[80 b4 1.9 tdi] świece żarowe nie grzeją pomocy!
[80 b4 1.9 tdi] świece żarowe nie grzeją pomocy!
Witam, wiem idzie lato.
Ale dzisiaj było około 9 C ciepła.
Chciałem zapalić auto. Nie zaświeciła się kontrolka świec. Auto zapaliło po 2 kręceniach po około 7 sekund.
Dla mnie to coś nie tak.
Mam auto około 6 lat. W tych temperaturach zawsze świece grzały co prawda 3-4 sekundy ale grzały.
Zapłon był zaraz po przekręceniu kluczyka.
Czy to przekaźnik ? gdzie on jest ?
Kurde 2 dni temu było ok jeszcze. Była podobna temperatura. Podgrzało i natychmiastowy zapłon.
Ale dzisiaj było około 9 C ciepła.
Chciałem zapalić auto. Nie zaświeciła się kontrolka świec. Auto zapaliło po 2 kręceniach po około 7 sekund.
Dla mnie to coś nie tak.
Mam auto około 6 lat. W tych temperaturach zawsze świece grzały co prawda 3-4 sekundy ale grzały.
Zapłon był zaraz po przekręceniu kluczyka.
Czy to przekaźnik ? gdzie on jest ?
Kurde 2 dni temu było ok jeszcze. Była podobna temperatura. Podgrzało i natychmiastowy zapłon.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Jak faktycznie masz tdi ,czy to na starym osprzęcie z przepływką boscha ,czy nowym z przepływką pierburga ,normalnie nie ma takiej opcji żeby świece grzały powyżej 5 stopni na plusie 8-) Jak ci faktycznie grzały ,to masz albo jakąś rzężbę w instalacji ,albo coś nie halo z czujnikiem temperatury .Tdi odpala poniżej zera ,nawet jak ma wszystkie swiece spalone i świece żarowe do odpalania są mu w dodatnich temperaturach zbędne
Malinka, 1.9 tdi powinien mieć aktywne podgrzewanie świec, dopiero po osiągnięciu temperatury płynu chłodniczego poniżej 5 stopni C. Więc skoro u Ciebie kolego grzeje już przy 9, to na początek sprawdź czujnik temp na górnym wyjściu w głowicy.
po drugie, sprawny tdi powinien odpalać przy 20 stopniowym mrozie przy pierwszej próbie po 4-5 obrotach wałem, i to wcale nie jest miejska legenda.
Do sprawdzenia oczywiście kąt wtrysku, być może masz nieco opóźniony. Układ paliwowy pod względem zapowietrzenia, oraz ten czujnik temp. płynu.
Pozdrawiam
E> o, rozpisałem się a MUNIOR był szybszy
po drugie, sprawny tdi powinien odpalać przy 20 stopniowym mrozie przy pierwszej próbie po 4-5 obrotach wałem, i to wcale nie jest miejska legenda.
Do sprawdzenia oczywiście kąt wtrysku, być może masz nieco opóźniony. Układ paliwowy pod względem zapowietrzenia, oraz ten czujnik temp. płynu.
Pozdrawiam
E> o, rozpisałem się a MUNIOR był szybszy
Witam. Wczoraj rano było 3 stopnie. Pp przrkreceniu kluczyka kontrolka świec się nie zapaliła. Wieczorem było 17 stopni. Zapalił po 3 obrotach wałem. Oczywiście bez podgrzewanią bo w tej temperaturaturze nigdy świece mi się nie włączyły. Po zdjęciu przewodu z czujnika z tyłu głowicy kontrolka się zapala. Co to oznacza czujnik lub przekaźnik ? Tak myślę.
Teraz najlepsze zadzwoniłem do serwisu audi z pytaniem ile kosztuje nowy oryginał tego czujnika. Dostałem odpowiedz że to nie czujnik odpowiada za podgrzanie świec. Tylko główny sterownik czyli komputer.
Co wy na to ?
Teraz najlepsze zadzwoniłem do serwisu audi z pytaniem ile kosztuje nowy oryginał tego czujnika. Dostałem odpowiedz że to nie czujnik odpowiada za podgrzanie świec. Tylko główny sterownik czyli komputer.
Co wy na to ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Czujnik temperatury na 100%,komp widzi zapewne zawyżoną temperaturę z czujnikaMalinka pisze:Po zdjęciu przewodu z czujnika z tyłu głowicy kontrolka się zapala. Co to oznacza czujnik lub przekaźnik ? Tak myślę.
My na to. ze jak zwykle wiedzą że gdzieś dzwoni ,ale nie wiadomo do końca gdzie ...bo niby się zgadza ,że sterownik steruje grzaniem świec ...tyle że na podstawie wskazań z tegoż własnie czujnika temperatury ...było im zadać proste pytanie ,skąd ten sterownik,komputer wie ,że ma grzać świece ? zapadła by zapewne chwila ciszy ,bo gośc po drugiej stronie słuchawki ,być może zrozumiałby ,że palnął bzdurę ...kompletna kompromitacja , serwisanty od siedmiu boleści :roll: barany niedouczone ...do nauki ,a nie pieprzyć farmazony przez telefon...wstyd ...serwis taczek odworzyć ,bo tam wiedza w zasadzie nie potrzebna :mrgreen:Malinka pisze:Teraz najlepsze zadzwoniłem do serwisu audi z pytaniem ile kosztuje nowy oryginał tego czujnika. Dostałem odpowiedz że to nie czujnik odpowiada za podgrzanie świec. Tylko główny sterownik czyli komputer.
Co wy na to ?
Ostatnio zmieniony 28 maja 2013, 14:25 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 41
- Rejestracja: 11 sie 2012, 12:46
- Lokalizacja: Rzeszów
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 3
- Rejestracja: 04 paź 2009, 21:00
- Lokalizacja: Augustów/Podlasie
Witam . Kontrolka świec powinna chociaż na krótko się zapalić ,świece żarowe grzeją przy minus pięć stopni.Oszukuje czujnik temperatury cieczy chłodzącej ( niebieski ) tzw. czujnik
rozruchowy , umieszczony w przewodzie gumowym (króciec ) tuż za czwartą świecą żarową .Jak jest chłodno ,ciecz chłodząca jest zimna ,od czujnika tego idzie sygnał do sterownika , który ustala większą dawkę rozruchową paliwa i inne parametry i
wtedy jak przekręcasz kluczyk w stacyjce ,powinno być na podszybiu takie pyknięcie przekaźnika (sterownika ) ,lampki pomarańczowe gasną ,czekasz na drugie pyknięcie i zapalasz motor .Możesz z tego czujnika ( niebieski dwupinowy ) dwa przewody połączyć na krótko - wtedy powinny świece grzać całyczas.Nie kupuj czujnika za 20-30zł -badziewo kup orginał będziesz miał spokój.Pozdro
rozruchowy , umieszczony w przewodzie gumowym (króciec ) tuż za czwartą świecą żarową .Jak jest chłodno ,ciecz chłodząca jest zimna ,od czujnika tego idzie sygnał do sterownika , który ustala większą dawkę rozruchową paliwa i inne parametry i
wtedy jak przekręcasz kluczyk w stacyjce ,powinno być na podszybiu takie pyknięcie przekaźnika (sterownika ) ,lampki pomarańczowe gasną ,czekasz na drugie pyknięcie i zapalasz motor .Możesz z tego czujnika ( niebieski dwupinowy ) dwa przewody połączyć na krótko - wtedy powinny świece grzać całyczas.Nie kupuj czujnika za 20-30zł -badziewo kup orginał będziesz miał spokój.Pozdro
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Nie dotyczy aut na starym osprzecie z przepływką boschaPiter Augustów pisze:Kontrolka świec powinna chociaż na krótko się zapalić
Zgadza sie :mrgreen: ,przy plus cztery stopnie też grzeją ,ale już powyżej pięciu na plusie nie grzejąPiter Augustów pisze:świece żarowe grzeją przy minus pięć stopni.
Tego patentu nie znam :shock: możesz coś bliżej na ten temat :?: znam tylko z odłaczeniem wtyczki z tego czujnikaPiter Augustów pisze:Możesz z tego czujnika ( niebieski dwupinowy ) dwa przewody połączyć na krótko - wtedy powinny świece grzać całyczas.
- krzyn33
- Forum Audi 80
- Posty: 152
- Rejestracja: 04 gru 2011, 11:21
- Imię: Adam
- Model: Audi A3
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Rzeszów
Ja mam wykombinowane grzanie świec na przycisk ze środka, bo jak mi świece przestały grzać, to mi się nie chciało grzebać przy czujnikach i przekaźnikach :roll: . Jeżdżę tak już prawie 2 lata i jest git. Plus taki, że można przy takiej "złamanej" temperaturze trochę przygrzać świeczki i nie trzeba wtedy rozrusznikiem długo kręcić, bo pali na dyg. Minus to taki, że trzeba w zimie przycisk dobrych kilka sekund trzymać.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Zapali się na mniej jak sekudę ,ale tylko w autach na nowszym osprzęcie ,czyli z nastawnikiem indukcyjnym 8-) W autach na starym osprzecie ,czyli takich jak twój , z nastawnikiem potencjometrycznym ,nie zapali sie wcale ...zapala się dopiero jak grzeją świece ,czyli w temp. poniżej ok.5 stopniwin386 pisze:Jeżeli mamy temp płynu chłodzącego powyżej 5 stopni to włączając zapłon ikonka świec żarowych nawet się nie podświetli ?