Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 113KM 3A] Gaz II Generacji & BLOS. Co sądzicie

Wszystko co związane z LPG
ODPOWIEDZ
Hanys92-PL
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 11 sty 2012, 18:36
Lokalizacja: ZABRZE

[B3 113KM 3A] Gaz II Generacji & BLOS. Co sądzicie

Post autor: Hanys92-PL » 24 maja 2013, 21:40

Czy ktoś z Was już próbował takich sztuczek przy mechanicznym wtrysku??
Audica jest porobiona i chodzi jak marzenie. Jedyne co mi pozostaje to jeszcze jej chimery na LPG... Otóż raz działa elegancko, trzyma elegancko 900 obr/min i ani mi się waha zejść poniżej, a raz spada notorycznie do 400 a czasem do 200, a parę razy nawet zgasła...
Czytałem po forach, że ten BLOS mógłby jej pomóc, ale czy napewno?
Gaz wyregulowany, nowy reduktor, filtry komplet nowy, silniczek krokowy nowy więc co?
A Wy co myślicie na ten temat?
Wkładać BLOS'a czy nie?
Dodam jeszcze, że 200km/h spokojnie osiąga i spalanie ma ok. 11L/100km LPG.
Tylko te obroty... i ta lekka mułowatość od 4.500< obrotów..
Ostatnio zmieniony 25 maja 2013, 07:16 przez Hanys92-PL, łącznie zmieniany 1 raz.

Slawo777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 711
Rejestracja: 22 wrz 2011, 22:02
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Slawo777 » 25 maja 2013, 13:34

Cześć :-) Ja mam Blos i 2-gą generację w V6, polecam i Tobie zwłaszcza że masz mechaniczny wtrysk.W normalnym trybie jazdy spala 11l lpg, praktycznie nie wyczuwalna różnica mocy podczas jazdy między benzyną a gazem,mała ingerencja w podzespoły silnika i niski koszt napraw.Sam czyszczę okresowo blosa,zrobiłem wolną odmę i co najważniejsze dbam o filtr powietrza żeby zasysanego powietrza nigdy nie brakowało.Twojego zdjęcia silnika 3A na forum nie chce mi załadować ale myślę że będzie podobny do ABK i tu masz temat kolegów https://audi80.pl/b4-avant-20-abkmon ... htm#228895 Problem może być jedynie przy badaniach i od tego bym zaczął czy Twój diagnostyk nie będzie miał problemu lub poszukać nowego.Mnie mój podbija. Pozdrowienia :-)
Obrazek

itor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 141
Rejestracja: 14 maja 2012, 16:41

Re: [B3 113KM 3A] Gaz II Generacji & BLOS. Co sądzicie

Post autor: itor » 25 maja 2013, 14:16

Hanys92-PL pisze:Czy ktoś z Was już próbował takich sztuczek przy mechanicznym wtrysku??
Audica jest porobiona i chodzi jak marzenie. Jedyne co mi pozostaje to jeszcze jej chimery na LPG... Otóż raz działa elegancko, trzyma elegancko 900 obr/min i ani mi się waha zejść poniżej, a raz spada notorycznie do 400 a czasem do 200, a parę razy nawet zgasła...
Czytałem po forach, że ten BLOS mógłby jej pomóc, ale czy napewno?
Gaz wyregulowany, nowy reduktor, filtry komplet nowy, silniczek krokowy nowy więc co?
A Wy co myślicie na ten temat?
Wkładać BLOS'a czy nie?
Dodam jeszcze, że 200km/h spokojnie osiąga i spalanie ma ok. 11L/100km LPG.
Tylko te obroty... i ta lekka mułowatość od 4.500< obrotów..
Ja mam w SD.

kosmos1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 14 maja 2013, 17:21

Post autor: kosmos1990 » 30 maja 2013, 20:41

Pytanie tylko czy da się zamontować blosa. Jeżeli wykombinujesz takie przejscia na srednicę blosa to powinno to chodzić. A gaz masz założony typowy do wtrysku mechanicznego czy zwykła instalację 2generacji? Ja mam u siebie w 2.3ng instalacje pod mechaniczny wtrysk brc i chodzi bardzo dobrze. U mnie blosa nie da się załozyć nie ma gdzie.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 30 maja 2013, 22:17

kosmos1990 pisze:U mnie blosa nie da się załozyć nie ma gdzie.
Wszystko się da: https://audi80.pl/coupe-23-ng-montaz ... vt6701.htm
kosmos1990 pisze:Ja mam u siebie w 2.3ng instalacje pod mechaniczny wtrysk brc i chodzi bardzo dobrze.
Czym się różni ta instalacja pod mechaniczny wtrysk od zwykłej I/II generacji? Słyszałem że, BRC miało coś takiego co ponosiło klapę przepływomierza do góry przy pracy na gazie.

itor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 141
Rejestracja: 14 maja 2012, 16:41

Post autor: itor » 31 maja 2013, 16:27

Bylo cos co nazywalo sie debimetr. Sprawdza sie tylko w k-jecie gdzie nie ma potencjometru przplywomirza. Tam gdzie jest potencjometr nie prawdza sie poniewaz na podstawie wychylen klapki przeplywomierza ustalane jest przyspiezenie/opoznienie zaplonu. Nie nadaje sie wiec do KE i KE III Jeta.

tak to wygladalo - http://www.drypa.pl/produkt591_Towary_c ... imetr.html

bohema667
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 75
Rejestracja: 20 gru 2011, 05:29
Lokalizacja: Murowana Goślina

Post autor: bohema667 » 07 sie 2013, 10:56

Czy do BLOSa mogę zastosować reduktor od instalacji 3 generacji? Jest to Genius z brc just heavy.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 08 sie 2013, 22:37

bohema667 pisze:Czy do BLOSa mogę zastosować reduktor od instalacji 3 generacji? Jest to Genius z brc just heavy.
Racze ci nie zadziała bo pewnie wali on ciśnieniem w okolicy 1bara, parownik od instalacji podciśnieniowej podaje dużo mniejsze ciśnienie jak się dobrze orientuje.

bohema667
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 75
Rejestracja: 20 gru 2011, 05:29
Lokalizacja: Murowana Goślina

Post autor: bohema667 » 10 sie 2013, 01:14

Jak odłączyłem wąż z reduktora, to faktycznie podaje non stop gaz. Możliwe, że z cały czas z maksymalną wydajnością. Zauważyłem, że przed tłoczkiem rozdzielacza gazu jest powrót (nie wiem dokąd prowadzi, czy do baku, czy do reduktora). Gdybym zrobił przed blosem trójnik, tak, żeby ciśnienie z reduktora szło do powrotu, a odgałęzienie do blosa, to wtedy zdałoby to egzamin?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 10 sie 2013, 10:42

bohema667 pisze:Zauważyłem, że przed tłoczkiem rozdzielacza gazu jest powrót (nie wiem dokąd prowadzi, czy do baku, czy do reduktora).
Nie wiem dokładnie jak jest zbudowany taki reduktor, wiem że jest spokojnie zamienny z tymi od sekwencji a tam jedynym dodatkowym wężem jest wąż podciśnienia podłączany do kolektora. Bo większość reguluje ciśnienie na listwie wtryskowej względem podciśnienie (i ciśnieni jeśli silnik doładowany) w kolektorze. Więc jeśli podczas pracy silnika generuje podciśnienie 0,3 bara to reduktor podaje gaz pod ciśnieniem 0,3 względem atmosferycznego a na różnicowym wychodzi np. 1bar jeśli tyle jest ustawione. Trochę się rozpisałem.

Jeszcze może to być pobór ciśnienia gazu do sterowania ciśnieniem gazu, jeśli na tym wężu pojawi się zadane ciśnienie np 1bar to wtedy jest zamykany dopływ. Ale to tylko moja teoria, ludzie przerabiali tak co niektóre reduktory na lpg-forum bo wtedy przy dużym silniku szybciej reagowały na spadek ciśnienia.

Powrót to nie może być jak w przypadku benzyny bo tutaj niema pompy więc z miejsca gdzie jest małe ciśnienie nie wróci tam gdzie jest duże.

Najlepiej weź jakiś manometr i zmierz sobie jaki ciśnienie daje reduktor podciśnieniowy po rozkręceniu czułości membrany na maksa.
EIDT
bohema667 pisze:Zauważyłem, że przed tłoczkiem rozdzielacza gazu jest powrót (nie wiem dokąd prowadzi, czy do baku, czy do reduktora).
Może idzie do czujnika ciśnienia gazu a jak tak się rozpisywałem.

rafalmax
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 27 maja 2012, 18:04
Lokalizacja: kartuzy

Post autor: rafalmax » 10 sie 2013, 12:27

kolego ja mam blosa sd i polecam nie mam zadnych problemow z wolnymi obrotami

bohema667
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 75
Rejestracja: 20 gru 2011, 05:29
Lokalizacja: Murowana Goślina

Post autor: bohema667 » 10 sie 2013, 12:56

No ja rozumiem, że blos ułatwia życie na gazie ;) Szczerze, przeczytałem większość tematów z tym związanych; na elektrodzie, lpg forum, forach grupy VAG.

Tutaj link do pobrania zdjęć mojej gazowni. Podaje link do pobrania, ponieważ zależało mi na jak najlepszej jakości ;) Jak potrzeba, to mogę czegośtam jeszcze fote zrobić.
http://www.speedyshare.com/Bh29x/silnik.zip

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 10 sie 2013, 13:43

bohema667 pisze: Zauważyłem, że przed tłoczkiem rozdzielacza gazu jest powrót (nie wiem dokąd prowadzi, czy do baku, czy do reduktora).
Chodzi ci o ten wąż zaznaczony na foto?: http://img543.imageshack.us/img543/7493/dmcw.jpg

Jeśli tak jest podłączenie do czujnika ciśnienia gazu.

I po co chcesz się pozbywać II generacji która jest najlepsza do mechanicznego wtrysku.

bohema667
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 75
Rejestracja: 20 gru 2011, 05:29
Lokalizacja: Murowana Goślina

Post autor: bohema667 » 10 sie 2013, 17:31

Tak, to właśnie to ;)

Wystarczy zapoznać się z opinią na temat instalacji BRC, tej co mam, czyli Just Heavy. Wszystko, każdy poszczególny element jest wadliwy fabrycznie. Jest to 3 generacja :) Wsadziłem w to już z 1000 zł, bo jak frajer dałem się namówić Panu "inż." Podgórskiemu, że to ogarnie. Praktycznie nic nie zrobił tylko kasę zdziera. Przez jakiś czas chodziło, ale bez przerwy coś się rozregulowuje. A części do tego albo nie ma, albo cena z kosmosu. Fachowców niewielu. A na moją studencką kieszeń to przesada. Chciałbym ogarnąć temat, jak Spaykee swojego gruza. Tyle, że zrobiłbym jakieś grzanie parownika przed rozruchem.

Co, jeżeli będe tak uparty i głupi, że podepnę sie do blosa prostym wężem z parownika? Wylecę w powietrze? Będzie zalewać silnik gazem?

Czy ktoś zna odpowiedź, dlaczego parownik nie podejdzie?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl