Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3 80 1,6 KAT PP] problemy z odpalaniem

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 27 maja 2013, 23:04

Witam. Identyczne objawy jak te opisane przez Ciebie, miałem w swoim silniku RU z gażnikiem. Przyczyną był moduł zapłonowy. To taka mała puszka przykręcona do lewego słupka drzwi kierowcy. Na giełdzie albo szrocie kosztuje to 30-50 zł.
Ale żeby się upewnić że to jest to i na darmo nie grzebać tam ( bo nie wygodnie ), to przy włączonym zapłonie trzeba sprawdzić, czy na zacisku cewki zapłonowej nr.15 jest napięcie akumulatora- czyli 12 voltuf.
Chociaż mechanik mi powiedział, że bywa i tak że napięcie może być i znikać i lepiej podmienić ten moduł na dobry. Pamiętać należy, zeby na końcu numeru była taka sama literka. Ja trafiłem i byłto moduł od Polo.

Obrazek Obrazek

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 27 maja 2013, 23:13

antoni pisze:Ale żeby się upewnić że to jest to i na darmo nie grzebać tam ( bo nie wygodnie ), to przy włączonym zapłonie trzeba sprawdzić, czy na zacisku cewki zapłonowej nr.15 jest napięcie akumulatora- czyli 12 voltuf.
Na zacisk 15 cewki nie prąd idzie z modułu, tylko ze skrzynki bezpieczników. To na podłączenie na zacisk 1 jest sterowana z modułu i jest podawana tam masa.

Moduł najlepiej sprawdzić tak:
1. Odłączyć kabel idący z cewki do rozdzielacza i włożyć w niego jakąś świece zapłonową albo ułożyć tak aby końcówka była kilka mm nad jakimś metalowym elementem (masą).
2. Zdjąć wtyczkę z halla, włożyć kawałek kabla w środkowy pin tej wtyczki
3. Włączyć zapłon
4. Wcześniej wetkniętym kablem dotykać gdzieś do masy albo minusa na akumulatorze.
5. Jeśli moduł sprawny z kabla idącego z cewki będzie przeskakiwać iskra.

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 28 maja 2013, 11:22

O ten skurczybyk..! To ja tyle dobrej wutki w niego wlewam, a on mie banialuki opowiada, a mianowicie , że droga prądu do zacisku nr.15 na cewce zapł. jest taka:

1.Z plusa akum. na stacyjkę. 2.Ze stacyjki na moduł. 3. I że dopiero z modułu na zacisk nr.15.

Natomiast impulsy kiedy ma być przerwany prąd w uzwojeniu pierwotnym, idą do modułu ze środkowego pinu w czujniku Halla. W takim razie po co byłby na cewce zacisk nr.1?
Czyli według niego, choćby nawet moduł wyjąć, to na zacisku 15 będzie prąd.
Ciekawe jak on ładuje te samochody, że jeżdżą a ludzie w kolejce czekają?
Ale chyba to proste. Po nim jeżdżą, ale po mnie to musi żaden by nie pojechał he he..
Widocznie słaby słuchacz ze mnie. W każdym razie dzięki Aldi za sprostowanie, nie mniej jednak w dyskutowanym przypadku strzałkę kieruję na uszkodzony moduł.

karna
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 08 mar 2013, 21:36
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: karna » 29 maja 2013, 20:21

Eureka ;) moduł zapłonowy był do wymiany. Już działa, ale dziękuję za pomoc wszystkim ;) :-D

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 29 maja 2013, 22:04

To dziwne bo z reguły jak padnie moduł to nie można wogle uruchomić silnika ale dobrze że wszystko juz ok

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl