Witam. Identyczne objawy jak te opisane przez Ciebie, miałem w swoim silniku RU z gażnikiem. Przyczyną był moduł zapłonowy. To taka mała puszka przykręcona do lewego słupka drzwi kierowcy. Na giełdzie albo szrocie kosztuje to 30-50 zł.
Ale żeby się upewnić że to jest to i na darmo nie grzebać tam ( bo nie wygodnie ), to przy włączonym zapłonie trzeba sprawdzić, czy na zacisku cewki zapłonowej nr.15 jest napięcie akumulatora- czyli 12 voltuf.
Chociaż mechanik mi powiedział, że bywa i tak że napięcie może być i znikać i lepiej podmienić ten moduł na dobry. Pamiętać należy, zeby na końcu numeru była taka sama literka. Ja trafiłem i byłto moduł od Polo.
[b3 80 1,6 KAT PP] problemy z odpalaniem
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Na zacisk 15 cewki nie prąd idzie z modułu, tylko ze skrzynki bezpieczników. To na podłączenie na zacisk 1 jest sterowana z modułu i jest podawana tam masa.antoni pisze:Ale żeby się upewnić że to jest to i na darmo nie grzebać tam ( bo nie wygodnie ), to przy włączonym zapłonie trzeba sprawdzić, czy na zacisku cewki zapłonowej nr.15 jest napięcie akumulatora- czyli 12 voltuf.
Moduł najlepiej sprawdzić tak:
1. Odłączyć kabel idący z cewki do rozdzielacza i włożyć w niego jakąś świece zapłonową albo ułożyć tak aby końcówka była kilka mm nad jakimś metalowym elementem (masą).
2. Zdjąć wtyczkę z halla, włożyć kawałek kabla w środkowy pin tej wtyczki
3. Włączyć zapłon
4. Wcześniej wetkniętym kablem dotykać gdzieś do masy albo minusa na akumulatorze.
5. Jeśli moduł sprawny z kabla idącego z cewki będzie przeskakiwać iskra.
O ten skurczybyk..! To ja tyle dobrej wutki w niego wlewam, a on mie banialuki opowiada, a mianowicie , że droga prądu do zacisku nr.15 na cewce zapł. jest taka:
1.Z plusa akum. na stacyjkę. 2.Ze stacyjki na moduł. 3. I że dopiero z modułu na zacisk nr.15.
Natomiast impulsy kiedy ma być przerwany prąd w uzwojeniu pierwotnym, idą do modułu ze środkowego pinu w czujniku Halla. W takim razie po co byłby na cewce zacisk nr.1?
Czyli według niego, choćby nawet moduł wyjąć, to na zacisku 15 będzie prąd.
Ciekawe jak on ładuje te samochody, że jeżdżą a ludzie w kolejce czekają?
Ale chyba to proste. Po nim jeżdżą, ale po mnie to musi żaden by nie pojechał he he..
Widocznie słaby słuchacz ze mnie. W każdym razie dzięki Aldi za sprostowanie, nie mniej jednak w dyskutowanym przypadku strzałkę kieruję na uszkodzony moduł.
1.Z plusa akum. na stacyjkę. 2.Ze stacyjki na moduł. 3. I że dopiero z modułu na zacisk nr.15.
Natomiast impulsy kiedy ma być przerwany prąd w uzwojeniu pierwotnym, idą do modułu ze środkowego pinu w czujniku Halla. W takim razie po co byłby na cewce zacisk nr.1?
Czyli według niego, choćby nawet moduł wyjąć, to na zacisku 15 będzie prąd.
Ciekawe jak on ładuje te samochody, że jeżdżą a ludzie w kolejce czekają?
Ale chyba to proste. Po nim jeżdżą, ale po mnie to musi żaden by nie pojechał he he..
Widocznie słaby słuchacz ze mnie. W każdym razie dzięki Aldi za sprostowanie, nie mniej jednak w dyskutowanym przypadku strzałkę kieruję na uszkodzony moduł.