witam, koledzy od jakiegoś czasu moje audi słabo pali na zimnym silniku- trzeba kręcić 5-6 razy, na ciepłym pali od razu. Pytanie moje jest następujące- jak powinno wyglądać podawanie napięcia na wtrysk rozruchowy? U mnie jest dziwna sytuacja, napięcie pojawia się po przekręceniu kluczyka i po odpaleniu również cały czas jest napięcie- nawet na gorącym silniku!!
Dodam, że poza tym autko chodzi super.
Wymieniłem już niebieski czujnik na oryginal ASO, podmieniłem też regulator ciśnienia, nastawnik ciśnienia, podmieniłem też wtrysk rozruchowy na inny- i też nic.
Dlatego pytam o te napięcie. Z tego co wyczytałem, na wtrysk podawany jest stały plus ze styku 15, a mase podaje komputer. Czyli według mnie na ciepłym silniku nie powinien mi miernik pokazywać napięcia.
Pozdrawiam
Dawid
[Audi 80 2.0 AAD] problem z rozruchem na zimnym silniku
-
- Forum Audi 80
- Posty: 148
- Rejestracja: 07 sty 2007, 11:09
- Lokalizacja: Tychy
[Audi 80 2.0 AAD] problem z rozruchem na zimnym silniku
Ostatnio zmieniony 04 cze 2013, 16:06 przez audi_sport, łącznie zmieniany 1 raz.
Jesteś pewny że ma być niebieski bo ja w 3A mam biały. Też mi nie podawał dobrego sygnału, więc zrobiłem ręczne uruchamianie wtrysku rozruchowego. Potem na szrocie za 10zł kupiłem biały orginał i wtryskiwacz ożył tzn. podaje dawkę rozruchową sam.Wymieniłem już niebieski czujnik na oryginal ASO
Miernik pokaże napięcie nawet przy minimalnej masie, wepnij w kostkę rozruchowego 2W żaróweczkę i zobacz czy po przekręceniu stacyjki błyśnie a potem zgaśnie.Z tego co wyczytałem, na wtrysk podawany jest stały plus ze styku 15, a mase podaje komputer. Czyli według mnie na ciepłym silniku nie powinien mi miernik pokazywać napięcia.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 148
- Rejestracja: 07 sty 2007, 11:09
- Lokalizacja: Tychy
Miałeś rację Faktycznie jak wpiąłem żarówkę to nic nie błysnęło... a powinno wg ksiązki błysnąć na 2-5 sekund przy dzisiejszej temperaturze 12stopni. Nie ma różnicy czy odpalam z wpiętą wtyczką wtrysku, czy też z wypiętą. Dodam, że zmierzyłem oporność czujnika temperatury i jest w normie tzn ok 2700 ohm. Mam w domu jeszcze 3 czujniki niebieskie, każdy ma podobną rezystancję, ale na żadnym żarówka nie mrugnęła ... czyli faktycznie coś nie tak może być z tymi czujnikami, bo na ich podstawie komputer steruje wtryskiem. Może faktycznie załatwię sobie biały, pamiętam, że w moim 16V 6A miałem biały, co prawda taki wkręcany w głowicę, ale autko palilo od pierwszego w największe mrozy.marbaj pisze:Jesteś pewny że ma być niebieski bo ja w 3A mam biały. Też mi nie podawał dobrego sygnału, więc zrobiłem ręczne uruchamianie wtrysku rozruchowego. Potem na szrocie za 10zł kupiłem biały orginał i wtryskiwacz ożył tzn. podaje dawkę rozruchową sam.Wymieniłem już niebieski czujnik na oryginal ASOMiernik pokaże napięcie nawet przy minimalnej masie, wepnij w kostkę rozruchowego 2W żaróweczkę i zobacz czy po przekręceniu stacyjki błyśnie a potem zgaśnie.Z tego co wyczytałem, na wtrysk podawany jest stały plus ze styku 15, a mase podaje komputer. Czyli według mnie na ciepłym silniku nie powinien mi miernik pokazywać napięcia.