Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.3 NG] wypalająca się uszczelka pod głowicą

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
kubas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 20 lut 2013, 15:43

[2.3 NG] wypalająca się uszczelka pod głowicą

Post autor: kubas » 16 maja 2013, 18:28

Witam opiszę problem od samego początku audi 80 2.3 NG
a więc audi od kupna samochodu zrobiłem ok 30tys i zaczeła przykopcac delikatnie przy mocniejszym wyprzedzaniu i rano po całej nocy jak się zapaliło to chwilkę przydymiła wiec zdjąłem głowice i zrobiłem uszczelniacze dotarłem zawory i planowanie głowicy docieranie bloku i potem było ok.Ale po ok 20tys wypaliło uszczelkę zdjąłem głowice i co przepaliło miedzy 3 a 4cyl i reszta też była nadpalona wiec kupiłem inną uszczelkę i to samo zrobiłem ale bez palnowania i co zrobiłem ok 20tys i znowu to samo jaka może być przyczyna??
AAA właśnie ta pierwsza uszczelka była ciut inna od tych do tej pory miała większe okucia miedzy cylindarmi bardziej taka masywna była i nigdzie nie mogę takiej dostać.Czy mogła to być uszczelka od 2.0 r5??czy śruby mogły asz tak się wyciągnąć??śruby nie były za każdym razem w tych samych miejscach.A i co nowa uszczelka ma ok 83.5 lub 84mm a u mnie blok ma 82.5 poszę o pomoc
Ostatnio zmieniony 16 maja 2013, 20:03 przez kubas, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 16 maja 2013, 19:24

kubas, _uwaga

zukreator

Re: [2.3 NG] wypalająca się uszczelka pod głowicą

Post autor: zukreator » 16 maja 2013, 20:24

<zedytowane>

Bezwzględnie ZAWSZE daje sie nowe śruby głowicy przy wymianie uszczelki. kosztują 50 zł, wiec nie majątek. to jest konieczny warunek, o którym przypomina sie nawet na opakowaniu i instrukcji montażu uszczelki

2.0 JS ma średnice tłoka 81mm, więc nie pasuje z niego uszczelka.

radze zmienić mechanika. niewłaściwy montaż ( uzycie starych śrób głowicy)

PS edytowane po stukroć - strasznie zbieram dzisiaj swoje mysli....
Ostatnio zmieniony 16 maja 2013, 20:52 przez zukreator, łącznie zmieniany 3 razy.

kubas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 20 lut 2013, 15:43

Post autor: kubas » 16 maja 2013, 20:32

witam kolegę
ale nie ma innych uszczelek do 2.3mają wszystkie 83.5 lub 84 i są za małe może by od 2.2 r5 założyć??

[ Dodano: 2013-05-16, 20:33 ]
albo poleć jakąś uszczelkę?? nie właściwy montaż to znaczy??

[ Dodano: 2013-05-16, 20:35 ]
2.2 ma uszczelkę 82.7 może by była dobra?? a śruby obowiązkowo nowe założe

zukreator

Post autor: zukreator » 16 maja 2013, 20:43

pakuj najbliżej pasującą, większą niż orginalna średnica cylindra, tak po prostu ma być, zbyt pochopnie wyciągnałem wniosek o tej złej średnicy uszczelki. ona nieco luzu powinna mieć, bo wtedy między głowicą a blokiem, tworzy się "kieszeń wyciskowa" poprawiająca proces spalania ulepszając zawirowania spalającej się mieszanki w cylindrze, no i tłok w zasadzie podczas pracy minimalnie sie wysuwa poza blok, z tego co pamiętam. także to jest ok raczej. Pierwszą myśla moja bylo to, że gołym okiem zauwazyłeś ze cos jest nie tak z średnicami w uszczelce, ale po głębszym namyśle, pewnie zmierzyleś to suwmiarką i wnioski zaobserwowane napisałes tutaj :) takze zakladaj to co polecają katalogi do NG przy tej średnicy tłoka.


najbardziej prawdopodobnym powodem Twoich problemów są w takim razie - nie wymienione na nowe śruby głowicy. załóż tym razem nowe i dopilnuj procedury dokręcania, wszystko powinno być ok :) no i blok z głowicą dobrze wyczyśc - powierzchnie przylegajace. daj do sprawdzenia też czy jest równa - albo samemu to zrób jak wiesz jak.

pozdrawiam :)
PS edytowane po stukroć - strasznie zbieram dzisiaj swoje mysli....

kubas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 20 lut 2013, 15:43

Post autor: kubas » 16 maja 2013, 21:06

wszystko się zgadza tylko ta pierwsza uszczelka była troszkę większa i to mnie nie pokoi i jeszcze dlaczego za każdym razem między 3 a 4cyl przepala??

zukreator

Post autor: zukreator » 16 maja 2013, 21:14

mało prawdopodobne, ale może być krzywa głowica - zwłaszcza, jesli nie była nigdy planowana, albo tymbardziej, gdy robił to gówniany zakład.

bardziej bym sie przyjżał ukladowi wtryskowemu, porównać rozpylanie poszczególnych wtrysków - moze akurat na tych dwóch robie sie troche ubogo ?

lub może to być wada projektowa, źle wyliczone przepływy kolektora dolotowego, nie dostarczające równej co do ilości powietrza. - to odrzucam, bo nasze samochody są dosyc dobrze projektowane, nie mowie nic o tych nowych...

przyjżyj się świecom z tych cylindrów, czy na cos wskazują, no i warto obejrzeć jak sie ma układ wtryskowy, czy kazdy wtrysk podaje równą dawkę paliwa, czy któryś nie "leje" jak to sie zwykło mówić, gdy wtryskiwacz nie rozpyla, tylko wkropla benzynę :)

przyczyn w zasadzie moze być wiele i może to byc wynikowy skutek, na który złożyło sie
kilka czynników. To że wypala właśnie w tym miejscu, moze nie mieć swojej do konca bezpośredniej przyczyny.
Wiadome natomiast jest to, że zbyt uboga dawka paliwa, zwiększa temperaturę spalania, co prowadzi do wypalenia uszczelki pod głowicą. więc spytam - lpg jest ?:>

uszczelka większa pod jakim względem ?
Ostatnio zmieniony 16 maja 2013, 21:23 przez zukreator, łącznie zmieniany 1 raz.

kubas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 20 lut 2013, 15:43

Post autor: kubas » 16 maja 2013, 21:21

aj kurcze zapomniałem kolego samochód ma lpg na blosie. świecę wszystkie takie same bez różnicy. uszczelka trochę szersze te pierścienie miedzy cylindrami miała

zukreator

Post autor: zukreator » 16 maja 2013, 21:37

jeśli miała szersze te metalowe obwódki wokół cylindrów, to mysle że tym lepiej dla niej - lepiej uszczelnia same cylindry (wytrzyma wieksze ciśnienie w nich) - to tylko moje przypuszczenia.

warto, żebyś sprawdził czy nie jeździsz czasami na ubogiej mieszance, po tym jak posadzisz głowicę na nowej uszczelce i nowych śrubach.
Jak o te rzeczy zadbasz, to masz bardzo duże szanse bezawaryjnej jazdy, o ile zadbasz też o prawidłowe dokręcenie śrub głowicy ( zachowanie kolejności i momentów - wszystko rozpisane w instrukcji uszczelki powinno być)

pozdrawiam

kubas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 20 lut 2013, 15:43

Post autor: kubas » 16 maja 2013, 21:44

kolego mieszankę mam bogatszą na wolnych co2 13-14 na wysokich ok17-18 trochę więcej pali ale za to jedzie także to bym wykluczył to uszczelkę założyć taką jak to tej pory??

[ Dodano: 2013-05-16, 21:46 ]
tylko skąd wziąc taką uszczelke mogła to być od 2.2??

zukreator

Post autor: zukreator » 16 maja 2013, 22:01

Lepiej jak byś powiedział jaki był AFR - bo te wartości co podajesz nic mi nie mówią o stosunku paliwo - powietrze.
Jeśli mialeś na mysli właśnie AFR, badany przez sonde lambde, to na wysokich masz bardzo ubogo.

Pytasz skąd wziąć uszczelkę z szerszymi metalowymi obszarami wokół cylindrów?
Proponuje przejść się do sklepu motoryzacyjnego i porównać, ew poprosić z sprowadzenie kilku do porównania. Ktoś tam powinien wziąć do rąk katalog Elringa czy Glasera i po kodach dojśc jaka powinna iśc uszczelka.
Mozesz też sprawdzić w ETKA (taki program na kompa - katalog ze wszystkimi czesciami grupy vag) i sprawdzić samemu jaki był numer orginalnej uszczelki. tylko pamietaj ze etka nieomylna nie jest. ;)

kubas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 20 lut 2013, 15:43

Post autor: kubas » 18 maja 2013, 19:27

objedziłem wszystkie sklepy i nie mają innych uszczelek wiec dogadałem się z gościem w sklepie i zamówiłem od 2.2T i jak coś to mogę oddać czekam na uszczelkę i nowe śruby

zukreator

Post autor: zukreator » 19 maja 2013, 01:52

a co konkretnie skłoniło cię do tej uszczelki z 2.2 ?

lepiej żeby w uszczelce było troche luzu w średnicy na tłok, bo czy za duża średnica, czy za mała, to i tak źle. najlepiej żebyś wziął uszczlkę pod 2.3 Ng.

Te podawane przez ciebie wcześniej średnice uszczelek wydają sie być prawidłowe do 2,3. początkowo wydało mi się, że powinny miec średnice cylindrów, ale teraz co raz bardziej sie utwierdzam w przekonaniu, że uszczelka powinna mieć nieco więcej na średnicy, grunt byle nie za dużo.

zaufałbym katalogom, producenci zamienników raczej mają dobrze dobrane wymiary pod dany silnik, mowa o tych bardziej znanych producentach jak elring, gates, glaser itp itd.

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 20 maja 2013, 15:38

Co do uszczelki do NG.W zeszlym roku przerabiałem temat u siebie.Niestety sprawdzalem wszystkie uszczelki dostepne w Inter carsie,Focie Moto factory i kazda byla inna.Srednica na tłok sie zgadzala ale nie zgadzały sie kanału wodne-tzn ich ilośc i rozmieszczenie.Nie zdecydowałem sie na kupno innej uszczelki z innego silnika bo to wiąże sie z ponowna wymianą,-takie jest moje zdanie.Uszczelka od 2.2 zdaje sie nie pasowac idealnie.Nie zdecydowałem sie takze na dorobienie uszczelki pod glowice.Zamowilem Ori w Aso i pasowała idealnie jak ta stara.(stara byla jeszcze ori).Powiem wam ze ori wygladała o niebo lepiej niz zamienniki-te markowe z najwyzszych półek bo tylko takie mnie interesowały zaden smietnik.Samo wykonanie ori uszczelki było lepsze niz zamiennikow nawet na pierwszy rzut oka.Co prawda byla drozsza ale to nie uszczelka pod deklem która łatwo mozna wymienic.

kubas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 20 lut 2013, 15:43

Post autor: kubas » 21 maja 2013, 19:50

witam uszczelka od 2.2T założona wszystko na razie jest ok problem był jedynie że nie pasowało jedno mocowanie to która trzyma uszczelkę na głowicy reszt idealnie no i większe pierścienie między cylindrami

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl