Cześć,
od pewnego czasu nie działa mi nawiew - w ogóle. Rozebrałem dzisiaj schowek i co nie co sprawdziłem.
Pierwsza rzecz jaką zrobiłem to wyjęcie rezystora (właściwie układu rezystorów) dmuchawy. Na pierwszy rzut oka uszkodzeń nie widać. Nie ma przerw w obwodzie - sprawdzone multimetrem. Pytanie, jaka powinna być rezystancja tego opornika, który jest na wierzchu? Zmierzyłem multimetrem i było ~0.5 oma, czyli bardzo mało, chyba powinno być więcej? Nie wiem.
Druga rzecz, to podłączenie dmuchawy bezpośrednio do akumulatora. Podłączyłem wg zaleceń z książki "reguluję i naprawiam", przez wtyczkę dwupinową odłączoną od dmuchawy. Niestety ani drgnęła. Czy to może oznaczać uszkodzoną całą dmuchawę (silnik)?
Sprawdziłem jeszcze jak zachowują się te cięgna, które wychodzą z panelu regulacji nawiewu na kokpicie. Pierwsze cięgno obraca "czymś", z czym jest połączone w układzie nawiewu, prawdopodobnie połączone jest z rezystorem (bo pierwsze od lewej pokrętło odpowiada za "siłę" nawiewu). Okazuje się, że cięgno ciągnie do poziomu mniej więcej I - II, później pokrętło jedynie się obraca i nic się nie zmienia. Tak chyba nie powinno być i przy okazji jest to chyba rozwiązanie kolejnego problemu - otóż zanim dmuchawa się posypała, któregoś razu siła "wiania" jakby spadła (mimo ustawienia max), to może być przyczyna ---> po prostu zatrzymywała się w pozycji np. II i tyle.
Jeśli ktoś miałby jeszcze jakieś propozycję, to chętnie przeczytam. I proszę o pomoc. Latem brak nawiewu to nie jest jeszcze taki problem, ale zimnym rankiem, podczas deszczu czy zimą, no nie jest to przyjemność. Do tego parujące szyby podczas deszczu.
Pozdrawiam
[B3 1.8S JN] Problem z nawiewem - nie działa
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
ten opornik to bodajze bezpiecznik termiczny i ma miec przejscie,
od elektrycznej strony mozesz sprawdzic szczotki w silniku i czy sie silnik kreci, jak go reka pokrecisz, sztotki to groszowa sprawa
https://audi80.pl/b3-18s-brak-nawiew ... htm#856494
a tutaj rezanko https://audi80.pl/audi-b4wymiana-szc ... t34359.htm
od elektrycznej strony mozesz sprawdzic szczotki w silniku i czy sie silnik kreci, jak go reka pokrecisz, sztotki to groszowa sprawa
https://audi80.pl/b3-18s-brak-nawiew ... htm#856494
a tutaj rezanko https://audi80.pl/audi-b4wymiana-szc ... t34359.htm
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
no to widzisz instalacje miales nie dokonca nie sprawna, bo prad z niej wychodzi na silnik
teraz trzeba pomyslec czy wporzadku to zlozyliscie, i czy komutator byl gladki, jezeli bedzie mial zadziory to zacznie "zbierac" ze sztotek wegiel i tym samym zacznie zwierac sasiednie uzwojenia, i to bym bardziej podejrzewam u ciebie
wogule po zalozeniu nowych sztotek to troche sie musza dotrzec tzn wieksza powierzchnia dotykac, dym to moze szedl dlatego ze byla mala powierzchnia styku i iskrzylo, musisz nia troche pokrecic na sucho moze bedzie zyc, komutator tez przejrzyj, nie moze byc na nim zadziorow i nie rownosci
teraz trzeba pomyslec czy wporzadku to zlozyliscie, i czy komutator byl gladki, jezeli bedzie mial zadziory to zacznie "zbierac" ze sztotek wegiel i tym samym zacznie zwierac sasiednie uzwojenia, i to bym bardziej podejrzewam u ciebie
wogule po zalozeniu nowych sztotek to troche sie musza dotrzec tzn wieksza powierzchnia dotykac, dym to moze szedl dlatego ze byla mala powierzchnia styku i iskrzylo, musisz nia troche pokrecic na sucho moze bedzie zyc, komutator tez przejrzyj, nie moze byc na nim zadziorow i nie rownosci