[ 1,9 TDI AFN] Głośna praca sprężarki klimatyzacji
[ 1,9 TDI AFN] Głośna praca sprężarki klimatyzacji
Witam wszystkich....założyłem ten temat ponieważ nie znalazłem nic w internecie ani tutaj na forum ....problem polega na tym ,że po załączeniu klimatyzacji wszystko niby działa poprawnie ale do pewnego czasu...potem zaczyna coś buczeć ...dźwięk przypomina pracę sprężarki ale takiej zwykłej ,tłokowej i narasta jest coraz to głośniejszy....po wyłączeniu klimatyzacji i ponownym załączeniu jest wszystko ok ale znów do pewnego momentu ....czasami zaczyna buczeć od razu czasami jeżdżę po mieście i nic się nie dzieje...może ktoś z Was miał podobny przypadek,proszę o jakieś sugestie...
wczoraj wyczyściłem zaśniedziałe styki czujnika ciśnienia w układzie....po uruchomieniu silnika i klimatyzacji ...cisza !
niestety moja radość nie trwała zbyt długo,po kolejnym uruchomieniu i wyjeździe na miasto znów coś terkocze...nikomu nie zdarzyło się nic podobnego..?!
wczoraj wyczyściłem zaśniedziałe styki czujnika ciśnienia w układzie....po uruchomieniu silnika i klimatyzacji ...cisza !
niestety moja radość nie trwała zbyt długo,po kolejnym uruchomieniu i wyjeździe na miasto znów coś terkocze...nikomu nie zdarzyło się nic podobnego..?!
- eSPe
- Forum Audi 80
- Posty: 3694
- Rejestracja: 10 gru 2007, 21:13
- Imię: Sławek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Ciekawe czy sprężarka nie jest zatarta.
Zatarta sprężarka może puszczać opiłki w układ które mogą wytrzeć chłodnicę, parownik i czekać może Cię płukanie układu (a co tanie nie jest bo około 300-500zł).
Ja w poprzednim aucie tak miałem - po nabiciu chodziła dosyć głośno.
Potem jak się okazało dziurawy był parownik a układ cały w opiłkach ze sprężarki - wynik sprężarka do wymiany, płukanie instalacji, parownik do wymiany.
Dobrze by było wyjąś sprężarkę i spróbowac na sucho ręką zamachnać kołem czy idzie lekko czy ciężko.
Jak cieżko to może brak oleju w układzie i się zatarła.
Zatarta sprężarka może puszczać opiłki w układ które mogą wytrzeć chłodnicę, parownik i czekać może Cię płukanie układu (a co tanie nie jest bo około 300-500zł).
Ja w poprzednim aucie tak miałem - po nabiciu chodziła dosyć głośno.
Potem jak się okazało dziurawy był parownik a układ cały w opiłkach ze sprężarki - wynik sprężarka do wymiany, płukanie instalacji, parownik do wymiany.
Dobrze by było wyjąś sprężarkę i spróbowac na sucho ręką zamachnać kołem czy idzie lekko czy ciężko.
Jak cieżko to może brak oleju w układzie i się zatarła.
auto kupiłem z niesprawną klimą i wszystko to o czym piszecie było sprawdzane i wymieniane...wymieniony zawór rozprężny bo stary był zabity chyba teflonem z tłoków,układ napełniony olejem i tym czynnikiem chłodzącym...no i kilka miesięcy było dobrze,ale teraz jest coraz gorzej po włączeniu sprężarki kołacze silnikiem jakby miał zgasnąć ...chyba nie daje rady poruszać tej sprężarki ,jak naciągałem pasek to nie dałem rady obrócić kołem pasowym ,chodzi tylko z 1cm do przodu i tyle samo do tyłu....to co było na tym sitku zaworu nie przypominało opiłków ale liczyłem sie z tym ,że to długo nie pochodzi....zastanawia mnie tylko to że czasami jeżdżę godzinę i nic a innym razem zaraz po włączeniu klimy zaczyna coś stukać...i tak myślałem,że jakby się zacierała to od razu byłoby coś nie tak ale może się mylę...
- eSPe
- Forum Audi 80
- Posty: 3694
- Rejestracja: 10 gru 2007, 21:13
- Imię: Sławek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Na zapiętym i szczelnym układzie?januszbin pisze:chodzi tylko z 1cm do przodu i tyle samo do tyłu...
Jak tak to nic dziwnego - to tak jakbyś ręką chciał przekręcić i sprężyć freon - ręką na przypiętej sprężarce do układu tego nie zrobisz.
Ja tam nadal obstawiam sprężarkę.
A jak ci robili klimę po kupnie auta to płukali ci układ?
facet który nabijał mi klimę od razu chciał mi wszystko wymienić na nowe bo nie chłodziła po nabiciu...ale przyczyną jak się okazało był zapchany zawór rozprężający który sam wymieniłem ....poza tym wydawało mi się że to koło napędzające powinno chodzić luźno ,dopiero po załączeniu klimatyzacji elektrosprzęgło załącza się i obraca wałek kompresora...czyż nie jest tak?
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Kolego, na 99% sprężarka do wymiany, a cały układ do płukania. Teoretycznie (i praktycznie :mrgreen: ) możesz rozebrać sprężarkę i sprawdzić stan tłoków i gładź cylindrów. Jeśli nie mają większych rys czy wżerów to można uznać sprężarkę za sprawną.
Małe rysy czy przetarcia można spolerować papierem wodnym.
Małe rysy czy przetarcia można spolerować papierem wodnym.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 2
- Rejestracja: 16 kwie 2013, 22:02
- Lokalizacja: okolice Kozienic
- Kontakt:
Re: [ 1,9 TDI AFN] Głośna praca sprężarki klimatyzacji
Wznowię temat. Od stycznia mam audi 1,9 tdi b4, moje pierwsze autko zrobiło się ciepło więc odpaliłem klimę i mam problem podobny do kolegi, tylko u mnie dźwięk pojawia się od razu po włączeniu klimy. W dodatku na autko czuję lekkie wstrząsy w rytm tego cichego "bum bum bum" spod maski. Dodam że mimo tego chłodzi ładnie. Po przeczytaniu postu czuję że czeka mnie wymiana sprężarki. Proszę o ew zweryfikowanie mojej amatorskiej tezy i przybliżenie kosztów operacji.januszbin pisze:Witam wszystkich....założyłem ten temat ponieważ nie znalazłem nic w internecie ani tutaj na forum ....problem polega na tym ,że po załączeniu klimatyzacji wszystko niby działa poprawnie ale do pewnego czasu...potem zaczyna coś buczeć ...dźwięk przypomina pracę sprężarki ale takiej zwykłej ,tłokowej i narasta jest coraz to głośniejszy....po wyłączeniu klimatyzacji i ponownym załączeniu jest wszystko ok ale znów do pewnego momentu ....czasami zaczyna buczeć od razu czasami jeżdżę po mieście i nic się nie dzieje...może ktoś z Was miał podobny przypadek,proszę o jakieś sugestie...
Witam wszystkich...popiszę sobie trochę,może komuś coś się przyda.sprężarka o której pisałem w moim pierwszym poście padła zupełnie jesienią ubiegłego roku...zablokowało ją i urwał się pasek,ponieważ zbliżała się zima odpuściłem sobie z klimą do teraz ...niedawno wymontowałem ją i z ciekawości rozebrałem no i doszedłem że te dźwięki dochodzące z niej to robił uszkodzony,ułamany jeden z zaworów jak ktoś nie wie to są to takie blaszane listki w kształcie płatków kwiatka , przemieszczał się on tam po tej sprężarce co widać po pokaleczonych tłokach ...kupiłem używkę za 99 PLN z ponoć uszkodzonym sprzęgłem,ale jak się okazało ,to trzeba było wymienić tylko ten przewód zasilający razem z tą czarną kostką ...wymieniłem też osuszacz i dławik,na razie jest dobrze zobaczymy jak długo...heh
koszt całości ok 280 PLN z napełnieniem instalacji,która normalnie kosztuje 150 PLN ale ja zapłaciłem tylko 60 bo wcześniej opróżniałem ją w tym samym warsztacie...
koszt całości ok 280 PLN z napełnieniem instalacji,która normalnie kosztuje 150 PLN ale ja zapłaciłem tylko 60 bo wcześniej opróżniałem ją w tym samym warsztacie...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 52
- Rejestracja: 01 mar 2010, 13:35
- Lokalizacja: Sosnowiec