[B4 1,9 tdi avant] szarpanie na 4ce i 5tce
[B4 1,9 tdi avant] szarpanie na 4ce i 5tce
witam. mam taki problem ze silnik zaczyna szarpać na czwórce w okolicach 1800 obrotów a na piatce przy 2100 obr. i przestaje przy 2200 obr. czy moze ktos wie dlaczego tak się dzieje i ewentualnie jak rozwiązać ten problem?
rok 94 a przepływka nie wiem, mam ten samochód dopiero 5 m-cy i nie zagłębiałem się jeszcze dokladnie w jego elementy; dajcie znać koledzy jak wyczyscić ten nastawnik i gdzie on się znajduje i czy sam dam rade to zrobić? pozdro dla was
[ Dodano: 2007-11-14, 14:42 ]
coś mi się wydaje ze to jest ta czarna puszeczka do której przychodzą przewody od pedału gazu, ale nie jestem pewien w 100%
[ Dodano: 2007-11-14, 14:42 ]
coś mi się wydaje ze to jest ta czarna puszeczka do której przychodzą przewody od pedału gazu, ale nie jestem pewien w 100%
Przepływke masz taka dużą na filtrze powietrza czy małą okrągłą przykręcon na dwie śrubki z boku obudowy na rurze idacej do turbo. Jeżeli masz ten nowszy typ czyli indukcyjny to mozna wyczyscic nastawnik i jest to koszt około 300zł jeżeli masz stary typ potencjometryczny to tylko wymiana. Nastawnik jest u góry na pompie wtryskowej
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
egr masz po lewej stronie silnika z takim jakby grzybkiem.jest do niego podpiety taki żółty przewód za pomoca którego jest wszytko sterowane.odłącz ten żółty przewód i zaślep go najlepiej jakąś śróbą.a co do samego egr to jest on przykrecony chyba dwoma śrubami.możesz go odkrecić i wstawić jakąś metalowa blaszke by zaślepić przelot (zazwyczaj używa się puszki po piwie ) puźniej to wszytko skręcasz i chula ale wątpie żeby to był zacinający się egr bo by nie szarpało akurat na tych wartościach obrotów.co do egr to było juz wiele razy...
titan,
jak mialem padniety nastawnik, to szarpalo prawie ciagle, na biegu jalowym silnik pracowal nierownomiernie (jak 4-cylindrowy benzyniak na 3 cylindrach).
Teraz mam padniety wtrysk sterujacy, to na poczatku szarpalo podobnie jak u Ciebie tylko nie za kazdym razem, ale od czasu do czasu. Z czasem szarpania zaczely wystepowac obojetnie na jakich obrotach czy biegach, ale tak samo, raz szarpie raz nie (50 km szarpie, 200km nie szarpie)
jak mialem padniety nastawnik, to szarpalo prawie ciagle, na biegu jalowym silnik pracowal nierownomiernie (jak 4-cylindrowy benzyniak na 3 cylindrach).
Teraz mam padniety wtrysk sterujacy, to na poczatku szarpalo podobnie jak u Ciebie tylko nie za kazdym razem, ale od czasu do czasu. Z czasem szarpania zaczely wystepowac obojetnie na jakich obrotach czy biegach, ale tak samo, raz szarpie raz nie (50 km szarpie, 200km nie szarpie)