Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 abt 2,0] prawie gaśnie po odpaleniu ,

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
audibordo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 63
Rejestracja: 05 sty 2013, 18:50
Lokalizacja: bedzin/slaskie

Post autor: audibordo » 31 maja 2013, 20:39

poddaje sie .

Awatar użytkownika
szaakaal
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 870
Rejestracja: 18 cze 2012, 09:35
Lokalizacja: Bytom/Śląskie

Post autor: szaakaal » 31 maja 2013, 21:45

audibordo, po co ta załamka? powiedz co sprawdziłeś? co wymieniłeś? to rozjaśni sytuacje... ;-)

Awatar użytkownika
audibordo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 63
Rejestracja: 05 sty 2013, 18:50
Lokalizacja: bedzin/slaskie

Post autor: audibordo » 01 cze 2013, 09:02

1 wizualnie sprawdziłem szczelnosc całego układu nic nie kapie ani brak zacieków
dokreciłem 4 śruby pod filtrem powietrza prawie po 2 obroty na zewnatrz były wycieki paliwa delikatne zacieki na zewnatrz były widoczne
czujnik temperatury nowy
dokreciłem wszystkie połaczenia srubowe na przewodach
swiece suche troche okopcone ,krokowca nieruszałem
ten elektrozawór po lewej pod filtrem powietrza jest suchy na zgaszonym i odpalonym silniku po zdieciu przewodów
w sumie zostaje sie filtr paliwa i krokowiec
miesiac temu wymieniłem przewody podcisnienia

Awatar użytkownika
szaakaal
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 870
Rejestracja: 18 cze 2012, 09:35
Lokalizacja: Bytom/Śląskie

Post autor: szaakaal » 01 cze 2013, 11:15

- zdemontuj krokowca i ''wykąp'' w nafcie, dokładnie przemyj, osusz... przy podpinaniu go wyczyśc styki
- filtr paliwa tak jak mówisz też może byc przyczyną więc nie zawadzi go wymienić
- proponowałbym zrobić podmiankę sterownika silnika, masz kogoś w okolicach , kto ma taką niunię jak Ty?
- sprawdz kopułke, palec, czujnik halla (nie zaszkodzi) kable WN

chodzi mi też po głowie źle ustawiony/przestawiony rozrząd... :-/

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 01 cze 2013, 15:27

Czemu zaczynasz robić od dupy strony? Zanim przystąpisz do jakichkolwiek wymiany czy napraw podstawa to podłączyć po komputer i zobaczyć czy nie posiada jakiś błędów.

Ja widzę tylko dwie przyczyny jak już mówimy. Albo paliwo albo TPS innej możliwości nie ma.

Awatar użytkownika
audibordo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 63
Rejestracja: 05 sty 2013, 18:50
Lokalizacja: bedzin/slaskie

Post autor: audibordo » 01 cze 2013, 19:10

komputerowca mam spoko ,własnie błedów niema jak wyskakują to czasami na skrzyni biegów ale tam jest winny czujnik temperatury oleju.
zakupiłem filter paliwa po niedzieli montuje

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 01 cze 2013, 19:24

Skoro brak błędów to tylko problem z ciśnieniem paliwa. Albo zaciera się pompka albo uszkodzony regulator ciśnienia paliwa.

Sprawdziłeś ciśnienie na dłuższym czasie?

Awatar użytkownika
Chillout
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 414
Rejestracja: 20 mar 2011, 20:23
Lokalizacja: Łuków

Post autor: Chillout » 01 cze 2013, 20:00

zmien podstawe filtra obczaj czy kable przebicia nie mają świeczki nowe by sie zdały :mrgreen: do tego pompka + filtr paliwa sprawdz i powinno byc juz ok to od spadania obrotów to tak jakby nie zapala 1 gara i na 3 hasa to samo miałem wystarczyło przewody zmienic i było ok sprawdz a zobaczysz ze bedzie ok i nie ma co sie poddawać bo jak wiesz to tylko parasola w du**e otworzyc sie nie da :mrgreen: :mrgreen:

Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 02 cze 2013, 14:18

audibordo, Jeśli czujnik temperatury silnika jest dobry, to silnik ma prawidłowo regulowaną dawkę paliwa przy uruchamianiu zimnego silnika.

Sprawdź, czy silnik krokowy wysuwa się podczas przekręcenia kluczyka w pozycję zapłon. Jeśli nie to jest uszkodzony.

Mam nadzieję, że nikt nie dotykał fabrycznych śrub na układzie przepustnicy, je ustawia fabryka.

Później, aby to wyregulować może być bardzo ciężko.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 02 cze 2013, 21:26

paw1131 pisze:Sprawdź, czy silnik krokowy wysuwa się podczas przekręcenia kluczyka w pozycję zapłon
Żaden sprawny nie wysunie się.

Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 02 cze 2013, 22:33

Jarewa pisze:paw1131 napisał/a:
Sprawdź, czy silnik krokowy wysuwa się podczas przekręcenia kluczyka w pozycję zapłon


Żaden sprawny nie wysunie się.
Sprawny silnik krokowy w silniku ABT po przekręceniu stacyjki w pozycję zapłon wysunie się.
W przeciwnym wypadku silniczek krokowy jest uszkodzony.

Ciekawi mnie tylko, czy osoba odpisująca na moje posty nie ma wiedzy, czy nie wie o co mi dokładnie chodzi.

Nie mówię o silniku ABK !

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 02 cze 2013, 22:47

paw1131 pisze:Sprawny silnik krokowy w silniku ABT po przekręceniu stacyjki w pozycję zapłon wysunie się.
Właśnie że się nie wysunie, mówię to jako ja użytkownik ABT. Gasząc silnik nastawnik się nie cofa zostaje w miejscu neutralnym czyli te około 850obr/min. Włączając zapłon zostaje w tej samej pozycji co było przed gaszeniem. Kiedy jest inaczej można mówić o uszkodzonym TPS czyli ECU gubi pozycjonowanie nastawnika.

Tylko podczas odpalania się wysunie.

Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 03 cze 2013, 01:02

Jarewa pisze:
paw1131 pisze:Sprawny silnik krokowy w silniku ABT po przekręceniu stacyjki w pozycję zapłon wysunie się.
Właśnie że się nie wysunie, mówię to jako ja użytkownik ABT. Gasząc silnik nastawnik się nie cofa zostaje w miejscu neutralnym czyli te około 850obr/min. Włączając zapłon zostaje w tej samej pozycji co było przed gaszeniem. Kiedy jest inaczej można mówić o uszkodzonym TPS czyli ECU gubi pozycjonowanie nastawnika.

Tylko podczas odpalania się wysunie.
Oczywiście mowa o zimnym silniku.
Ty opisujesz sytuację, jak silnik już jest ciepły.
Nawet ABK odpali bez silnika krokowego jak jest rozgrzany, dlaczego tak się dzieje, każdy mechanik wie.

Także mowa tylko i wyłącznie o zimnym silniku.

Jeśli silnik krokowy nie ustawi przepustnicy podczas rozruchu w odpowiednim położeniu, silnik zwyczajnie nie zapali, lub rozruch będzie bardzo utrudniony.

Awatar użytkownika
audibordo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 63
Rejestracja: 05 sty 2013, 18:50
Lokalizacja: bedzin/slaskie

Post autor: audibordo » 05 cze 2013, 09:41

wymieniłem filter paliwa ,póki co od poniedziałku spokuj .pozostało jedynie leciutkie dygotanie .ale jest ok
poprzednio miałem dwie 80 z silnikiem jn ,i jakos ogarniałem temat.kurde chyba starzeje się :-)
póki co wielkie dzięki

Awatar użytkownika
Chillout
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 414
Rejestracja: 20 mar 2011, 20:23
Lokalizacja: Łuków

Post autor: Chillout » 06 cze 2013, 10:15

a to dygotanie to podstawa wtrysku - tak mi sie zdaje u mnie zmiana pomogła a nie jest to kosztowne bo kupiłem podstawe za 38plnów a z wymianą filozofii nie ma zadnej :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl