to półśrodek. Jak linka już raz się zapiekła to na dłuższą metę nic jej nie pomoże. Poza tym najczęściej blokowanie linki powoduje to, że wyciera się ten teflonowy oplot i linka wyrzyna w pancerzu żłobek, a to właśnie powoduje jej zacinanie w miejscu łuku. Wiem, bo swoją starą po wymianie rozciąłem i sprawdziłem co jej było. Na prosto chodziła jak trzeba, a po zgięciu w łuk już zdecydowanie gorzej.crx4 pisze:a linke można nasmarować i rozruszać przy użyciu ON i strzykawki..
[B4] Brak ręcznego :-(
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Owszem jest problem . Zaciski od A4 mają inaczej wyprowadzone gniazdo do wężyka. W B4 jest prostopadle do osi zacisku, a w A4 jest pod kątem w dół. Dodatkowo w A4 linka ręcznego idzie górą, a w B4 dołem Żeby założyć zaciski od A4 musiałbyś wymienić wężyki na dłuższe i zamienić zaciski stronami. Ze swojego doświadczenia wiem, że odkręcenie wężyków (jak nie były nigdy ruszane) to niezła "zabawa" i można przy tym uszkodzić przewód sztywny. Tak więc nie polecam. Natomiast przełożenie środka zacisku też wymaga małej rzeźby . Pamiętasz ten mój opis regeneracji? Wspomniałem tam, żeby pamiętać przy składaniu o trafieniu otworem w bolec blokujący. Niestety w A4 zamiast otworu jest bolec, a otwór znajduje się w obudowie zacisku. Żeby to wpakować do starego zacisku trzeba w miejscu bolca nawiercić otwór pasujący umiejscowieniem i wymiarem do bolca w obudowie zacisku. Jest to o tyle trudne, że materiał z którego jest wykonana ta część mechanizmu jest cholernie twardy i bez naprawdę porządnego wiertła i wiertarki kolumnowej nie ma się co zabierać do tego (ja zużyłem 3 wiertła molibdenowe zanim mi się to udało).
Ale po co kombinować z przekładaniem zacisków od A4 :?: Wystarczyło by poszukać trochę na forum. Danek nawet zamieścił kiedyś fotostory jak zregenerować zacisk Prościej już się nie da, proszę:
viewtopic.php?t=8653&highlight=r%EAczny
viewtopic.php?t=8653&highlight=r%EAczny
Mam pytanie :mrgreen:
Zeszłego roku mechanik wymieniał mi linkę od ręcznego, bo nie działał na prawym kole... na lewym wszystko było ok... i po niecałym roku mam tą samą sytuację
ale coś dziwnego, bowiem oglądając zacisk na niezaciągniętym hamulcu wyglądało na to że linka jest zaciągnięta, bo była śćiągnięta ta gumowa osłonka, harmonijka, a koła nie blokowało. Gdy hamulec jest zaciągnięty to sytuacja jest identyczna, harmonijka jest ściągnięta.
Czego to jest w końcu wina: zacisku czy linki? szkoda mi znowu wyrzucić 75zł za linkę + kilka zł na robotę, skoro wymiana linki w zeszłym roku pomogła dosłownie na kilka miesięcy
Zeszłego roku mechanik wymieniał mi linkę od ręcznego, bo nie działał na prawym kole... na lewym wszystko było ok... i po niecałym roku mam tą samą sytuację
ale coś dziwnego, bowiem oglądając zacisk na niezaciągniętym hamulcu wyglądało na to że linka jest zaciągnięta, bo była śćiągnięta ta gumowa osłonka, harmonijka, a koła nie blokowało. Gdy hamulec jest zaciągnięty to sytuacja jest identyczna, harmonijka jest ściągnięta.
Czego to jest w końcu wina: zacisku czy linki? szkoda mi znowu wyrzucić 75zł za linkę + kilka zł na robotę, skoro wymiana linki w zeszłym roku pomogła dosłownie na kilka miesięcy
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
cobra, zdejmij linkę i sprawdź czy bez linki zacisk odbija jeśli tak i chodzi lekko to niestety wina linki . Poza tym te zaciski w B4 nie mają tych sprężyn obojowych, a to powoduje, że nawet nieduży opór linki blokuje zacisk .
OGr, Najważniejsze to znaleźć zacisk, który nie cieknie na osi. Mosiężna tuleja osi nie koroduje tak jak sama oś, jak oś jest w dobrym stanie to resztę można doprowadzić do idealnego stanu. Ostatecznie można się pokusić o napawanie na oś trochę materiału i przetoczenie samej osi, tylko komu się będzie chciało bawić w takie rzeczy? .
Na Alledrogo ogłasza się gość z W-wy o nicku quattro-audi. Oferuje zregenerowane zaciski lub regenerację starych. Cena zregenerowanego to 180-200 zł, ile za regenerację to nie wiem.
OGr, Najważniejsze to znaleźć zacisk, który nie cieknie na osi. Mosiężna tuleja osi nie koroduje tak jak sama oś, jak oś jest w dobrym stanie to resztę można doprowadzić do idealnego stanu. Ostatecznie można się pokusić o napawanie na oś trochę materiału i przetoczenie samej osi, tylko komu się będzie chciało bawić w takie rzeczy? .
Na Alledrogo ogłasza się gość z W-wy o nicku quattro-audi. Oferuje zregenerowane zaciski lub regenerację starych. Cena zregenerowanego to 180-200 zł, ile za regenerację to nie wiem.
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... id=6704565
Dzwoniłem, faktycznie mają w ładnym stanie. To może i to jest wyjście Mam dostąć odpowiedź czy wogóle mają tylne. Ładnie pomalowane więc tak defakto zabezpieczone. zobaczymy
Dzwoniłem, faktycznie mają w ładnym stanie. To może i to jest wyjście Mam dostąć odpowiedź czy wogóle mają tylne. Ładnie pomalowane więc tak defakto zabezpieczone. zobaczymy
U mnie było to samo co u cobry czyli z jednej strony dzwignia od linki ręcznego w zacisku w połowie jakby była zaciągnięta a recznego na tym kole niebyło...odpiołem linkę od recznego dzwignia przy zacisku na szczęście odbiła i wszystko wruciło do normy trzeba było tylko popusić linke z tej strony bo się zrobiła zakrótka a to juz była trudniejsza sprawa bo musiałem nasadke 10tke wsadzić w dość długą rurkę bo ręką za nic niemogłem dostać się do tej nakretki .tłumik srodkowy skutecznie to uniemożliwiał ale rurką z nasadką dałem radę bo nakrętka niebyła zapieczona ...