Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK 2.0] Ręczny słabo działa

ODPOWIEDZ
sivic
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 01 sty 2013, 12:40
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

[B4 ABK 2.0] Ręczny słabo działa

Post autor: sivic » 24 maja 2013, 19:03

Cześć :)

Potrzebuje pomocy w dojściu do przyczyny słabo działającego hamulca awaryjnego w moim audi. Przygotowuje auto do przeglądu, a bez tego będzie ciężko. Wygląda to tak, że podczas postoju nawet na dość stromej górce ręczny działa jak ta lala. Auto stoi bez ruchu, tak jak to powinno być. Problem jednak pojawia się podczas jazdy. W tej sytuacji wygląda to tak, że jadę, zaciągam ręczny do samego końca, auto jedzie dalej z tą jednak różnicą, że powoli zwalnia jakbym bardzo delikatnie hamował. Gdzie szukać przyczyny? Bębny? A może linka? Tej informacji jednak bym potrzebował od osób bardziej doświadczonych, bo jest to moje pierwsze auto i posiadam je dopiero pół roku. Pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 24 maja 2013, 19:23

sivic pisze:Bębny?
tam z tyłu chyba masz tarcze :-P
A jak ręczny chodzi lekko czy ciężko :?:

sivic
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 01 sty 2013, 12:40
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Post autor: sivic » 24 maja 2013, 20:02

A to bardzo możliwe, że tarcze. Tyle osób mi mówiło tyle rzeczy, że już się aż sam zamotałem :) Jeżeli o to jak chodzi to żeby go "zaciągnąć" na maksa muszę mocno szarpnąć. Czym wyżej chcę go podnieść tym ciężej idzie. Aha i jeszcze jedna sprawa, która może pomóc w diagnozie. Jak spojrzałem od dołu na podwozie, to w miejscu gdzie jest ta belka czy nie wiem jak to nazwać ( to co łączy dwa tylne koła ), to pod nią przy samym kole idzie coś jak przewód tak na oko o średnicy centymetra, wchodzi on chyba w kolumnę z tyłu i idzie wzdłuż auta. I ten właśnie "przewód" przy prawym tylnym kole jest dość mocno przetarty zapewne przez jakiś krawężnik albo coś. Z lewej strony nie spojrzałem jak to wygląda.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 24 maja 2013, 20:09

sivic, a na który ząbek jesteś w stanie zaciągnąć ręczny :?:
sivic pisze: I ten właśnie "przewód" przy prawym tylnym kole jest dość mocno przetarty zapewne przez jakiś krawężnik albo coś.
pewnie mówisz o lince do ręcznego właśnie ale takie przetarcie raczej w niczym nie będzie przeszkadzać bo to tylko pancerz a linka jest w środku.

sivic
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 01 sty 2013, 12:40
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Post autor: sivic » 24 maja 2013, 20:12

Hmm nie jestem pewien, ale jest to albo 4 albo 5 lecz nie mam pewności, a upewnię się koło 22 jak będę jechał. Wiem, że na ostatni ząbek żeby zaciągnąć to muszę bardzo mocno szarpnąć.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 24 maja 2013, 20:34

Hmm ja bym się na początek przyjrzał samym zaciskom.
Sam ostatnio zmieniałem u siebie tarcze i klocki i teraz ręczny z ledwością dam radę na 3 ząbek zaciągnąć :-P

sivic
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 01 sty 2013, 12:40
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Post autor: sivic » 24 maja 2013, 20:44

Jak mówisz tak zrobię :) Tylko tak jakieś rady co tam popatrzeć i jak zdiagnozować ewentualny problem? Swoją drogą jak kupowałem w grudniu auto to dziadzia mówił, że zmieniał wszędzie klocki i tarcze, ale każdy chyba wie, że różnie to z tym bywa :P

Awatar użytkownika
sylwester28ET
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 430
Rejestracja: 11 gru 2009, 00:32
Lokalizacja: Busko Zdrój

Post autor: sylwester28ET » 25 maja 2013, 00:04

Na początek sprawdź dźwigienkę przy zaciskach, tą na której jest linka od ręcznego czy można ją przesunąć. Przy sprawdzaniu pozostaw Audi np. na biegu i nie zaciągaj ręcznego.

Awatar użytkownika
ltrs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 297
Rejestracja: 27 lis 2009, 20:28
Lokalizacja: Lublin

Post autor: ltrs » 25 maja 2013, 00:51

A ja powiem tak: nie martw sie tym, że koła nie piszczą po zaciągnięciu ręcznego. Ja swoje abk sprzedałem i jeżdżę czymś innym, ale może ktoś spróbuje zaciągnąć ręczny z rolki i napisać czy zblokowało koła. Moim zdaniem b4 to spora krowa, która jest na to zbyt ciężka. Z tego co pamiętam, to moja z nowymi gratami tak nie potrafiła.

sivic
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 01 sty 2013, 12:40
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Post autor: sivic » 25 maja 2013, 00:58

Nie no wiesz chodzi głównie o to, że przegląd przede mną a znajomy przez wadliwy ręczny nie przeszedł :) Ale z drugiej strony kto wie jakby to było w tym przypadku. Miało by się znajomości to bym w ogóle się tym nie przejmował :P

Awatar użytkownika
BorysTDI
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 759
Rejestracja: 21 gru 2009, 13:51
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: BorysTDI » 25 maja 2013, 23:16

Inna nazwa to hamulec postojowy :-P więc ma przede wszystkim za zadanie utrzymać auto na postoju. U mnie jest tak samo, na postoju trzyma, próba ruszenia skończyłaby się zdławieniem silnika, ale podczas jazdy można sobie najwyżej klocki przypalić ;-)

Awatar użytkownika
ltrs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 297
Rejestracja: 27 lis 2009, 20:28
Lokalizacja: Lublin

Post autor: ltrs » 25 maja 2013, 23:31

Przegląd zaliczysz na pewno. ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl