Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Audi 80 2.0 AAD] problem z rozruchem na zimnym silniku

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
audi_sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 148
Rejestracja: 07 sty 2007, 11:09
Lokalizacja: Tychy

[Audi 80 2.0 AAD] problem z rozruchem na zimnym silniku

Post autor: audi_sport » 03 cze 2013, 17:45

witam, koledzy od jakiegoś czasu moje audi słabo pali na zimnym silniku- trzeba kręcić 5-6 razy, na ciepłym pali od razu. Pytanie moje jest następujące- jak powinno wyglądać podawanie napięcia na wtrysk rozruchowy? U mnie jest dziwna sytuacja, napięcie pojawia się po przekręceniu kluczyka i po odpaleniu również cały czas jest napięcie- nawet na gorącym silniku!!
Dodam, że poza tym autko chodzi super.
Wymieniłem już niebieski czujnik na oryginal ASO, podmieniłem też regulator ciśnienia, nastawnik ciśnienia, podmieniłem też wtrysk rozruchowy na inny- i też nic.

Dlatego pytam o te napięcie. Z tego co wyczytałem, na wtrysk podawany jest stały plus ze styku 15, a mase podaje komputer. Czyli według mnie na ciepłym silniku nie powinien mi miernik pokazywać napięcia.


Pozdrawiam
Dawid
Ostatnio zmieniony 04 cze 2013, 16:06 przez audi_sport, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
marbaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 224
Rejestracja: 13 lip 2007, 15:43
Lokalizacja: Krosno

Post autor: marbaj » 04 cze 2013, 11:29

Wymieniłem już niebieski czujnik na oryginal ASO
Jesteś pewny że ma być niebieski bo ja w 3A mam biały. Też mi nie podawał dobrego sygnału, więc zrobiłem ręczne uruchamianie wtrysku rozruchowego. Potem na szrocie za 10zł kupiłem biały orginał i wtryskiwacz ożył tzn. podaje dawkę rozruchową sam.
Z tego co wyczytałem, na wtrysk podawany jest stały plus ze styku 15, a mase podaje komputer. Czyli według mnie na ciepłym silniku nie powinien mi miernik pokazywać napięcia.
Miernik pokaże napięcie nawet przy minimalnej masie, wepnij w kostkę rozruchowego 2W żaróweczkę i zobacz czy po przekręceniu stacyjki błyśnie a potem zgaśnie.

audi_sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 148
Rejestracja: 07 sty 2007, 11:09
Lokalizacja: Tychy

Post autor: audi_sport » 04 cze 2013, 12:53

marbaj pisze:
Wymieniłem już niebieski czujnik na oryginal ASO
Jesteś pewny że ma być niebieski bo ja w 3A mam biały. Też mi nie podawał dobrego sygnału, więc zrobiłem ręczne uruchamianie wtrysku rozruchowego. Potem na szrocie za 10zł kupiłem biały orginał i wtryskiwacz ożył tzn. podaje dawkę rozruchową sam.
Z tego co wyczytałem, na wtrysk podawany jest stały plus ze styku 15, a mase podaje komputer. Czyli według mnie na ciepłym silniku nie powinien mi miernik pokazywać napięcia.
Miernik pokaże napięcie nawet przy minimalnej masie, wepnij w kostkę rozruchowego 2W żaróweczkę i zobacz czy po przekręceniu stacyjki błyśnie a potem zgaśnie.
Miałeś rację :-) Faktycznie jak wpiąłem żarówkę to nic nie błysnęło... a powinno wg ksiązki błysnąć na 2-5 sekund przy dzisiejszej temperaturze 12stopni. Nie ma różnicy czy odpalam z wpiętą wtyczką wtrysku, czy też z wypiętą. Dodam, że zmierzyłem oporność czujnika temperatury i jest w normie tzn ok 2700 ohm. Mam w domu jeszcze 3 czujniki niebieskie, każdy ma podobną rezystancję, ale na żadnym żarówka nie mrugnęła ... czyli faktycznie coś nie tak może być z tymi czujnikami, bo na ich podstawie komputer steruje wtryskiem. Może faktycznie załatwię sobie biały, pamiętam, że w moim 16V 6A miałem biały, co prawda taki wkręcany w głowicę, ale autko palilo od pierwszego w największe mrozy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl