[B3 113KM 3A] Gaz II Generacji & BLOS. Co sądzicie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 5
- Rejestracja: 11 sty 2012, 18:36
- Lokalizacja: ZABRZE
[B3 113KM 3A] Gaz II Generacji & BLOS. Co sądzicie
Czy ktoś z Was już próbował takich sztuczek przy mechanicznym wtrysku??
Audica jest porobiona i chodzi jak marzenie. Jedyne co mi pozostaje to jeszcze jej chimery na LPG... Otóż raz działa elegancko, trzyma elegancko 900 obr/min i ani mi się waha zejść poniżej, a raz spada notorycznie do 400 a czasem do 200, a parę razy nawet zgasła...
Czytałem po forach, że ten BLOS mógłby jej pomóc, ale czy napewno?
Gaz wyregulowany, nowy reduktor, filtry komplet nowy, silniczek krokowy nowy więc co?
A Wy co myślicie na ten temat?
Wkładać BLOS'a czy nie?
Dodam jeszcze, że 200km/h spokojnie osiąga i spalanie ma ok. 11L/100km LPG.
Tylko te obroty... i ta lekka mułowatość od 4.500< obrotów..
Audica jest porobiona i chodzi jak marzenie. Jedyne co mi pozostaje to jeszcze jej chimery na LPG... Otóż raz działa elegancko, trzyma elegancko 900 obr/min i ani mi się waha zejść poniżej, a raz spada notorycznie do 400 a czasem do 200, a parę razy nawet zgasła...
Czytałem po forach, że ten BLOS mógłby jej pomóc, ale czy napewno?
Gaz wyregulowany, nowy reduktor, filtry komplet nowy, silniczek krokowy nowy więc co?
A Wy co myślicie na ten temat?
Wkładać BLOS'a czy nie?
Dodam jeszcze, że 200km/h spokojnie osiąga i spalanie ma ok. 11L/100km LPG.
Tylko te obroty... i ta lekka mułowatość od 4.500< obrotów..
Ostatnio zmieniony 25 maja 2013, 07:16 przez Hanys92-PL, łącznie zmieniany 1 raz.
Cześć Ja mam Blos i 2-gą generację w V6, polecam i Tobie zwłaszcza że masz mechaniczny wtrysk.W normalnym trybie jazdy spala 11l lpg, praktycznie nie wyczuwalna różnica mocy podczas jazdy między benzyną a gazem,mała ingerencja w podzespoły silnika i niski koszt napraw.Sam czyszczę okresowo blosa,zrobiłem wolną odmę i co najważniejsze dbam o filtr powietrza żeby zasysanego powietrza nigdy nie brakowało.Twojego zdjęcia silnika 3A na forum nie chce mi załadować ale myślę że będzie podobny do ABK i tu masz temat kolegów https://audi80.pl/b4-avant-20-abkmon ... htm#228895 Problem może być jedynie przy badaniach i od tego bym zaczął czy Twój diagnostyk nie będzie miał problemu lub poszukać nowego.Mnie mój podbija. Pozdrowienia
Re: [B3 113KM 3A] Gaz II Generacji & BLOS. Co sądzicie
Ja mam w SD.Hanys92-PL pisze:Czy ktoś z Was już próbował takich sztuczek przy mechanicznym wtrysku??
Audica jest porobiona i chodzi jak marzenie. Jedyne co mi pozostaje to jeszcze jej chimery na LPG... Otóż raz działa elegancko, trzyma elegancko 900 obr/min i ani mi się waha zejść poniżej, a raz spada notorycznie do 400 a czasem do 200, a parę razy nawet zgasła...
Czytałem po forach, że ten BLOS mógłby jej pomóc, ale czy napewno?
Gaz wyregulowany, nowy reduktor, filtry komplet nowy, silniczek krokowy nowy więc co?
A Wy co myślicie na ten temat?
Wkładać BLOS'a czy nie?
Dodam jeszcze, że 200km/h spokojnie osiąga i spalanie ma ok. 11L/100km LPG.
Tylko te obroty... i ta lekka mułowatość od 4.500< obrotów..
-
- Forum Audi 80
- Posty: 3
- Rejestracja: 14 maja 2013, 17:21
Pytanie tylko czy da się zamontować blosa. Jeżeli wykombinujesz takie przejscia na srednicę blosa to powinno to chodzić. A gaz masz założony typowy do wtrysku mechanicznego czy zwykła instalację 2generacji? Ja mam u siebie w 2.3ng instalacje pod mechaniczny wtrysk brc i chodzi bardzo dobrze. U mnie blosa nie da się załozyć nie ma gdzie.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Wszystko się da: https://audi80.pl/coupe-23-ng-montaz ... vt6701.htmkosmos1990 pisze:U mnie blosa nie da się załozyć nie ma gdzie.
Czym się różni ta instalacja pod mechaniczny wtrysk od zwykłej I/II generacji? Słyszałem że, BRC miało coś takiego co ponosiło klapę przepływomierza do góry przy pracy na gazie.kosmos1990 pisze:Ja mam u siebie w 2.3ng instalacje pod mechaniczny wtrysk brc i chodzi bardzo dobrze.
Bylo cos co nazywalo sie debimetr. Sprawdza sie tylko w k-jecie gdzie nie ma potencjometru przplywomirza. Tam gdzie jest potencjometr nie prawdza sie poniewaz na podstawie wychylen klapki przeplywomierza ustalane jest przyspiezenie/opoznienie zaplonu. Nie nadaje sie wiec do KE i KE III Jeta.
tak to wygladalo - http://www.drypa.pl/produkt591_Towary_c ... imetr.html
tak to wygladalo - http://www.drypa.pl/produkt591_Towary_c ... imetr.html
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Jak odłączyłem wąż z reduktora, to faktycznie podaje non stop gaz. Możliwe, że z cały czas z maksymalną wydajnością. Zauważyłem, że przed tłoczkiem rozdzielacza gazu jest powrót (nie wiem dokąd prowadzi, czy do baku, czy do reduktora). Gdybym zrobił przed blosem trójnik, tak, żeby ciśnienie z reduktora szło do powrotu, a odgałęzienie do blosa, to wtedy zdałoby to egzamin?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Nie wiem dokładnie jak jest zbudowany taki reduktor, wiem że jest spokojnie zamienny z tymi od sekwencji a tam jedynym dodatkowym wężem jest wąż podciśnienia podłączany do kolektora. Bo większość reguluje ciśnienie na listwie wtryskowej względem podciśnienie (i ciśnieni jeśli silnik doładowany) w kolektorze. Więc jeśli podczas pracy silnika generuje podciśnienie 0,3 bara to reduktor podaje gaz pod ciśnieniem 0,3 względem atmosferycznego a na różnicowym wychodzi np. 1bar jeśli tyle jest ustawione. Trochę się rozpisałem.bohema667 pisze:Zauważyłem, że przed tłoczkiem rozdzielacza gazu jest powrót (nie wiem dokąd prowadzi, czy do baku, czy do reduktora).
Jeszcze może to być pobór ciśnienia gazu do sterowania ciśnieniem gazu, jeśli na tym wężu pojawi się zadane ciśnienie np 1bar to wtedy jest zamykany dopływ. Ale to tylko moja teoria, ludzie przerabiali tak co niektóre reduktory na lpg-forum bo wtedy przy dużym silniku szybciej reagowały na spadek ciśnienia.
Powrót to nie może być jak w przypadku benzyny bo tutaj niema pompy więc z miejsca gdzie jest małe ciśnienie nie wróci tam gdzie jest duże.
Najlepiej weź jakiś manometr i zmierz sobie jaki ciśnienie daje reduktor podciśnieniowy po rozkręceniu czułości membrany na maksa.
EIDT
Może idzie do czujnika ciśnienia gazu a jak tak się rozpisywałem.bohema667 pisze:Zauważyłem, że przed tłoczkiem rozdzielacza gazu jest powrót (nie wiem dokąd prowadzi, czy do baku, czy do reduktora).
No ja rozumiem, że blos ułatwia życie na gazie Szczerze, przeczytałem większość tematów z tym związanych; na elektrodzie, lpg forum, forach grupy VAG.
Tutaj link do pobrania zdjęć mojej gazowni. Podaje link do pobrania, ponieważ zależało mi na jak najlepszej jakości Jak potrzeba, to mogę czegośtam jeszcze fote zrobić.
http://www.speedyshare.com/Bh29x/silnik.zip
Tutaj link do pobrania zdjęć mojej gazowni. Podaje link do pobrania, ponieważ zależało mi na jak najlepszej jakości Jak potrzeba, to mogę czegośtam jeszcze fote zrobić.
http://www.speedyshare.com/Bh29x/silnik.zip
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Chodzi ci o ten wąż zaznaczony na foto?: http://img543.imageshack.us/img543/7493/dmcw.jpgbohema667 pisze: Zauważyłem, że przed tłoczkiem rozdzielacza gazu jest powrót (nie wiem dokąd prowadzi, czy do baku, czy do reduktora).
Jeśli tak jest podłączenie do czujnika ciśnienia gazu.
I po co chcesz się pozbywać II generacji która jest najlepsza do mechanicznego wtrysku.
Tak, to właśnie to
Wystarczy zapoznać się z opinią na temat instalacji BRC, tej co mam, czyli Just Heavy. Wszystko, każdy poszczególny element jest wadliwy fabrycznie. Jest to 3 generacja Wsadziłem w to już z 1000 zł, bo jak frajer dałem się namówić Panu "inż." Podgórskiemu, że to ogarnie. Praktycznie nic nie zrobił tylko kasę zdziera. Przez jakiś czas chodziło, ale bez przerwy coś się rozregulowuje. A części do tego albo nie ma, albo cena z kosmosu. Fachowców niewielu. A na moją studencką kieszeń to przesada. Chciałbym ogarnąć temat, jak Spaykee swojego gruza. Tyle, że zrobiłbym jakieś grzanie parownika przed rozruchem.
Co, jeżeli będe tak uparty i głupi, że podepnę sie do blosa prostym wężem z parownika? Wylecę w powietrze? Będzie zalewać silnik gazem?
Czy ktoś zna odpowiedź, dlaczego parownik nie podejdzie?
Wystarczy zapoznać się z opinią na temat instalacji BRC, tej co mam, czyli Just Heavy. Wszystko, każdy poszczególny element jest wadliwy fabrycznie. Jest to 3 generacja Wsadziłem w to już z 1000 zł, bo jak frajer dałem się namówić Panu "inż." Podgórskiemu, że to ogarnie. Praktycznie nic nie zrobił tylko kasę zdziera. Przez jakiś czas chodziło, ale bez przerwy coś się rozregulowuje. A części do tego albo nie ma, albo cena z kosmosu. Fachowców niewielu. A na moją studencką kieszeń to przesada. Chciałbym ogarnąć temat, jak Spaykee swojego gruza. Tyle, że zrobiłbym jakieś grzanie parownika przed rozruchem.
Co, jeżeli będe tak uparty i głupi, że podepnę sie do blosa prostym wężem z parownika? Wylecę w powietrze? Będzie zalewać silnik gazem?
Czy ktoś zna odpowiedź, dlaczego parownik nie podejdzie?