[B4 1Z] Jednorazowy problem z odpaleniem silnika
[B4 1Z] Jednorazowy problem z odpaleniem silnika
Witam, jakiś czas temu miałem jednorazowy problem z odpaleniem samochodu. Dzień wcześniej chciałem sprawdzić czy wentylatory działają na pierwszym i na drugim biegu. Zdjąłem wtyczkę, włączyłem zapłon i zmostkowałem na chwile. Wentylatory działały jak trzeba więc wyłączyłem zapłon, założyłem wtyczkę z powrotem i poszedłem do domu. Na drugi dzień musiałem dość długo kręcić zanim auto załapało. Zdziwiłem się bo zawsze odpalał od strzała. Po krótkiej przejażdżce zgasiłem go i po około 3 godzinach zapalił normalnie. Dzisiaj też zapalił od strzała.
Teraz moje pytanie, czy mogło to być spowodowane włączaniem na krotko wentylatorów i zapisaniem się jakiegoś błędu w komputerze?
Dodam tylko, że zapalałem silnik z wciśniętym lekko pedałem gazu, a zawsze odpalam bez gazu. Mogło to być przyczyną?
I drugie pytanie czy w audi 80 b4 1.9tdi 93 rok (grudzień) błędy się kasuj po wyłączeniu zapłonu czy zostają zapisane w komputerze?
Z góry dzięki za odpowiedz
P.S kontrolka engine check nie zapaliła się podczas jazdy, a kody błyskowe na biegu jałowym bez wcześniejszej jazdy to 4444 czyli bez błędów. Dzisiaj, o ile czas pozwoli, postaram się sczytać kody po krótkiej jeździe.
Teraz moje pytanie, czy mogło to być spowodowane włączaniem na krotko wentylatorów i zapisaniem się jakiegoś błędu w komputerze?
Dodam tylko, że zapalałem silnik z wciśniętym lekko pedałem gazu, a zawsze odpalam bez gazu. Mogło to być przyczyną?
I drugie pytanie czy w audi 80 b4 1.9tdi 93 rok (grudzień) błędy się kasuj po wyłączeniu zapłonu czy zostają zapisane w komputerze?
Z góry dzięki za odpowiedz
P.S kontrolka engine check nie zapaliła się podczas jazdy, a kody błyskowe na biegu jałowym bez wcześniejszej jazdy to 4444 czyli bez błędów. Dzisiaj, o ile czas pozwoli, postaram się sczytać kody po krótkiej jeździe.
Ostatnio zmieniony 15 maja 2013, 14:45 przez Sław1980, łącznie zmieniany 3 razy.
- Ganimadeus
- Forum Audi 80
- Posty: 726
- Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
- Lokalizacja: Lublin
Re: Jednorazowy problem z odpaleniem silnika 1.9TDI
Nie wydaje mi się, a już na pewno nie przez to że był odpalany z wciśniętym pedałem gazu.Sław1980 pisze:Teraz moje pytanie, czy mogło to być spowodowane włączaniem na krotko wentylatorów i zapisaniem się jakiegoś błędu w komputerze?
Dodam tylko, że zapalałem silnik z wciśniętym lekko pedałem gazu, a zawsze odpalam bez gazu. Mogło to być przyczyną?
Zostają zapisane trzeba się podpiąć vagiem i wykasować. Inaczej nie miałoby to sensu.I drugie pytanie czy w audi 80 b4 1.9tdi 93 rok (grudzień) błędy się kasuj po wyłączeniu zapłonu czy zostają zapisane w komputerze?
Re: Jednorazowy problem z odpaleniem silnika 1.9TDI
Zostają zapisane trzeba się podpiąć vagiem i wykasować. Inaczej nie miałoby to sensu.[/quote]
Kurczę to dziwne, bo jakieś dwa lata temu odpiął mi się czujnik położenia wału i zaświeciła mi się kontrolka engine check. Silnik wszedł w tryb awaryjny (brak mocy) Wpiąłem go z powrotem, kontrolka zgasła wszystko wróciło do normy, więc błąd powinien siedzieć w kompie tymczasem właśnie przed chwilą zrobiłem kontrole błysków po przejechaniu kilku kilometrów (na każdym biegu powyżej 3000tyś obr. i sczytałem ładne 4x4 czyli brak błędów... Ponadto jakieś 3 miesiące temu mechanik zapowietrzył mi układ paliwowy i kontrolka też się zaświeciła mimo to błędów w kompie brak a nie kasowałem ich nigdy... Właściwie pierwszy raz wczoraj i dzisiaj sprawdzałem czy w ogóle jakieś błędy są...
Zauważyłem, że po paru dniach paliwo w rurce schodzi tak do połowy wężyka, ale nie zawsze. Ponadto mam pęcherze powietrza w przewodzie i ni jak nie mogę znaleźć źródła zapowietrzenia. W dzień kiedy sprawdzałem wentylatory paliwo było u samej góry przewodu więc brak paliwa w pompie raczej nie będzie przyczyną...
Czy pojedyncze bąbelki w paliwie to poważna sprawa? Czy raczej jak są małe to można pominąć temat? Szczerze mówiąc nigdy nie wpatrywałem się w wężyk odkąd mam to auto i nie wiem jak było na początku...
Kurczę to dziwne, bo jakieś dwa lata temu odpiął mi się czujnik położenia wału i zaświeciła mi się kontrolka engine check. Silnik wszedł w tryb awaryjny (brak mocy) Wpiąłem go z powrotem, kontrolka zgasła wszystko wróciło do normy, więc błąd powinien siedzieć w kompie tymczasem właśnie przed chwilą zrobiłem kontrole błysków po przejechaniu kilku kilometrów (na każdym biegu powyżej 3000tyś obr. i sczytałem ładne 4x4 czyli brak błędów... Ponadto jakieś 3 miesiące temu mechanik zapowietrzył mi układ paliwowy i kontrolka też się zaświeciła mimo to błędów w kompie brak a nie kasowałem ich nigdy... Właściwie pierwszy raz wczoraj i dzisiaj sprawdzałem czy w ogóle jakieś błędy są...
Zauważyłem, że po paru dniach paliwo w rurce schodzi tak do połowy wężyka, ale nie zawsze. Ponadto mam pęcherze powietrza w przewodzie i ni jak nie mogę znaleźć źródła zapowietrzenia. W dzień kiedy sprawdzałem wentylatory paliwo było u samej góry przewodu więc brak paliwa w pompie raczej nie będzie przyczyną...
Czy pojedyncze bąbelki w paliwie to poważna sprawa? Czy raczej jak są małe to można pominąć temat? Szczerze mówiąc nigdy nie wpatrywałem się w wężyk odkąd mam to auto i nie wiem jak było na początku...
- Ganimadeus
- Forum Audi 80
- Posty: 726
- Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
- Lokalizacja: Lublin
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
a no chyba, że tak... nie znam się na vagu. Czytałem sporo, ale koszta trochę duże, problemy z podłączeniem i uruchomieniem programu skutecznie odstraszają mnie od jego używania...Ganimadeus pisze:Trzeba rozgraniczyć błędy pokazywane na desce od tych pod vagiem
"Podgrzewacz" jest chyba u góry a ten czujnik na dole to chyba do wykrywania wody w paliwie. Proszę mnie poprawić jeśli się mylę No więc też myślałem, że od spodu zaciąga powietrze, ale powinno być tam mokro wtedy a jest sucho. Sprawdzałem przed odpaleniem jak i po dłuższej pracy silnika. Poza tym 3 miesiące temu wymieniany był filtr paliwa więc i uszczelka nowa i nie powinna puszczać. A da się bez wyciągania filtra dokręcić trochę ten czujnik? Jaki tam jest klucz?Krzysiek 84 pisze:Jeśli Ci zapowietrza sie układ to najczęsciej poprzez ten podgrzewacz paliwa, pod nim jest o-ring i moze byc juz spłaszczony i nie uszczelnia dobrze.
- Ganimadeus
- Forum Audi 80
- Posty: 726
- Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
- Lokalizacja: Lublin
Nie ma się czego bać i obawiać koszt kabla to kilkadziesiąt zł ponoć typowe chińczyki od viakenowskich za bardzo się nie różnią MUNIOR ten temat przerabiał stąd wiem.Sław1980 pisze:nie znam się na vagu. Czytałem sporo, ale koszta trochę duże, problemy z podłączeniem i uruchomieniem programu skutecznie odstraszają mnie od jego używania...
Uruchomienie tego na lapku też jest bezproblemowe chyba, że masz system 64bitowy ;p wtedy zwykły laik już tego nie zrobi, choć jak ktoś się uprze to tak bo wbrew pozorom nie jest to jakieś bardzo trudne zwłaszcza, że są videotutoriale - w razie czego służę pomocą.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Powiem tak ,te "nieviakenowskie " są zdecydowanie praktyczniejsze ,bo mają wtykę z wszystkimi pinami ...za to viakenowskie ,niby takie super ,mają tylko cztery piny :roll: co powoduje że bardzo słabo trzymają się w gnieżdzie OBD II i notoryczne wypadają z przejsciówki Pomijam już taki drobny fakt ,że ta wielka viakenowa wtyka ,jest mało praktyczna Czy to viaken ,czy inny ,psuje się w nich zwykle to samo ,czyli FT 232 konwerter RS -USB . Dlatego zdecydowanie lepsze są interfejsy po porcie RS ,bo nie posiadają konwertera 8-)Ganimadeus pisze:Nie ma się czego bać i obawiać koszt kabla to kilkadziesiąt zł ponoć typowe chińczyki od viakenowskich za bardzo się nie różnią MUNIOR ten temat przerabiał stąd wiem.
[ Dodano: 2013-05-14, 20:07 ]
Gdzie takie bzdury wyczytałeś :?: :shock: toż prostszego w działaniu i obsłudze programu diagnostycznego ,nie ma żadne inne auto...a koszta interfeisu rzeczywiście mogą zwalić z nóg <uhh> ok.30złSław1980 pisze:Czytałem sporo, ale koszta trochę duże, problemy z podłączeniem i uruchomieniem programu skutecznie odstraszają mnie od jego używania...
[ Dodano: 2013-05-14, 20:17 ]
Taaa...a najlepiej wyj.... go na smietnik i załóż jakiś zwykły filtr bez podgrzewacza ,bo gwarantuję ci że ten pseudopodgrzewacz i tak nie jest w stanie niczego podgrzać ,Krzysiek 84 pisze:pod tym podgrzewaczem jest o-ring. Sprawdź równiez końcówki przewodów i opaski czy dobrze dociągnięte.
tu sie dopne do tego posta, podgrzewacz podgrzewaczem ale nie tylkow nim jest problem, u mnei na ten przykład te 2 krocce ori byly zalane jakas chyba zywica / klejem, od grzebania obruszylem ten STARY klej i saczyla mi sie tamtedy ropa i prawdopodobnie tamtedy uklad ssał powietrze, dobry patent ktory zrobilem u sibeie to wyciagniecie na sile tych 2ch kroccow, wiertlo, papier scierny, troche benzyny zeby oddluscic to i uzyc POXILINY, ja mam u siebie tak to wlasnie zrobione, obalilem tym mity "pechezyki powietrza w ukladzie" u mnie ich brak, co do oringu, najlepiej wsadzic tam dwie sztuki, po tym wszystkim mam uklad chyba max szczelny jak sie tylko da.Krzysiek 84 pisze:[url=http://images47.fotosik.pl/1821/b83544b65ab12de8med.jpg]Obrazek[/URL]
pod tym podgrzewaczem jest o-ring. Sprawdź równiez końcówki przewodów i opaski czy dobrze dociągnięte.
-Dave
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Czy mógłbyś mi dać namiary na ten cały sprzęt? Chodzi mi o sprawdzone wtyczki, kable przejściówki i program (czy jest on darmowy i w pełnej wersji? Czy to jakieś demo a w zupełności wystarczy? Skąd można go ściagnąć?)Ganimadeus pisze:Nie ma się czego bać i obawiać koszt kabla to kilkadziesiąt zł ponoć typowe chińczyki od viakenowskich za bardzo się nie różnią MUNIOR ten temat przerabiał stąd wiem.
Uruchomienie tego na lapku też jest bezproblemowe chyba, że masz system 64bitowy ;p wtedy zwykły laik już tego nie zrobi, choć jak ktoś się uprze to tak bo wbrew pozorom nie jest to jakieś bardzo trudne zwłaszcza, że są videotutoriale - w razie czego służę pomocą.
Czytałem też, że interfejs potrafi się spalić więc wolałbym jakiś lepszy na transoptorach. Jeśli możecie coś polecić i gdzie tego szukać?
Mam laptopa z win xp sp3 i tylko usb wiec com odpada...
fakt tego oringu nie zmieniałem więc jak będę miał tylko chwilę to zrobię to. Opaski zmienione prawie wszystkie a te, które zostały, docisnąłem. Tylko powiedzcie mi czy jak odkręcę ten podgrzewacz to mi się układ nie zapowietrzy na amen? Czy zapowietrzyłby się tylko wtedy gdyby był włączony silnik?Krzysiek 84 pisze:pod tym podgrzewaczem jest o-ring. Sprawdź równiez końcówki przewodów i opaski czy dobrze dociągnięte.
na forum oczywiście... dużo ludzi pisało, że program potrafi wywalać błędy przy połączeniu, nie łączyć się wcale lub prosić o jakieś numery seriali itp. Różne wersje programu, nie wiadomo jaką ściągnąć... Więc stąd moje obawy iż wyrzucę parę złotych w błoto nawet jeśli to przysłowiowe grosze...MUNIOR pisze:Gdzie takie bzdury wyczytałeś :?: :shock: toż prostszego w działaniu i obsłudze programu diagnostycznego ,nie ma żadne inne auto
będę musiał pomyśleć nad takim przy następnej wymianie. A co wtedy z tym podgrzewaczem? Wywalić go i połączyć te wężyki, które były do niego podpięte?Krzysiek 84 pisze:Najlepiej założyc taki bez podgrzewacza i po problemie.
Czy ten dolny czujnik można dokręcić ręką nie ściągając filtra? Czy jest on na jakiś klucz?
Przepraszam, że tyle pytań na raz mam nadzieję, że się Admin nie obrazi
- Ganimadeus
- Forum Audi 80
- Posty: 726
- Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
- Lokalizacja: Lublin
Ja posiadam ten:
http://allegro.pl/interfejs-vag-usb-kkl ... 23695.html
Tych, których używa MUNIOR nie znam także pytanie do niego.
Program nie jest "darmowy", można go dostać wszędzie na różnego typu chomikach. Wersja demo na nic się zdaje, jak będziesz zainteresowany pw do mnie z mailem - wyślę. Wersja 311.2
Wątpię, że tutaj ktoś używa tego na porcie COM ;p Na windzie xp nie ma problemów z instalacją.
http://allegro.pl/interfejs-vag-usb-kkl ... 23695.html
Tych, których używa MUNIOR nie znam także pytanie do niego.
Program nie jest "darmowy", można go dostać wszędzie na różnego typu chomikach. Wersja demo na nic się zdaje, jak będziesz zainteresowany pw do mnie z mailem - wyślę. Wersja 311.2
Wątpię, że tutaj ktoś używa tego na porcie COM ;p Na windzie xp nie ma problemów z instalacją.
No ciekawie to wygląda chyba jest tu wszystko czego bym potrzebował. Tylko powiedzcie mi czy sczytywanie logów ma sens jeśli mam silnik na przepławce boscha... Ponoć te dane które można wyciągnąć z silnika z tego roku są mizerne.Ganimadeus pisze:Ja posiadam ten:
http://allegro.pl/interfe...3240623695.html
I drugie pytanie: Mam jakieś kody liczbowe odpowiadające kodom błyskowym czy te same kody liczbowe tyczą się kodów z vag? Czy to zupełnie inna bajka?
- Ganimadeus
- Forum Audi 80
- Posty: 726
- Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
- Lokalizacja: Lublin