Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ 1,9 TDI AFN] Głośna praca sprężarki klimatyzacji

ODPOWIEDZ
januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

[ 1,9 TDI AFN] Głośna praca sprężarki klimatyzacji

Post autor: januszbin » 02 sie 2012, 11:25

Witam wszystkich....założyłem ten temat ponieważ nie znalazłem nic w internecie ani tutaj na forum ....problem polega na tym ,że po załączeniu klimatyzacji wszystko niby działa poprawnie ale do pewnego czasu...potem zaczyna coś buczeć ...dźwięk przypomina pracę sprężarki ale takiej zwykłej ,tłokowej i narasta jest coraz to głośniejszy....po wyłączeniu klimatyzacji i ponownym załączeniu jest wszystko ok ale znów do pewnego momentu ....czasami zaczyna buczeć od razu czasami jeżdżę po mieście i nic się nie dzieje...może ktoś z Was miał podobny przypadek,proszę o jakieś sugestie...


wczoraj wyczyściłem zaśniedziałe styki czujnika ciśnienia w układzie....po uruchomieniu silnika i klimatyzacji ...cisza !
niestety moja radość nie trwała zbyt długo,po kolejnym uruchomieniu i wyjeździe na miasto znów coś terkocze...nikomu nie zdarzyło się nic podobnego..?!

Awatar użytkownika
eSPe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3695
Rejestracja: 10 gru 2007, 21:13
Imię: Sławek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: eSPe » 06 sie 2012, 13:45

Ciekawe czy sprężarka nie jest zatarta.
Zatarta sprężarka może puszczać opiłki w układ które mogą wytrzeć chłodnicę, parownik i czekać może Cię płukanie układu (a co tanie nie jest bo około 300-500zł).

Ja w poprzednim aucie tak miałem - po nabiciu chodziła dosyć głośno.
Potem jak się okazało dziurawy był parownik a układ cały w opiłkach ze sprężarki - wynik sprężarka do wymiany, płukanie instalacji, parownik do wymiany.

Dobrze by było wyjąś sprężarkę i spróbowac na sucho ręką zamachnać kołem czy idzie lekko czy ciężko.
Jak cieżko to może brak oleju w układzie i się zatarła.

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 06 sie 2012, 13:49

Trzeba podjechać do serwisu klimy odsączyć czynnik i wyjąć dłąwik jeśli będą na nim opiłki to spręząrka sie zaciera albo wyjąć sprężarkę jak napisał Sławek

Awatar użytkownika
eSPe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3695
Rejestracja: 10 gru 2007, 21:13
Imię: Sławek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: eSPe » 06 sie 2012, 13:54

goldi j51 pisze:odsączyć czynnik
No tak.
Bo jak się załącza to rzeczywiście czynnik jest jeszcze w układzie bo czujnik załączenia sprężarki wykrywa ciśnienie.
Tak jak napisał goldi j51 lepiej pojechać i odciągnąć bo szkoda żeby uleciał przy rozpięciu sprężarki i wyciąganiu dławika.

januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Post autor: januszbin » 07 sie 2012, 07:53

auto kupiłem z niesprawną klimą i wszystko to o czym piszecie było sprawdzane i wymieniane...wymieniony zawór rozprężny bo stary był zabity chyba teflonem z tłoków,układ napełniony olejem i tym czynnikiem chłodzącym...no i kilka miesięcy było dobrze,ale teraz jest coraz gorzej po włączeniu sprężarki kołacze silnikiem jakby miał zgasnąć ...chyba nie daje rady poruszać tej sprężarki ,jak naciągałem pasek to nie dałem rady obrócić kołem pasowym ,chodzi tylko z 1cm do przodu i tyle samo do tyłu....to co było na tym sitku zaworu nie przypominało opiłków ale liczyłem sie z tym ,że to długo nie pochodzi....zastanawia mnie tylko to że czasami jeżdżę godzinę i nic a innym razem zaraz po włączeniu klimy zaczyna coś stukać...i tak myślałem,że jakby się zacierała to od razu byłoby coś nie tak ale może się mylę...

Awatar użytkownika
eSPe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3695
Rejestracja: 10 gru 2007, 21:13
Imię: Sławek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: eSPe » 07 sie 2012, 09:25

januszbin pisze:chodzi tylko z 1cm do przodu i tyle samo do tyłu...
Na zapiętym i szczelnym układzie?
Jak tak to nic dziwnego - to tak jakbyś ręką chciał przekręcić i sprężyć freon - ręką na przypiętej sprężarce do układu tego nie zrobisz.
Ja tam nadal obstawiam sprężarkę.

A jak ci robili klimę po kupnie auta to płukali ci układ?

januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Post autor: januszbin » 07 sie 2012, 11:01

facet który nabijał mi klimę od razu chciał mi wszystko wymienić na nowe bo nie chłodziła po nabiciu...ale przyczyną jak się okazało był zapchany zawór rozprężający który sam wymieniłem ....poza tym wydawało mi się że to koło napędzające powinno chodzić luźno ,dopiero po załączeniu klimatyzacji elektrosprzęgło załącza się i obraca wałek kompresora...czyż nie jest tak?

Awatar użytkownika
eSPe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3695
Rejestracja: 10 gru 2007, 21:13
Imię: Sławek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: eSPe » 07 sie 2012, 11:05

na kole masz sprzęgiełko.
Same koło po którym idzie pasek będzie luźno chodzić natomiast jak załącza się sprężarka to sprzęgiełko chwyta koło zamachowe i sprężarka spręża.

Jak masz spreżarkę luzem to powinno się zakręcić nie samym kołem tylko tą środkową częścią i zobaczyć jak idzie.

januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Post autor: januszbin » 07 sie 2012, 11:46

no może nie sprecyzowałem dokładnie swoje wypowiedzi ...ja właśnie próbowałem obracać tą część koła po której ślizga się pasek i to właśnie jej nie mogłem obrócić....

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 07 sie 2012, 13:52

Kolego, na 99% sprężarka do wymiany, a cały układ do płukania. Teoretycznie (i praktycznie :mrgreen: ) możesz rozebrać sprężarkę i sprawdzić stan tłoków i gładź cylindrów. Jeśli nie mają większych rys czy wżerów to można uznać sprężarkę za sprawną.
Małe rysy czy przetarcia można spolerować papierem wodnym.

januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Post autor: januszbin » 08 sie 2012, 10:11

Robiłeś coś takiego sam...!? da się zregenerować w domowych warunkach taki kompresor ...bo podejrzewam że samo polerowanie tłoków nie wystarczy...

fotograf
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 16 kwie 2013, 22:02
Lokalizacja: okolice Kozienic
Kontakt:

Re: [ 1,9 TDI AFN] Głośna praca sprężarki klimatyzacji

Post autor: fotograf » 16 kwie 2013, 22:12

januszbin pisze:Witam wszystkich....założyłem ten temat ponieważ nie znalazłem nic w internecie ani tutaj na forum ....problem polega na tym ,że po załączeniu klimatyzacji wszystko niby działa poprawnie ale do pewnego czasu...potem zaczyna coś buczeć ...dźwięk przypomina pracę sprężarki ale takiej zwykłej ,tłokowej i narasta jest coraz to głośniejszy....po wyłączeniu klimatyzacji i ponownym załączeniu jest wszystko ok ale znów do pewnego momentu ....czasami zaczyna buczeć od razu czasami jeżdżę po mieście i nic się nie dzieje...może ktoś z Was miał podobny przypadek,proszę o jakieś sugestie...
Wznowię temat. Od stycznia mam audi 1,9 tdi b4, moje pierwsze autko :) zrobiło się ciepło więc odpaliłem klimę i mam problem podobny do kolegi, tylko u mnie dźwięk pojawia się od razu po włączeniu klimy. W dodatku na autko czuję lekkie wstrząsy w rytm tego cichego "bum bum bum" spod maski. Dodam że mimo tego chłodzi ładnie. Po przeczytaniu postu czuję że czeka mnie wymiana sprężarki. Proszę o ew zweryfikowanie mojej amatorskiej tezy i przybliżenie kosztów operacji.

januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Post autor: januszbin » 17 maja 2013, 13:45

Witam wszystkich...popiszę sobie trochę,może komuś coś się przyda.sprężarka o której pisałem w moim pierwszym poście padła zupełnie jesienią ubiegłego roku...zablokowało ją i urwał się pasek,ponieważ zbliżała się zima odpuściłem sobie z klimą do teraz ...niedawno wymontowałem ją i z ciekawości rozebrałem no i doszedłem że te dźwięki dochodzące z niej to robił uszkodzony,ułamany jeden z zaworów jak ktoś nie wie to są to takie blaszane listki w kształcie płatków kwiatka :), przemieszczał się on tam po tej sprężarce co widać po pokaleczonych tłokach ...kupiłem używkę za 99 PLN z ponoć uszkodzonym sprzęgłem,ale jak się okazało ,to trzeba było wymienić tylko ten przewód zasilający razem z tą czarną kostką ...wymieniłem też osuszacz i dławik,na razie jest dobrze zobaczymy jak długo...heh
koszt całości ok 280 PLN z napełnieniem instalacji,która normalnie kosztuje 150 PLN ale ja zapłaciłem tylko 60 bo wcześniej opróżniałem ją w tym samym warsztacie...

statecznik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 52
Rejestracja: 01 mar 2010, 13:35
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: statecznik » 28 wrz 2013, 20:35

Koledzy!
Ma ktoś namiar firmy regenerującej sprężarkę klimy.
Śląskie okolice lub wysyłka do innego województwa

Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga