Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1.9 tdi 1z] kompresja silnika

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

[b4 1.9 tdi 1z] kompresja silnika

Post autor: hudy » 14 lis 2007, 20:22

witam.bylem u mechanika który posprawdzał mi pare rzeczy w samochodzie w tym kompresje.na wykresie wyszło że cisnienie wynosi różnie na poszczególnych cylindrach ale wacha sie od 25 do troche powyżej 26 bar.mam pytanko bo zabardzo sie na tym nie znam czy mam sie czym martwić czy narazie nie zwłaszcza ze samochód nie bierze wogóle oleju...

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 14 lis 2007, 20:29

25 to minimum co silnik powinien trzymać
prawidłowe ciśnienie to 31bar

może pierścionki nadają się do wymiany?

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 14 lis 2007, 21:09

z tego co koles mi mówił to w dieslach ciśnienie moze spaść nawet do 20 a nowe silniki maja po 34.dobry silnik używany ma 28 więc jak to w koncu jest?? z samochodem nic mi sie nie dzieje dobrze pali nie bierze oleju i nie jest słaby...

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 14 lis 2007, 22:25

dla 1Z norma to 25-31bara

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 14 lis 2007, 23:06

ok to teraz mam pytanie czy warto tym sie przejmowac jesli wszytko z silnikiem jest ok.nie odczówam by był słabszy oleju tez nie bierze i wogóle jak narazie jest bajka...

znalazłem przed chwila dane silników w tym ciśnienie sprężania i dla 1Z wychodzi zgodnie z danymi:
silnik nowy od 25 do 31 bar a minimalne wynosi 19 bar więc wydaje mi sie ze jesli mam od 25 do 26,5 to nie jest źle

Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

Post autor: Jelly » 16 lis 2007, 12:51

Hudy, Ty sie za bardzo wszystkim przejmujesz...
Minimum książkowe dla 1Z to 19 bar. U mnie jest nawet 17 na 1 cylindrze i tez smiga.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 16 lis 2007, 19:13

mozliwe ze masz racje ale wole zapytać co inni o tym sądzą zamiast myśleć i nie spać w nocy :mrgreen:

Awatar użytkownika
betek83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 239
Rejestracja: 10 lip 2007, 20:41
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: betek83 » 16 lis 2007, 19:59

u mnie jest ponoc 25,26,28,25
ale ponoc to norma ze pierwszy i ostatni najbardziej w du... dostaja
czy tez sie z tym zgadzacie??
pozdrawiam

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 16 lis 2007, 20:55

u mnie tez jest na każdym inaczej.z tego co czytałem to nowy silnik 1z ma kompresje od 25 do 31 bar a minimum moze miec 19 więc nie jest źle.Jelly pisze ze ma nawet 17 a i tak jest dobrze.w sumie jak nie pobiera oleju to jest ok...a co do różnicy to nie powinno być więcej niż 5 bar

Awatar użytkownika
hascher85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 04 cze 2007, 22:10
Lokalizacja: Legnica

Post autor: hascher85 » 27 lis 2007, 20:32

w sumie jak nie pobiera oleju to jest ok...???? ale cisnienie w cylidrach wcele nie musi miec nic wsólnego z braniem oleju jeżeli bierze olej to zajechany jest pieścień zbierający olej ale te które trzymaja cisnenienie moga byc dobre i tak samo na odwrót ja w swojej niuni jak ją kupilem mialem cisnienie 22 na trzech cylindrach a na jednym 25 i jeden maechanik stierdzil ze silnik jest do remontu a ja dolałem mu specyfiku zwiekszającego cisnienie i zwiekszylo sie do 28na trzech i na jednym 24 pozdrawiam

Awatar użytkownika
Arti_77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 101
Rejestracja: 18 mar 2007, 13:46
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Arti_77 » 06 sie 2015, 11:12

Witam, jestem ciekaw waszej opinii względem wyników pomiaru kompresji w moim silniku:
I- 21bar
II- 21,5bar
III- 22bar
IV- 24bar

olejowa:
I- 27bar
II- 27bar
III- 26bar
IV- 30bar
Ogólnie problem jest w zimie przy odpalaniu bo nawet parę razy muszę grzać świece i odpalać żeby pracował.
Pomiary były robione na zimnym silniku, na ciepłym prawie się nie różnią przy próbie bez oleju.

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 06 sie 2015, 20:13

Arti_77 pisze:Witam, jestem ciekaw waszej opinii względem wyników pomiaru kompresji w moim silniku:
I- 21bar
II- 21,5bar
III- 22bar
IV- 24bar

olejowa:
I- 27bar
II- 27bar
III- 26bar
IV- 30bar
Ogólnie problem jest w zimie przy odpalaniu bo nawet parę razy muszę grzać świece i odpalać żeby pracował.
Pomiary były robione na zimnym silniku, na ciepłym prawie się nie różnią przy próbie bez oleju.
Z tego co pamiętam to min jakie musi być to 19. Więc nie ma jeszcze tragedii. Przyczyny szukaj gdzie indziej.

Awatar użytkownika
Ganimadeus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 726
Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Ganimadeus » 06 sie 2015, 22:36

Kąt wtrysku do sprawdzenia i powietrze w wężykach czy jest. Generalnie filtr paliwa się zmienia na taki najprostszy co ma wejście i wyjście i problem z reguły znika.

Awatar użytkownika
Arti_77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 101
Rejestracja: 18 mar 2007, 13:46
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Arti_77 » 07 sie 2015, 07:37

Kąt wtrysku jest odpowiedni, filtr paliwa jest zmieniony, brak powietrza w przewodach.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 07 sie 2015, 15:31

Arti_77 pisze:I- 21bar
II- 21,5bar
III- 22bar
IV- 24bar
Wyniki raczej słabe ,ale jeszcze nie tragiczne ,jak na tdi z bezpośrednim wtryskiem ...gdyby to był pośredni wtrysk ,to silnik z taką kompresją , kończył by żywot ,zimą poniżej zera,przy takiej kompresji byłby już duży problem z odpaleniem ...tdi przy sprawnych wtryskach i dobrze ustawione ,powinno jeszcze jezdizc i palić bez większych problemów ...pytanie czy pomiar robiony na gorącym silniku ,czy ostudzonym do temp.otoczenia :?: bo powinien być robiony w temp.otoczenia.Moja dla porównania ma 27-27,5 -28-28,5 ,pomiar "na zimno "w temp otoczenia ok.25stopni

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl