[A4 B5 1,8T APU] Nowa Plecionka - przód str. 61
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
A więc tak: silnik już wyjęty i odarty praktycznie z całego osprzętu. Wszystko oczyszczone i wymyte z 13sto letniego brudu. Została jeszcze skrzynia na jutro i pierdołki - ale to może już przy montażu. Wałki rozrządu wyglądały idealnie - o dziwo lepiej niż w moim ADRze. Tak samo panewki - zdrowizna. Minus to sporo nagaru olejowego na misce i pokrywie. Tragicznie nie było ale trochę tego siedziało - pod tym względem ADR był czystszy. Sam smok pompy olejowej był czysty a wiem że lubią się zapychać.
Wiązka silnikowa też ogarnięta. Początkowo chciałem ją ciąć bo myślałem że nie uporam się z tą pianką. Najgorzej było zacząć a potem jakoś poszło i wiązka jest już czysta. W tej postacie będę mógł ją sobie dowolnie wyprofilować i umieścić gdzieś na grodzi. A nawet jak jeszcze zdecyduje się na jej cięcie to nie trzeba już bawić się z szukaniem kabli bo każdy jest już wolny.
Wiązka silnikowa też ogarnięta. Początkowo chciałem ją ciąć bo myślałem że nie uporam się z tą pianką. Najgorzej było zacząć a potem jakoś poszło i wiązka jest już czysta. W tej postacie będę mógł ją sobie dowolnie wyprofilować i umieścić gdzieś na grodzi. A nawet jak jeszcze zdecyduje się na jej cięcie to nie trzeba już bawić się z szukaniem kabli bo każdy jest już wolny.
- Mabrothrax
- Forum Audi 80
- Posty: 2442
- Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
[center]Fotostory nr 39
SWAP na 1,8T APU cz. 1 - 12.05.2013[/center]
Korzystając z wolnej niedzieli kilka fotek z przebiegu prac.
A więc tak, dawca to A4 z 2000 roku z silnikiem 1,8T APU.
[center] [/center]
Pierwsze co trzeba było rozbić to oczywiście wyjąć silnik z dawcy i trochę przy nim pogrzebać. Silnik został wyjęty, rozebrany do gołego słupka, zdjęta micha olejowa i pokrywa zaworów. Wszystko wyczyszczone i poskładane. Na michach było trochę nagaru olejowego, więcej niż miałem go w ADR ale za to silnik wydaje się zdrowszy. Panewki w stanie idealnym, to samo wałki jak i łańcuch rozrządu.
[center] [/center]
Kolejny etap na którym nie ma już odwrotu od SWAPu to wyciąganie mojego poczciwego ADR.
[center] [/center]
Trochę problemów sprawił mi pedał gazu. U mnie był oczywiście na linkę natomiast w APU jest już z potencjometrem a pedały od anglika nie pasują. No ale co się popieści to się zmieści. Ostatecznie udało się go idealnie zmieścić i solidnie przymocować. Oczywiście trzeba było tu i ówdzie przyciąć ori mocowania pedałów, dorobić inne mocowanie a sam pedał potraktować gazami i odpowiednio dogiąć. Ale operacja zakończyła się sukcesem.
[center][/center]
Pod maską ogarnąłem już nieco temat, jakoś udało się upchnąć wiązkę silnika od anglika więc w poniedziałek wleci APU. Potem trzeba podłączyć jeszcze to wszystko, złożyć cały przodek i można zacząć zabawę z instalacją w aucie. Jednym słowem, sporo jest jeszcze do zrobienia.
SWAP na 1,8T APU cz. 1 - 12.05.2013[/center]
Korzystając z wolnej niedzieli kilka fotek z przebiegu prac.
A więc tak, dawca to A4 z 2000 roku z silnikiem 1,8T APU.
[center] [/center]
Pierwsze co trzeba było rozbić to oczywiście wyjąć silnik z dawcy i trochę przy nim pogrzebać. Silnik został wyjęty, rozebrany do gołego słupka, zdjęta micha olejowa i pokrywa zaworów. Wszystko wyczyszczone i poskładane. Na michach było trochę nagaru olejowego, więcej niż miałem go w ADR ale za to silnik wydaje się zdrowszy. Panewki w stanie idealnym, to samo wałki jak i łańcuch rozrządu.
[center] [/center]
Kolejny etap na którym nie ma już odwrotu od SWAPu to wyciąganie mojego poczciwego ADR.
[center] [/center]
Trochę problemów sprawił mi pedał gazu. U mnie był oczywiście na linkę natomiast w APU jest już z potencjometrem a pedały od anglika nie pasują. No ale co się popieści to się zmieści. Ostatecznie udało się go idealnie zmieścić i solidnie przymocować. Oczywiście trzeba było tu i ówdzie przyciąć ori mocowania pedałów, dorobić inne mocowanie a sam pedał potraktować gazami i odpowiednio dogiąć. Ale operacja zakończyła się sukcesem.
[center][/center]
Pod maską ogarnąłem już nieco temat, jakoś udało się upchnąć wiązkę silnika od anglika więc w poniedziałek wleci APU. Potem trzeba podłączyć jeszcze to wszystko, złożyć cały przodek i można zacząć zabawę z instalacją w aucie. Jednym słowem, sporo jest jeszcze do zrobienia.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Jak bym robił go po raz kolejny to byłoby szybciej :mrgreen: Teraz jeszcze lepiej rozplanowałbym sobie prace. Sporo czasu zmarudziłem na czyszczeniu wszystkiego. Ponad jeden dzień zmarudziłem też nad pedałem gazu z potencjometrem. Sam osobiście myślałem że będzie jeszcze szybciej ale ciągle coś wyskakiwało. A to trzeba było cały lewarek przerzucić, a to podporę pompy wspomagania itp. W sumie to 2 tyg nie jeździłem swoim autem, z czego tydzień stało u elektryka plus ponad tydzień przygotowywania 1,8T.
Generalnie to sporo jeszcze jest do zrobienia. Przede wszystkim muszę ogarnąć cały przodek bo na razie złożony jest tylko na zasadzie "patrz na mnie, nie ruszaj mnie". Nie było sensu na razie się spuszczać bo i tak będzie rozbierany. Będę zmieniał przednie lampy, muszę jakoś inaczej zamontować reduktor, ogarnąć kable od lpg bo na razie leżą byle jak. Potem trzeba podłączyć manetkę od fisa, przerzucić całą instalację poduch ze względu na nowe liczniki oraz chęć podłączenia poduch w siedzeniach, no i samą elektrykę siedzeń też trzeba podłączyć.
Generalnie to sporo jeszcze jest do zrobienia. Przede wszystkim muszę ogarnąć cały przodek bo na razie złożony jest tylko na zasadzie "patrz na mnie, nie ruszaj mnie". Nie było sensu na razie się spuszczać bo i tak będzie rozbierany. Będę zmieniał przednie lampy, muszę jakoś inaczej zamontować reduktor, ogarnąć kable od lpg bo na razie leżą byle jak. Potem trzeba podłączyć manetkę od fisa, przerzucić całą instalację poduch ze względu na nowe liczniki oraz chęć podłączenia poduch w siedzeniach, no i samą elektrykę siedzeń też trzeba podłączyć.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt: