[b4 1.9 tdi 1z] kompresja silnika
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
[b4 1.9 tdi 1z] kompresja silnika
witam.bylem u mechanika który posprawdzał mi pare rzeczy w samochodzie w tym kompresje.na wykresie wyszło że cisnienie wynosi różnie na poszczególnych cylindrach ale wacha sie od 25 do troche powyżej 26 bar.mam pytanko bo zabardzo sie na tym nie znam czy mam sie czym martwić czy narazie nie zwłaszcza ze samochód nie bierze wogóle oleju...
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
ok to teraz mam pytanie czy warto tym sie przejmowac jesli wszytko z silnikiem jest ok.nie odczówam by był słabszy oleju tez nie bierze i wogóle jak narazie jest bajka...
znalazłem przed chwila dane silników w tym ciśnienie sprężania i dla 1Z wychodzi zgodnie z danymi:
silnik nowy od 25 do 31 bar a minimalne wynosi 19 bar więc wydaje mi sie ze jesli mam od 25 do 26,5 to nie jest źle
znalazłem przed chwila dane silników w tym ciśnienie sprężania i dla 1Z wychodzi zgodnie z danymi:
silnik nowy od 25 do 31 bar a minimalne wynosi 19 bar więc wydaje mi sie ze jesli mam od 25 do 26,5 to nie jest źle
w sumie jak nie pobiera oleju to jest ok...???? ale cisnienie w cylidrach wcele nie musi miec nic wsólnego z braniem oleju jeżeli bierze olej to zajechany jest pieścień zbierający olej ale te które trzymaja cisnenienie moga byc dobre i tak samo na odwrót ja w swojej niuni jak ją kupilem mialem cisnienie 22 na trzech cylindrach a na jednym 25 i jeden maechanik stierdzil ze silnik jest do remontu a ja dolałem mu specyfiku zwiekszającego cisnienie i zwiekszylo sie do 28na trzech i na jednym 24 pozdrawiam
Witam, jestem ciekaw waszej opinii względem wyników pomiaru kompresji w moim silniku:
I- 21bar
II- 21,5bar
III- 22bar
IV- 24bar
olejowa:
I- 27bar
II- 27bar
III- 26bar
IV- 30bar
Ogólnie problem jest w zimie przy odpalaniu bo nawet parę razy muszę grzać świece i odpalać żeby pracował.
Pomiary były robione na zimnym silniku, na ciepłym prawie się nie różnią przy próbie bez oleju.
I- 21bar
II- 21,5bar
III- 22bar
IV- 24bar
olejowa:
I- 27bar
II- 27bar
III- 26bar
IV- 30bar
Ogólnie problem jest w zimie przy odpalaniu bo nawet parę razy muszę grzać świece i odpalać żeby pracował.
Pomiary były robione na zimnym silniku, na ciepłym prawie się nie różnią przy próbie bez oleju.
Z tego co pamiętam to min jakie musi być to 19. Więc nie ma jeszcze tragedii. Przyczyny szukaj gdzie indziej.Arti_77 pisze:Witam, jestem ciekaw waszej opinii względem wyników pomiaru kompresji w moim silniku:
I- 21bar
II- 21,5bar
III- 22bar
IV- 24bar
olejowa:
I- 27bar
II- 27bar
III- 26bar
IV- 30bar
Ogólnie problem jest w zimie przy odpalaniu bo nawet parę razy muszę grzać świece i odpalać żeby pracował.
Pomiary były robione na zimnym silniku, na ciepłym prawie się nie różnią przy próbie bez oleju.
- Ganimadeus
- Forum Audi 80
- Posty: 726
- Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
- Lokalizacja: Lublin
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Wyniki raczej słabe ,ale jeszcze nie tragiczne ,jak na tdi z bezpośrednim wtryskiem ...gdyby to był pośredni wtrysk ,to silnik z taką kompresją , kończył by żywot ,zimą poniżej zera,przy takiej kompresji byłby już duży problem z odpaleniem ...tdi przy sprawnych wtryskach i dobrze ustawione ,powinno jeszcze jezdizc i palić bez większych problemów ...pytanie czy pomiar robiony na gorącym silniku ,czy ostudzonym do temp.otoczenia :?: bo powinien być robiony w temp.otoczenia.Moja dla porównania ma 27-27,5 -28-28,5 ,pomiar "na zimno "w temp otoczenia ok.25stopniArti_77 pisze:I- 21bar
II- 21,5bar
III- 22bar
IV- 24bar