Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A4 B5 1,8T APU] Nowa Plecionka - przód str. 61

Prezentacja w/w innych samochodów Audi.
Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 02 maja 2013, 15:09

Napiszę Ci wieczorem na PW co potrzebuję i bysmi zdjecia porobil :-) Napewno dolna rozporke bym lyknal i lampy tyl.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 02 maja 2013, 15:18

OK

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 08 maja 2013, 01:27

A więc tak: silnik już wyjęty i odarty praktycznie z całego osprzętu. Wszystko oczyszczone i wymyte z 13sto letniego brudu. Została jeszcze skrzynia na jutro i pierdołki - ale to może już przy montażu. Wałki rozrządu wyglądały idealnie - o dziwo lepiej niż w moim ADRze. Tak samo panewki - zdrowizna. Minus to sporo nagaru olejowego na misce i pokrywie. Tragicznie nie było ale trochę tego siedziało - pod tym względem ADR był czystszy. Sam smok pompy olejowej był czysty a wiem że lubią się zapychać.

Wiązka silnikowa też ogarnięta. Początkowo chciałem ją ciąć bo myślałem że nie uporam się z tą pianką. Najgorzej było zacząć a potem jakoś poszło i wiązka jest już czysta. W tej postacie będę mógł ją sobie dowolnie wyprofilować i umieścić gdzieś na grodzi. A nawet jak jeszcze zdecyduje się na jej cięcie to nie trzeba już bawić się z szukaniem kabli bo każdy jest już wolny.

Awatar użytkownika
Mabrothrax
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2442
Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Mabrothrax » 08 maja 2013, 07:28

Kup jakąś kostkę z programem od razu, bo w serii te silniki to nic ciekawego a na tym 1 barze to już jest inny świat :-)

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 08 maja 2013, 22:18

Mabrothrax pisze:Kup jakąś kostkę z programem od razu, bo w serii te silniki to nic ciekawego a na tym 1 barze to już jest inny świat :-)
Najpierw seria musi zagadać. Jeśli wszystko będzie ok to później będę myślał.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 12 maja 2013, 19:34

[center]Fotostory nr 39

SWAP na 1,8T APU cz. 1 - 12.05.2013
[/center]

Korzystając z wolnej niedzieli kilka fotek z przebiegu prac.

A więc tak, dawca to A4 z 2000 roku z silnikiem 1,8T APU.

[center]Obrazek Obrazek[/center]

Pierwsze co trzeba było rozbić to oczywiście wyjąć silnik z dawcy i trochę przy nim pogrzebać. Silnik został wyjęty, rozebrany do gołego słupka, zdjęta micha olejowa i pokrywa zaworów. Wszystko wyczyszczone i poskładane. Na michach było trochę nagaru olejowego, więcej niż miałem go w ADR ale za to silnik wydaje się zdrowszy. Panewki w stanie idealnym, to samo wałki jak i łańcuch rozrządu.

[center]Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek[/center]

Kolejny etap na którym nie ma już odwrotu od SWAPu to wyciąganie mojego poczciwego ADR.

[center]Obrazek Obrazek Obrazek[/center]

Trochę problemów sprawił mi pedał gazu. U mnie był oczywiście na linkę natomiast w APU jest już z potencjometrem a pedały od anglika nie pasują. No ale co się popieści to się zmieści. Ostatecznie udało się go idealnie zmieścić i solidnie przymocować. Oczywiście trzeba było tu i ówdzie przyciąć ori mocowania pedałów, dorobić inne mocowanie a sam pedał potraktować gazami i odpowiednio dogiąć. Ale operacja zakończyła się sukcesem.

[center]Obrazek[/center]

Pod maską ogarnąłem już nieco temat, jakoś udało się upchnąć wiązkę silnika od anglika więc w poniedziałek wleci APU. Potem trzeba podłączyć jeszcze to wszystko, złożyć cały przodek i można zacząć zabawę z instalacją w aucie. Jednym słowem, sporo jest jeszcze do zrobienia.

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 12 maja 2013, 19:44

Labiel pisze:łańcuch rozrządu.


Trzeba było wymienić, nie jest drogi, a potrafi namieszać bigosu.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 12 maja 2013, 20:22

sagem pisze:
Labiel pisze:łańcuch rozrządu.


Trzeba było wymienić, nie jest drogi, a potrafi namieszać bigosu.
Nie widziałem sensu. Wałki ustawione idealnie na swoich pozycjach, łańcuch mocno napięty a podczas pracy silnika też nie było go zupełnie słychać.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 24 maja 2013, 22:28

Silnik już włożony i już podłączony :) Sporo jeszcze z drobnych rzeczy do zrobienia ale na Pb już można śmigać. Powiem tak: no jest fajnie :-D Silnik pracuje zajebiście cicho, mój ADR który generalnie był cichy może się przy nim chować. Skrzynia pracuje super, no i ten moment obrotowy :mrgreen:

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 26 maja 2013, 20:38

Szybko Ci poszedł ten swap. Ja z kumplem przekładam anglika już prawie miesiąc i jeszcze skończyć nie możemy.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 26 maja 2013, 20:51

Jak bym robił go po raz kolejny to byłoby szybciej :mrgreen: Teraz jeszcze lepiej rozplanowałbym sobie prace. Sporo czasu zmarudziłem na czyszczeniu wszystkiego. Ponad jeden dzień zmarudziłem też nad pedałem gazu z potencjometrem. Sam osobiście myślałem że będzie jeszcze szybciej ale ciągle coś wyskakiwało. A to trzeba było cały lewarek przerzucić, a to podporę pompy wspomagania itp. W sumie to 2 tyg nie jeździłem swoim autem, z czego tydzień stało u elektryka plus ponad tydzień przygotowywania 1,8T.

Generalnie to sporo jeszcze jest do zrobienia. Przede wszystkim muszę ogarnąć cały przodek bo na razie złożony jest tylko na zasadzie "patrz na mnie, nie ruszaj mnie". Nie było sensu na razie się spuszczać bo i tak będzie rozbierany. Będę zmieniał przednie lampy, muszę jakoś inaczej zamontować reduktor, ogarnąć kable od lpg bo na razie leżą byle jak. Potem trzeba podłączyć manetkę od fisa, przerzucić całą instalację poduch ze względu na nowe liczniki oraz chęć podłączenia poduch w siedzeniach, no i samą elektrykę siedzeń też trzeba podłączyć.

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 26 maja 2013, 22:03

A mówiłem, żebyś już nie grzebał w tym aucie, bo go popsujesz? I co? I teraz musiałeś kupić nowy silnik. :-P

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 26 maja 2013, 22:04

IC69 pisze:A mówiłem, żebyś już nie grzebał w tym aucie, bo go popsujesz? I co? I teraz musiałeś kupić nowy silnik. :-P


Ta, a ze starego robię sobie popielniczkę :P

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 26 maja 2013, 22:17

Labiel pisze: ze starego robię sobie popielniczkę
Potrzeba, matką postępu :-)

Skoro masz już T, to teraz chyba będzie trzeba zadbać o trakcję? ;-)

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 26 maja 2013, 22:23

IC69 pisze:
Labiel pisze: ze starego robię sobie popielniczkę
Potrzeba, matką postępu :-)

Skoro masz już T, to teraz chyba będzie trzeba zadbać o trakcję? ;-)
Laki 225 myślę że ją zapewniają choć na mokrym jest ciężko :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne Audi np: A3, A4, A6, TT itd.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl