Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1z]Problem z nastawnikiem podmiana?BOSCH 0 460 404 995

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 21 maja 2013, 16:52

maati76_45 pisze:w jednym z tematów wyczytałem że aby zdiagnozować nastawnik jeśl się ma wątpliwości , to należy odpiąć czujnik prędkościomierza a szarpanie ustanie , ja odpiąłem i nic nie pomogło ?
Jakbyś czytał uważnie ,to byś doczytał ,że test z odpinaniem impulsatora ,działa tylko i wyłącznie na pierburgu ,gdzie mamy nastawnik indukcyjny 8-) Na twoim boschu nie działa :-P
maati76_45 pisze:czy dalej Munior uważasz że to wina nastawnika ?
Na kilkadziesiąt przekładek na pierburga ,jakie zrobiłem ,objawy nastawnikowe przerobiłem chyba wszystkie ,jakie mogą wystąpić ,akurat opisane przez ciebie ,nalężą do tych najczęściej występujących ,także nie mam najmniejszych wątpliwości 8-)

maati76_45
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 11 sie 2012, 12:46
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: maati76_45 » 21 maja 2013, 22:49

wyczytałem na forum że można ten nastawnik zastąpić z tds-a ? trzeba tylko zmienić kostkę prawda ? jak coś jaki model pompy z tds-a ?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 21 maja 2013, 23:45

maati76_45 pisze:wyczytałem na forum że można ten nastawnik zastąpić z tds-a ? trzeba tylko zmienić kostkę prawda ? jak coś jaki model pompy z tds-a ?
Taki sam jak twój ,czyli z nastawnikiem potencjometrycznym 8-) Mówiłem żebyś sobie odpuścił te numery pomp ,bo nikt tu nie bedzie sypał numerami pomp z bmw jak z rękawa :roll: A nastawnik potencjometryczny rózni się od indukcyjnego na pierwszy rzut oka ,nawet laik zauważy róznicę ,bo ma powrót paliwa u góry dekielka ,a nie z tyłu ,jak indukcyjny .Tylko nie licz na cud z nastawnikiem z TDS -a ,tam też padanie nastawnika jest normą ...Poczytaj forum BMW ;-)

maati76_45
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 11 sie 2012, 12:46
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: maati76_45 » 22 maja 2013, 00:09

na cud liczyć nie liczę , ale z tego co się rozglądałem to są dużo tańsze , i dużo ich więcej niż od tdi , tylko jeszcze mam wahanie czy będzie to śmigać jak powinno czy są jakieś haczyki ... ?

Ps. od TDS-a 1.8 czy 2.5 ? i czy ten przelew jest tylko i wyłącznie od góry , ? ten od tyło ( od strony ściany grodziowej to jest już indukcyjny ? )

matek10912
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 406
Rejestracja: 24 mar 2012, 08:07
Imię: Mateusz
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik:
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
Kontakt:

Post autor: matek10912 » 22 maja 2013, 00:32

Tak ten od tylu to juz jest indukcyjny. Do Cb to tylko z tym przelewem od gory

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 22 maja 2013, 00:45

Potencjometr
Obrazek

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 22 maja 2013, 08:29

maati76_45 pisze:Ps. od TDS-a 1.8 czy 2.5 ?
Nie ma różnicy 8-)

Awatar użytkownika
kostrz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 365
Rejestracja: 06 maja 2009, 09:51
Lokalizacja: Parczew

Post autor: kostrz » 22 maja 2013, 11:06

nastawnik potencjometryczny występuje w bmw 2.4td(91r), 2.5td, i 2,5tds z lat 91-94 różni się min zakresem potencjometru ale pracuje oki w 80 tdi bosch tylko trzeba przełożyć kabel lub wtyczkę bo jest inna.

w 1.8 tds jest nastawnik indukcyjny i w 2.5tds po 94 także

maati76_45
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 11 sie 2012, 12:46
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: maati76_45 » 22 maja 2013, 16:15

Ok wszystko było by w tym tym temacie tylko jeszcze jeśli chodzi o tą podmiankę , kable idą jakos kolorami ? do czego się wzorować przekładając je ?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 22 maja 2013, 19:27

maati76_45 pisze:kable idą jakos kolorami ? do czego się wzorować przekładając je ?
Musisz przeszczepić swoją wtyczkę z kablem , ucinasz wtykę od BMW i na kazdym kablu jest numer ,przeszczepiasz numer w numer .Przejrzałem tak z ciekawości alegro ,i szczerze mówiąc, to nie widze żeby pompy z bmw były specjalnie tańsze ... a pomp z nastawnikiem potencjometrycznym jak na lekarstwo ,znalazłem 7 sztuk . Pozostaje tylko ,życzyć ci dużo szczęścia przy zakupie używanej pompy z nastawnikiem potencjometrycznym ,bo będzie ci potrzebne 8-)

mumin87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 115
Rejestracja: 28 lut 2010, 23:01

Post autor: mumin87 » 22 maja 2013, 23:46

witam
Munior mam ten sam problem co kolega padł nastwnik pompy auto na wolnych obrotach faluje gdy jeżdżę jest okej

Audi b4 1,9 tdi 1z bosch 92rok

Szukałem troche u siebie w regionie po pompiarzach nikt tego nie regeneruje czy rzeczywiście tylko urzywaka i łuk szczęścia ratuje ten jeb.... Traktor powiem wam koledzy że auto kupiłem ok miesiąca temu

wymieniem ze swojej babci sprawdzonej b3 na wymarzone bd 1,9 tdi i masz klops koszt małego gówna w cenie robocizny silnika benzynowego

Czy jest jakiś ratunek w rozsądnych kwotach przecież to nie normalne żeby do starego strucla płacic 800zł za pompę a 500zł za nastawnik

matek10912
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 406
Rejestracja: 24 mar 2012, 08:07
Imię: Mateusz
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik:
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
Kontakt:

Post autor: matek10912 » 23 maja 2013, 00:10

dodaj mniej wiecej te sumy do siebie i bedziesz mial podrasowanego pierburga, ktory bedzie jezdzil dozywotnio <ok>

Awatar użytkownika
Ganimadeus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 726
Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Ganimadeus » 23 maja 2013, 00:14

mumin87 pisze:wymieniem ze swojej babci sprawdzonej b3 na wymarzone bd 1,9 tdi i masz klops koszt małego gówna w cenie robocizny silnika benzynowego

Czy jest jakiś ratunek w rozsądnych kwotach przecież to nie normalne żeby do starego strucla płacic 800zł za pompę a 500zł za nastawnik
Niestety...

Dlatego osobiście, przed zakupem czegokolwiek zbieram opinie na ów temat by potem uniknąć rozczarowań.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 23 maja 2013, 00:52

mumin87 pisze:Czy jest jakiś ratunek w rozsądnych kwotach
Tak ,o ile zamierzasz wkrótce pozbyć sie auta ,to regeneracja za ok.300zł ...gwarancja 6 m-cy ,zdarza się że nie wytrzymuje tych 6 m-cy.Jak nie zamierzasz się pozbywać auta ,to zwykle te 300zł ,wczesniej czy puzniej okazuje się wyrzucone w błoto ,bo problem powraca ...przynajmniej tak piszą co niektórzy którzy regenerowali.Wydawanie 500,czy 800 zł na niepewną pompę ,jest chyba najmniej rozsądnym posunięciem

mumin87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 115
Rejestracja: 28 lut 2010, 23:01

Post autor: mumin87 » 23 maja 2013, 12:31

Mogę podmienić na inna pompę pierdbuurga? co będzie potrzebne słyszałem że komp inny czy to jest na zasadzie że inna pompa zmiana kompa regulacja i wsio czy jakieś rzeźbienie w elektryce typu wiązki itp?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl