[b4 abt 2,0] prawie gaśnie po odpaleniu ,
1 wizualnie sprawdziłem szczelnosc całego układu nic nie kapie ani brak zacieków
dokreciłem 4 śruby pod filtrem powietrza prawie po 2 obroty na zewnatrz były wycieki paliwa delikatne zacieki na zewnatrz były widoczne
czujnik temperatury nowy
dokreciłem wszystkie połaczenia srubowe na przewodach
swiece suche troche okopcone ,krokowca nieruszałem
ten elektrozawór po lewej pod filtrem powietrza jest suchy na zgaszonym i odpalonym silniku po zdieciu przewodów
w sumie zostaje sie filtr paliwa i krokowiec
miesiac temu wymieniłem przewody podcisnienia
dokreciłem 4 śruby pod filtrem powietrza prawie po 2 obroty na zewnatrz były wycieki paliwa delikatne zacieki na zewnatrz były widoczne
czujnik temperatury nowy
dokreciłem wszystkie połaczenia srubowe na przewodach
swiece suche troche okopcone ,krokowca nieruszałem
ten elektrozawór po lewej pod filtrem powietrza jest suchy na zgaszonym i odpalonym silniku po zdieciu przewodów
w sumie zostaje sie filtr paliwa i krokowiec
miesiac temu wymieniłem przewody podcisnienia
- zdemontuj krokowca i ''wykąp'' w nafcie, dokładnie przemyj, osusz... przy podpinaniu go wyczyśc styki
- filtr paliwa tak jak mówisz też może byc przyczyną więc nie zawadzi go wymienić
- proponowałbym zrobić podmiankę sterownika silnika, masz kogoś w okolicach , kto ma taką niunię jak Ty?
- sprawdz kopułke, palec, czujnik halla (nie zaszkodzi) kable WN
chodzi mi też po głowie źle ustawiony/przestawiony rozrząd...
- filtr paliwa tak jak mówisz też może byc przyczyną więc nie zawadzi go wymienić
- proponowałbym zrobić podmiankę sterownika silnika, masz kogoś w okolicach , kto ma taką niunię jak Ty?
- sprawdz kopułke, palec, czujnik halla (nie zaszkodzi) kable WN
chodzi mi też po głowie źle ustawiony/przestawiony rozrząd...
zmien podstawe filtra obczaj czy kable przebicia nie mają świeczki nowe by sie zdały :mrgreen: do tego pompka + filtr paliwa sprawdz i powinno byc juz ok to od spadania obrotów to tak jakby nie zapala 1 gara i na 3 hasa to samo miałem wystarczyło przewody zmienic i było ok sprawdz a zobaczysz ze bedzie ok i nie ma co sie poddawać bo jak wiesz to tylko parasola w du**e otworzyc sie nie da :mrgreen: :mrgreen:
audibordo, Jeśli czujnik temperatury silnika jest dobry, to silnik ma prawidłowo regulowaną dawkę paliwa przy uruchamianiu zimnego silnika.
Sprawdź, czy silnik krokowy wysuwa się podczas przekręcenia kluczyka w pozycję zapłon. Jeśli nie to jest uszkodzony.
Mam nadzieję, że nikt nie dotykał fabrycznych śrub na układzie przepustnicy, je ustawia fabryka.
Później, aby to wyregulować może być bardzo ciężko.
Sprawdź, czy silnik krokowy wysuwa się podczas przekręcenia kluczyka w pozycję zapłon. Jeśli nie to jest uszkodzony.
Mam nadzieję, że nikt nie dotykał fabrycznych śrub na układzie przepustnicy, je ustawia fabryka.
Później, aby to wyregulować może być bardzo ciężko.
Sprawny silnik krokowy w silniku ABT po przekręceniu stacyjki w pozycję zapłon wysunie się.Jarewa pisze:paw1131 napisał/a:
Sprawdź, czy silnik krokowy wysuwa się podczas przekręcenia kluczyka w pozycję zapłon
Żaden sprawny nie wysunie się.
W przeciwnym wypadku silniczek krokowy jest uszkodzony.
Ciekawi mnie tylko, czy osoba odpisująca na moje posty nie ma wiedzy, czy nie wie o co mi dokładnie chodzi.
Nie mówię o silniku ABK !
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Właśnie że się nie wysunie, mówię to jako ja użytkownik ABT. Gasząc silnik nastawnik się nie cofa zostaje w miejscu neutralnym czyli te około 850obr/min. Włączając zapłon zostaje w tej samej pozycji co było przed gaszeniem. Kiedy jest inaczej można mówić o uszkodzonym TPS czyli ECU gubi pozycjonowanie nastawnika.paw1131 pisze:Sprawny silnik krokowy w silniku ABT po przekręceniu stacyjki w pozycję zapłon wysunie się.
Tylko podczas odpalania się wysunie.
Oczywiście mowa o zimnym silniku.Jarewa pisze:Właśnie że się nie wysunie, mówię to jako ja użytkownik ABT. Gasząc silnik nastawnik się nie cofa zostaje w miejscu neutralnym czyli te około 850obr/min. Włączając zapłon zostaje w tej samej pozycji co było przed gaszeniem. Kiedy jest inaczej można mówić o uszkodzonym TPS czyli ECU gubi pozycjonowanie nastawnika.paw1131 pisze:Sprawny silnik krokowy w silniku ABT po przekręceniu stacyjki w pozycję zapłon wysunie się.
Tylko podczas odpalania się wysunie.
Ty opisujesz sytuację, jak silnik już jest ciepły.
Nawet ABK odpali bez silnika krokowego jak jest rozgrzany, dlaczego tak się dzieje, każdy mechanik wie.
Także mowa tylko i wyłącznie o zimnym silniku.
Jeśli silnik krokowy nie ustawi przepustnicy podczas rozruchu w odpowiednim położeniu, silnik zwyczajnie nie zapali, lub rozruch będzie bardzo utrudniony.