Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4] Brak ręcznego :-(

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 13 lis 2007, 08:19

crx4 pisze:a linke można nasmarować i rozruszać przy użyciu ON i strzykawki..
to półśrodek. Jak linka już raz się zapiekła to na dłuższą metę nic jej nie pomoże. Poza tym najczęściej blokowanie linki powoduje to, że wyciera się ten teflonowy oplot i linka wyrzyna w pancerzu żłobek, a to właśnie powoduje jej zacinanie w miejscu łuku. Wiem, bo swoją starą po wymianie rozciąłem i sprawdziłem co jej było. Na prosto chodziła jak trzeba, a po zgięciu w łuk już zdecydowanie gorzej.

Awatar użytkownika
OGr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1706
Rejestracja: 07 sty 2007, 00:10
Lokalizacja: Kraków

Post autor: OGr » 14 lis 2007, 23:52

Mam do kupienia zaciski od A4 za 70 zł/szt. Tarcze tam są takie same, czyli 245mm i podobno już się nie zacinają tak jak te w B4. Wie ktoś może czy tam jest jakiś problem z montażem, jakieś przeróbki itp, czy podchodzi bez problemów ?

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 15 lis 2007, 08:55

Owszem jest problem :-( . Zaciski od A4 mają inaczej wyprowadzone gniazdo do wężyka. W B4 jest prostopadle do osi zacisku, a w A4 jest pod kątem w dół. Dodatkowo w A4 linka ręcznego idzie górą, a w B4 dołem Żeby założyć zaciski od A4 musiałbyś wymienić wężyki na dłuższe i zamienić zaciski stronami. Ze swojego doświadczenia wiem, że odkręcenie wężyków (jak nie były nigdy ruszane) to niezła "zabawa" i można przy tym uszkodzić przewód sztywny. Tak więc nie polecam. Natomiast przełożenie środka zacisku też wymaga małej rzeźby :-( . Pamiętasz ten mój opis regeneracji? Wspomniałem tam, żeby pamiętać przy składaniu o trafieniu otworem w bolec blokujący. Niestety w A4 zamiast otworu jest bolec, a otwór znajduje się w obudowie zacisku. Żeby to wpakować do starego zacisku trzeba w miejscu bolca nawiercić otwór pasujący umiejscowieniem i wymiarem do bolca w obudowie zacisku. Jest to o tyle trudne, że materiał z którego jest wykonana ta część mechanizmu jest cholernie twardy i bez naprawdę porządnego wiertła i wiertarki kolumnowej nie ma się co zabierać do tego (ja zużyłem 3 wiertła molibdenowe zanim mi się to udało).

Awatar użytkownika
OGr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1706
Rejestracja: 07 sty 2007, 00:10
Lokalizacja: Kraków

Post autor: OGr » 15 lis 2007, 09:02

To mnie nie pocieszyłeś, ale raczej planowałem dać to do zrobienia w jakimś warsztacie.

marianb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 245
Rejestracja: 22 cze 2007, 20:49
Lokalizacja: Warmia

Post autor: marianb » 15 lis 2007, 20:29

Ale po co kombinować z przekładaniem zacisków od A4 :?: Wystarczyło by poszukać trochę na forum. Danek nawet zamieścił kiedyś fotostory jak zregenerować zacisk ;-) Prościej już się nie da, proszę:
viewtopic.php?t=8653&highlight=r%EAczny

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 15 lis 2007, 20:58

Mam pytanie :mrgreen:
Zeszłego roku mechanik wymieniał mi linkę od ręcznego, bo nie działał na prawym kole... na lewym wszystko było ok... i po niecałym roku mam tą samą sytuację
ale coś dziwnego, bowiem oglądając zacisk na niezaciągniętym hamulcu wyglądało na to że linka jest zaciągnięta, bo była śćiągnięta ta gumowa osłonka, harmonijka, a koła nie blokowało. Gdy hamulec jest zaciągnięty to sytuacja jest identyczna, harmonijka jest ściągnięta.

Czego to jest w końcu wina: zacisku czy linki? szkoda mi znowu wyrzucić 75zł za linkę + kilka zł na robotę, skoro wymiana linki w zeszłym roku pomogła dosłownie na kilka miesięcy

Awatar użytkownika
OGr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1706
Rejestracja: 07 sty 2007, 00:10
Lokalizacja: Kraków

Post autor: OGr » 16 lis 2007, 00:19

Może i macie rację tylko kwestia dorwania tylnego zacisku do B4 w dobrym stanie.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 16 lis 2007, 08:18

cobra, zdejmij linkę i sprawdź czy bez linki zacisk odbija jeśli tak i chodzi lekko to niestety wina linki :-( . Poza tym te zaciski w B4 nie mają tych sprężyn obojowych, a to powoduje, że nawet nieduży opór linki blokuje zacisk :-( .
OGr, Najważniejsze to znaleźć zacisk, który nie cieknie na osi. Mosiężna tuleja osi nie koroduje tak jak sama oś, jak oś jest w dobrym stanie to resztę można doprowadzić do idealnego stanu. Ostatecznie można się pokusić o napawanie na oś trochę materiału i przetoczenie samej osi, tylko komu się będzie chciało bawić w takie rzeczy? :-( .
Na Alledrogo ogłasza się gość z W-wy o nicku quattro-audi. Oferuje zregenerowane zaciski lub regenerację starych. Cena zregenerowanego to 180-200 zł, ile za regenerację to nie wiem.

Awatar użytkownika
OGr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1706
Rejestracja: 07 sty 2007, 00:10
Lokalizacja: Kraków

Post autor: OGr » 16 lis 2007, 09:21

http://www.allegro.pl/show_user_auction ... id=6704565

Dzwoniłem, faktycznie mają w ładnym stanie. To może i to jest wyjście :-) Mam dostąć odpowiedź czy wogóle mają tylne. Ładnie pomalowane więc tak defakto zabezpieczone. zobaczymy :-)

muniorek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 179
Rejestracja: 02 wrz 2007, 13:18
Lokalizacja: Lublin

Post autor: muniorek » 18 lis 2007, 21:34

U mnie było to samo co u cobry czyli z jednej strony dzwignia od linki ręcznego w zacisku w połowie jakby była zaciągnięta a recznego na tym kole niebyło...odpiołem linkę od recznego dzwignia przy zacisku na szczęście odbiła i wszystko wruciło do normy trzeba było tylko popusić linke z tej strony bo się zrobiła zakrótka a to juz była trudniejsza sprawa bo musiałem nasadke 10tke wsadzić w dość długą rurkę bo ręką za nic niemogłem dostać się do tej nakretki .tłumik srodkowy skutecznie to uniemożliwiał ale rurką z nasadką dałem radę bo nakrętka niebyła zapieczona ...

Awatar użytkownika
OGr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1706
Rejestracja: 07 sty 2007, 00:10
Lokalizacja: Kraków

Post autor: OGr » 18 lis 2007, 21:47

Zaryzykowałem i kupiłem zacisk od użytkownika "ryniek_p" z Kraśnika w bardzo dobrym stanie. Te z A4 podobno nie podchodzą bezpośrednio tylko trzeba przerabiać. Jak będę miał okazję to dam to komuś to zrobienia i zobaczymy co z tego będzie. W końcu mamy zimę :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga