Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3 1.8 pm] stacyjka

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 26 wrz 2011, 15:01

limal19 pisze:w ktorym miejscu mam to wiercic
limal, w tym samym miejscu, jak na fotkach z pierwszej strony.

BABSON80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 12 lut 2012, 18:34
Lokalizacja: KOMORNIKI

stacyjaka

Post autor: BABSON80 » 14 paź 2012, 12:41

Witam mnie też ostatnio spotkała ta przyjemnośc pęknięta płetwa i przy okazji uszkodzona kostka poprostu supcio . :evil: Po zakupieniu kostki i stacyjki zabrałem się do pracy według waszych wskazówek poszło szybciej niż myślałem jedyne co mi zajeło trochę czasu to dopasowanie języka do starej stacyjki żeby wszystko lużno chodziło i po wyjęciu kluczyka uruchamiała się blokada kiery . Jak narazie wszystko śmiga 3 miesiąc <piwo> dzięki za waszą pomoc pozdrawiam

MarcinK82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 04 gru 2012, 19:19
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: MarcinK82 » 04 gru 2012, 19:32

Nadejszla wiekopomna chwila....

...i w audi się kręci kluczyk zapłon się świeci a nie ma startera :-)
Dziś się trochę z tym bawiłem ale poległem oczywiście przy wyjęciu wkładu stacyjki,bo u mnie nie ma otworku i nijak to wydrzeć.No ale na to już mam odpowiedź po przeczytaniu tego wątku,więc jest ok.

Pytanie natomiast z innej beczki, mianowicie, czy są dostępne w sprzedaży same te płetwy stacyjki??Szukam na necie ale nijak znaleźć.
Bo może bym podmienił coby nie było dwóch kluczy no i stacyjki zamiennika która jak przeczytałem niestety jest lipnie wykonana a w sklepie Pan mi pokazywał Topran-a więc chyba to dolna półka.
Gdybym kupował całość są jakieś lepsze ,czy tylko serwis?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 04 gru 2012, 19:42

kupujesz ori używkę z kluczem rozbierz oba na drobny mak wymieniasz między nimi blaszki blokujące i masz w pełni sprawny ori pod swój klucz

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 04 gru 2012, 20:00

Jarewa pisze:kupujesz ori używkę z kluczem rozbierz oba na drobny mak wymieniasz między nimi blaszki blokujące
A nie łatwiej zaadaptować samą pletwę?

MarcinK82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 04 gru 2012, 19:19
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: MarcinK82 » 04 gru 2012, 21:52

I chyba to jest najlepsze rozwiązanie.

[ Dodano: 2012-12-11, 21:54 ]
Stacyjka zmieniona ,kupilem używkę z dobrą płetwą,podmieniłem je i przy okazji zmieniłem kostkę na nową ori (140zł) bo była pęknięta.
Trudno było wywiercić tam otworek , ale miałem na szczęscie mała wiertareczkę na lince i udało się.
Trzeba tylko uważać na to aby ten plasticzek w środku co płetwa wchodzi nie przekręcił się bo wtedy stacyjka wchodzi ale nie przekręci się i blokuje.
Przy montażu warto posmarować wszystkie współpracujące tam w środku części , stacyjka wyraźniej miękko chodzi.

Jakub vel Lama
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 06 gru 2010, 00:53
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Jakub vel Lama » 20 sty 2013, 16:08

A ja mam pytanie następujące. Czy płetwa przekręca się 1:1 w stosunku do kluczyka czy ma lekki luz? Bo jak wyjąłem kostkę stacyjki i złapałem za płetwę to kluczyk o pewien kąt się przesuwał i dopiero ciągnął za sobą płetwę i nie wiem czy tak ma być czy pewien element jest wyrobiony i stąd ten luz?

[ Dodano: 2013-01-20, 16:12 ]
BTW, czy ktoś wyjmował wkład stacyjki w automacie?

Awatar użytkownika
m@x1313
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 04 lut 2012, 16:20
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: m@x1313 » 19 maja 2013, 13:05

Czytając posty stwierdzam że u mnie przekaźnik 30 jest ok. Mam dziwny problem, przekręcam kluczyk, kontrolki są chce odpalić a tu rozrusznik nie kreci. Kostka stacyjki zmieniona, rozrusznik na krótko kreci. Jak sie zrobilo gorąco przy odpaleniu chwile musiałem przytrzymać kluczyk żeby rozrusznik zareagował, około 1-2 sekundy. Czyżby instalacja?? POMOCY

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 19 maja 2013, 13:12

m@x1313 pisze:rozrusznik na krótko kreci
Co znaczy na krótko?

Awatar użytkownika
m@x1313
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 04 lut 2012, 16:20
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: m@x1313 » 19 maja 2013, 13:30

+ z aku do styku wzbudzenia przez stacyjkę. Jest jeszcze jakiś inny przekaźnik od rozrusznika i sterowania odpaleniem??

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 19 maja 2013, 13:37

m@x1313 pisze:Jest jeszcze jakiś inny przekaźnik od rozrusznika
Nie żadnego przekaźnika od rozrusznika (z wyjątkiem gdy w aucie jest automatyczna skrzynia biegów wtedy jest przekaźnik odcinający rozrusznik gdy skrzynia nie jest na P albo N i nie jest wciśnięty hamulec.
Musisz mięć uszkodzoną kostkę stacyjki albo wyłamany bolec we wkładce stacyjki. Wyjmij kostkę i sprawdź czy przekręcając ją śrubokrętem odpali.

Awatar użytkownika
m@x1313
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 04 lut 2012, 16:20
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: m@x1313 » 19 maja 2013, 13:46

Jak przekręcam kluczyk na rozruch to słychać jakiś przekaźnik w kabinie. Jutro jeszcze raz wymontuję kostkę i sprawdzę.

[ Dodano: 2013-05-19, 13:51 ]
Po wyjęciu kluczyka nie odbija mi tak taka blokada w stacyjce.

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 19 maja 2013, 13:51

m@x1313 pisze:+ z aku do styku wzbudzenia przez stacyjkę
Nic z tego nie rozumiem.
aldi pisze:Musisz mięć uszkodzoną kostkę stacyjki
Albert, ale kostkę już mienił.

Osobiście przyjrzałbym się samemu rozrusznikowi.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 19 maja 2013, 14:01

m@x1313 pisze:Jak przekręcam kluczyk na rozruch to słychać jakiś przekaźnik w kabinie.
To pewnie przekaźnik X wyłączający światła, wentylator itd. na czas pracy rozrusznika.

Awatar użytkownika
m@x1313
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 04 lut 2012, 16:20
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: m@x1313 » 19 maja 2013, 14:16

IC69 pisze:
m@x1313 pisze:+ z aku do styku wzbudzenia przez stacyjkę
Nic z tego nie rozumiem.

Na rozruszniku jest + z aku i + po stacyjce. Jak podam zasilanie kablem na + po stacyjce to rozrusznik kreci i silnik odpali.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl