedy
542 czujnik położenia (wzniosu )iglicy G80 przerwa w obwodzie,
65535 uszkodzony moduł sterujący
pomocy
auto jak mi zaczyna klekotać nie ciagnie gra klawiatura krótko ,coś może przestawiłem przez przypadek vagiem w ustawieniach,wcześniej było ok
jak odepne wtrysk sterujący to mocy nie ma ale chodzi normalnie
to wtrysk poszedł?
mam takie błedy
542 czujnik położenia (wzniosu )iglicy G80 przerwa w obwodzie,
65535 uszkodzony moduł sterujący
pomocy
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
To powinno być raczej tutaj:bendzi40 pisze:witam
auto jak mi zaczyna klekotać nie ciagnie gra klawiatura krótko ,coś może przestawiłem przez przypadek vagiem w ustawieniach,wcześniej było ok
jak odepne wtrysk sterujący to mocy nie ma ale chodzi normalnie
to wtrysk poszedł?
mam takie błedy
542 czujnik położenia (wzniosu )iglicy G80 przerwa w obwodzie,
65535 uszkodzony moduł sterujący
pomocy
https://audi80.pl/b4-1z-wtrysk-sterujacy-vt60410.htm
lub trzeba by użyć szukajki.
Czy po skasowaniu błędów dalej jest 65535?
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
http://forum.vw-passat.pl/archive/index ... 63921.htmlteeree pisze:kabel viaken obd usb, mam windowsa 7, 64 bit i mam problem z zainstalowaniem kabla/interfejsu
tak wogole do warsztowych spraw itp to tylko xp
- kroliqster
- Forum Audi 80
- Posty: 253
- Rejestracja: 08 kwie 2011, 11:08
- Lokalizacja: Central Europe
- Kontakt:
a jak to zrobiles?kroliqster pisze:u mnie wszystko lata bez problemu na 7, programy do oblugi aut i lpg
[ Dodano: 2013-07-01, 22:57 ]
działa
problemem było;
włożenie kabla usb w inny port usb,
mam 3 porty usb , dwa z nich mają obok siebie literki SS, włożyłem do tego bez literek i poszło, od razu pokazalo "usb serial port"
i smiga, laczy się z autem, ale
podobno z windows7 64bit, działa tylko z "vcds lite" - prawda to?