Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1.9tdi] wymiana turbiny

paczekORT
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 25 paź 2009, 13:14
Lokalizacja: Bochnia

[b4 1.9tdi] wymiana turbiny

Post autor: paczekORT » 17 cze 2010, 21:46

witam
Mam takie pytanie potrzebuje wymienić turbinę w mojej 80. Czytałem że można włożyć większą ale ja się nie za bardzo na tym znam potrzebuje ze ktoś mi doradził jaką kupić tą turbinę. Moje audi to 1.9tdi z 94r 90KM może ktoś poda jakieś propozycje z allegro

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 17 cze 2010, 22:07

paczekORT pisze:Mam takie pytanie potrzebuje wymienić turbinę w mojej 80. Czytałem że można włożyć większą ale ja się nie za bardzo na tym znam potrzebuje ze ktoś mi doradził jaką kupić tą turbinę. Moje audi to 1.9tdi z 94r 90KM
Na samym powietrzu nie pojedziesz ,po co chcesz wymieniać turbinę jak z tą co masz silnik bedzie wyrywał jak głupi jak ktoś ci zrobi nowe mapki wtrysku w sterowniku ,czyli popularnie mówiąc chip .A jak założysz wtryski 216 to nie jedno teoretycznie mocniejsze auto wymięknie jak przycisniesz swojego zetorka :mrgreen: .Jak chcesz nowe mapki to polecam kolegę Kostrza

paczekORT
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 25 paź 2009, 13:14
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: paczekORT » 17 cze 2010, 22:26

ale jak turbina jest padnięta to jej nie wymieniać tylko narazie założyć wtrysk 216 i nowe mapki. Orientujesz się jaki jest koszt wtrysku i mapy od kolegi Kostrza

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 17 cze 2010, 22:45

paczekORT pisze:ale jak turbina jest padnięta to jej nie wymieniać tylko narazie założyć wtrysk 216 i nowe mapki.
Nie no jak jest padnięta to nie wskazane ale o tym ze jest padnięta nie pisałeś .Rozumiem że puszcza olej?Co do mapek to smigam na mapkach od niego więc wiem ile zapłaciłem ,powiem ci tylko ze na pewno cie stać .Tel. do kolegi kostrza wysłałem ci na pw także zadzwoń i zapytaj

dronka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 22 sty 2012, 14:08
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: dronka » 18 maja 2013, 10:30

Witam,

Czy jest ktoś kto mógłby mi wytłumaczyć jak mam zdemontować turbinę w audi???

Awatar użytkownika
Ganimadeus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 726
Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Ganimadeus » 18 maja 2013, 11:41

Przecież turbina jest praktycznie na wierzchu podchodzisz patrzysz gdzie są śruby i odkręcasz ;] Ew. w etce możesz sobie podejrzeć gdzie są śruby itp. itd.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 18 maja 2013, 15:05

Proponuję zdjąć z kolektorem. Może być trudno odkręcić część gorącą od kolektora. Przy okazji powymieniać uszczelki kolektorów itp. Być może zajrzeć do klapki, przeczyścić i zaopatrzyć się zwłaszcza w dolną uszczelkę turbo (od oleju) bo lubi przeciekać. Ta na elastycznym wężu olejowym.

Warto zajrzeć do kata (no i przebić jak jest pełny). Poza tym dobrze zrobić generalny przegląd drożności i szczelności dolotu jak i wydechu. Na pewno zabieg się odpłaci. Nawet jeśli to tylko placebo <ok>

dronka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 22 sty 2012, 14:08
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: dronka » 18 maja 2013, 17:54

dziękuję.

kolego moja turbina była regenerowana i nie przejechałem nawet 10tys. km. wczoraj jak wracałem z pracy nagle pojawiła się za mną chmura dymu i wyssało mi cały olej. co to może byc?

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 18 maja 2013, 20:04

Najpierw zobacz dolot po stronie zimnej turbo. Jeżeli będzie sucho obstawiam uszczelkę pod głowicą.

Ile płaciłeś za regenerację? Szukałem kiedyś i rozsądne ceny to było podajże od 500 wzwyż.

Awatar użytkownika
radi88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 475
Rejestracja: 12 kwie 2007, 15:29
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia

Post autor: radi88 » 18 maja 2013, 20:04

dronka pisze:dziękuję.

kolego moja turbina była regenerowana i nie przejechałem nawet 10tys. km. wczoraj jak wracałem z pracy nagle pojawiła się za mną chmura dymu i wyssało mi cały olej. co to może byc?
Generalnie lepiej poszukaj dobrej ORI używki z tymi regenerowanymi jest loteria.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 18 maja 2013, 20:07

Poza tym masz gwarancję i lepiej jej nie ruszać bo powiedzą że sam zepsułeś. Chyba, że sam montowałeś (ale wtedy nie pytałbyś się jak ją zdemontować). Ale jak dolot będzie cały mokry jedź z reklamacją.

Awatar użytkownika
tomekk666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1508
Rejestracja: 12 kwie 2009, 11:46
Lokalizacja: Iława

Post autor: tomekk666 » 18 maja 2013, 20:25

radi88 pisze:Generalnie lepiej poszukaj dobrej ORI używki z tymi regenerowanymi jest loteria.
Moja po tym zabiegu przelatała ok 40tyś i ma się dobrze. Puki co jestem zadowolony z decyzji którą podjąłem ;-)

dronka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 22 sty 2012, 14:08
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: dronka » 19 maja 2013, 11:12

Kolego dolot jest caly mokry sprawdzałem. A za regeneracje zaplaciłem 1000 zl. Powiedzieli że to jakis wałek i dlatego tak drogo.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 19 maja 2013, 12:33

dronka pisze: dolot jest caly mokry sprawdzałem
Zwykle w dolocie sucho nie jest ;-) ale ciec ciurkiem i wylewać się z tamtąd też nie powinno 8-) Ja bym raczej sprawdził wylot ,odkręcając wydech zaraz za turbiną ...tam na pewno nie powinno być oleju ,a jak będzie ,to ewidentnie turbina pusciła go uszczelnieniem :-/
dronka pisze: A za regeneracje zaplaciłem 1000 zl.
O ile okaze się że to faktycznie padła turbina ,to miałbyś za to przynajmniej dwie używki :roll: Osobiście w życiu nie oddał bym turbiny do regeneracji ,tylko i wyłacznie pewna używka ,a jak się poszuka ,to się i takową znajdzie ...Regeneracje robione na zamiennikach ,bo producenci turbin z premedytacją nie oferują częsci zamiennych ...jak to się może skończyć ,parę osób się niestety przekonało :-?
dronka pisze:Powiedzieli że to jakis wałek i dlatego tak drogo.
Wałek to będzie i to nie mały :roll: jak okaze się że to faktycznie turbina padła , tysiąc w błoto :roll: Tak na marginesie ,to radzę wystrzegać się " speców "którzy w przypadku gdy auto nie jedzie jak powinno ,zaczynają od tekstu "panie ,pewnie turbo już słabe i trzeba oddać do regeneracji " ...taki tekst ,dyskwalifikuje od razu takiego "fahofca " i swiadczy tylko o tym,ze nie ma zielonego pojęcia o czym mówi i nie ma szans że odmuli nam zamulone auto :roll: Turbina to naprawdę ostatnia rzecz ,która może być przyczyną niemocy auta ,przynajmniej jesli chodzi z zwykłe turbiny ,bez zmiennej geometri 8-) Ja jak do tej pory ,nigdy się z padniętą turbiną nie spotkałem ...a trochę tych aut odmuliłem ;

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 03 lis 2015, 17:35

Witam koledze padło turbo T2 duży luz na wirniku już delikatnie łapie o muszle i śwista zetor na boschu po chipie teraz pytanie szukać t2 czy zapodać T15 tylko trzeba waz do icka turbo z kolektorem no i waz odprowadzajacy olej jak się nie mylę.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl