Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[b3 80 1,6 KAT PP] problemy z odpalaniem

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 27 maja 2013, 23:04

Witam. Identyczne objawy jak te opisane przez Ciebie, miałem w swoim silniku RU z gażnikiem. Przyczyną był moduł zapłonowy. To taka mała puszka przykręcona do lewego słupka drzwi kierowcy. Na giełdzie albo szrocie kosztuje to 30-50 zł.
Ale żeby się upewnić że to jest to i na darmo nie grzebać tam ( bo nie wygodnie ), to przy włączonym zapłonie trzeba sprawdzić, czy na zacisku cewki zapłonowej nr.15 jest napięcie akumulatora- czyli 12 voltuf.
Chociaż mechanik mi powiedział, że bywa i tak że napięcie może być i znikać i lepiej podmienić ten moduł na dobry. Pamiętać należy, zeby na końcu numeru była taka sama literka. Ja trafiłem i byłto moduł od Polo.

Obrazek Obrazek

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 27 maja 2013, 23:13

antoni pisze:Ale żeby się upewnić że to jest to i na darmo nie grzebać tam ( bo nie wygodnie ), to przy włączonym zapłonie trzeba sprawdzić, czy na zacisku cewki zapłonowej nr.15 jest napięcie akumulatora- czyli 12 voltuf.
Na zacisk 15 cewki nie prąd idzie z modułu, tylko ze skrzynki bezpieczników. To na podłączenie na zacisk 1 jest sterowana z modułu i jest podawana tam masa.

Moduł najlepiej sprawdzić tak:
1. Odłączyć kabel idący z cewki do rozdzielacza i włożyć w niego jakąś świece zapłonową albo ułożyć tak aby końcówka była kilka mm nad jakimś metalowym elementem (masą).
2. Zdjąć wtyczkę z halla, włożyć kawałek kabla w środkowy pin tej wtyczki
3. Włączyć zapłon
4. Wcześniej wetkniętym kablem dotykać gdzieś do masy albo minusa na akumulatorze.
5. Jeśli moduł sprawny z kabla idącego z cewki będzie przeskakiwać iskra.

antoni
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 30 gru 2007, 13:31

Post autor: antoni » 28 maja 2013, 11:22

O ten skurczybyk..! To ja tyle dobrej wutki w niego wlewam, a on mie banialuki opowiada, a mianowicie , że droga prądu do zacisku nr.15 na cewce zapł. jest taka:

1.Z plusa akum. na stacyjkę. 2.Ze stacyjki na moduł. 3. I że dopiero z modułu na zacisk nr.15.

Natomiast impulsy kiedy ma być przerwany prąd w uzwojeniu pierwotnym, idą do modułu ze środkowego pinu w czujniku Halla. W takim razie po co byłby na cewce zacisk nr.1?
Czyli według niego, choćby nawet moduł wyjąć, to na zacisku 15 będzie prąd.
Ciekawe jak on ładuje te samochody, że jeżdżą a ludzie w kolejce czekają?
Ale chyba to proste. Po nim jeżdżą, ale po mnie to musi żaden by nie pojechał he he..
Widocznie słaby słuchacz ze mnie. W każdym razie dzięki Aldi za sprostowanie, nie mniej jednak w dyskutowanym przypadku strzałkę kieruję na uszkodzony moduł.

karna
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 08 mar 2013, 21:36
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: karna » 29 maja 2013, 20:21

Eureka ;) moduł zapłonowy był do wymiany. Już działa, ale dziękuję za pomoc wszystkim ;) :-D

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 29 maja 2013, 22:04

To dziwne bo z reguły jak padnie moduł to nie można wogle uruchomić silnika ale dobrze że wszystko juz ok

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl