Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[AAH] Akumulator cisnienia - foto

Wszystko co tyczy się silników V6
ODPOWIEDZ
viper370
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 198
Rejestracja: 21 paź 2009, 16:41

[AAH] Akumulator cisnienia - foto

Post autor: viper370 » 20 lut 2010, 20:11

Może ktoś wie za co odpowiada ta czarna kula?
Co by było gdyby jej nie było?
Co się znajduje w środku?
Ostatnio zmieniony 29 maja 2013, 14:34 przez viper370, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 20 lut 2010, 20:21

Tutaj masz pod nr. 30 http://www.vagcat.com/epc/cat/au/A80/19 ... 9/1156613/
Pewnie to zasobnik podciśnienia.

viper370
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 198
Rejestracja: 21 paź 2009, 16:41

Post autor: viper370 » 26 maja 2013, 00:39

Odgrzewam starego kotleta :)
Panowie, czy ktoś wie po co ta kula jest i co ona właściwie daje bo szczerze to nie wiem, skracanie dolotu może też działać i bez tej kuli więc po co ona jest ?
Ja mam podstawową wersję audi i nie wiem po co ta czarna kula jest :/
Ona powinna jakieś podciśnienie tworzyć przez cały czas podczas pracy silnika czy tylko w określonym momencie, np przy otwieraniu elektrozaworu ?

Awatar użytkownika
PuSzEk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 502
Rejestracja: 22 sty 2011, 21:46
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: PuSzEk » 26 maja 2013, 09:56

viper370 pisze:Odgrzewam starego kotleta :)
Panowie, czy ktoś wie po co ta kula jest i co ona właściwie daje bo szczerze to nie wiem, skracanie dolotu może też działać i bez tej kuli więc po co ona jest ?
Ja mam podstawową wersję audi i nie wiem po co ta czarna kula jest :/
Ona powinna jakieś podciśnienie tworzyć przez cały czas podczas pracy silnika czy tylko w określonym momencie, np przy otwieraniu elektrozaworu ?
to jest podciśnienie, bardzo ważna rzecz, bez niego nie zadziałało by skracanie dolotu

Awatar użytkownika
Rychu82
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 969
Rejestracja: 25 sty 2011, 09:18
Lokalizacja: J.G.

Post autor: Rychu82 » 26 maja 2013, 10:05

to nie jest podciśnienie tylko akumulator podciśnienia :lol: i skracanie dolotu akurat powinno bez niego działać ...

Awatar użytkownika
PuSzEk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 502
Rejestracja: 22 sty 2011, 21:46
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: PuSzEk » 26 maja 2013, 10:36

Rychu82 pisze:to nie jest podciśnienie tylko akumulator podciśnienia :lol: i skracanie dolotu akurat powinno bez niego działać ...
jak zwał tak zwał, takie samo działanie :roll:

Awatar użytkownika
Rychu82
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 969
Rejestracja: 25 sty 2011, 09:18
Lokalizacja: J.G.

Post autor: Rychu82 » 26 maja 2013, 10:50

zgadzam się.....jakby nie nazwać działa tak samo :lol: .

viper370
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 198
Rejestracja: 21 paź 2009, 16:41

Post autor: viper370 » 26 maja 2013, 19:53

Ale Panowie, jak już pisałem, skracanie dolotu działa i bez tego akumulatora, wiem bo sprawdzałem, więc po co to jest?
Czy coś jeszcze powinno być wpięte oprócz gruszki skracania dolotu do jego obiegu ?
Czy od przepustnicy powinien iść przewód do tej plastikowej obudowy w,której siedzą odmy czy czy coś jeszcze?
Co do filtra aktywnego to gdzie idzie ta metalowa rurka, do baku ?

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 26 maja 2013, 20:12

Co do zasobnika podciśnienia. Na biegu jałowym gdy przekroczy się pewne obroty silnik nadal generuje podciśnienie, ale przy jeździe z pedałem w podłodze ciśnienie w kolektorze jest bliskie atmosferycznemu i może nie wystarczyć do zassania niektórych siłowników. Taka moja teoria bo nie spraszałem tego w praktyce.
viper370 pisze:Czy od przepustnicy powinien iść przewód do tej plastikowej obudowy w,której siedzą odmy czy czy coś jeszcze?
Tak powinien być podłączony taki cienki wężyk.
viper370 pisze:Co do filtra aktywnego to gdzie idzie ta metalowa rurka, do baku ?
Tak do baku.

viper370
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 198
Rejestracja: 21 paź 2009, 16:41

Post autor: viper370 » 26 maja 2013, 22:37

Skąd najlepiej brać źródło ciśnienia, z kolektora ssącego czy może z innego miejsca ?
U mnie tylko podciśnienie zasila tą gruszkę do przełączania dolotu...

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 27 maja 2013, 18:19

viper370 pisze:Skąd najlepiej brać źródło ciśnienia, z kolektora ssącego czy może z innego miejsca ?
Z miejsca gdzie występuje podciśnienie, oryginalnie jest podłączone pod króciec zaworu zwrotnego od serwa.

viper370
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 198
Rejestracja: 21 paź 2009, 16:41

Post autor: viper370 » 28 maja 2013, 18:48

Dzięki za info :)
U mnie ten zwrotny jest zatkany a podłączony jestem przy tym przy listwie wtryskowej, będę musiał sobie przełożyć :)

gregRS2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 164
Rejestracja: 29 paź 2011, 23:00
Imię: Grzesiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Krosno

Post autor: gregRS2 » 28 maja 2013, 19:48

sprawdz podłączenia na schemacie będziesz miał dobrze zrobione, schemat jest na forum:)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl