Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 ABT] Pompa paliwa jak sprawdzić czy napewno padła??

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
steryd126
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 52
Rejestracja: 01 sty 2010, 23:12
Lokalizacja: Rzgów k Łodzi

[b4 ABT] Pompa paliwa jak sprawdzić czy napewno padła??

Post autor: steryd126 » 09 cze 2013, 22:47

Witam, moje auto to b4 abt z LPG , auto odpaliłem normalnie z benzyny ,po chwili przełączyłem na LPG i było wszystko OK . Wieczorem juz niesety nie odpalił z benzyny , z gazu odpalił bez problemu. Jak sprawdzic na 100% że pompka padła? Gdy włączam zapłon nie słyszę pracującej pompy. Podczas kilkunastu prób odpalenia , raz zaskoczył z PB ale chodził bardzo nierówno 2sek i zgasł . Bezpiecznik podmieniłem, przekaźnik odpompy miałem zapasowy i również podmieniłem. Na zapłonie zmierzyłem na kostce przy pompie ,że na 2 pinach było około 11V czyli chyba z zasilaniem OK . Czy możliwe jest,że na wyjętym bezpieczniku od pompy zasilanie na kostce przy zapłonie nadal jest??? proszę o porady

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 09 cze 2013, 23:04

wypadało by sprawdzic jakie podaje cisnienie .
moja pompa jak umierala nawet nie pracowała głosniej jak inne sprawne i paliwo tez pompowała ale auto nie szło jak potrzeba lub byl problem z odpaleniem .
po kupnie uzywki ori stara leży w garażu do dnia dzisiejszego i czasami uzywam do przepompowania paliwa i pompuje nadal a w aucie widocznie cisnienie nie takie podawała

Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 09 cze 2013, 23:04

steryd126 pisze:Jak sprawdzic na 100% że pompka padła?
Pompa paliwa w audi 80 z silnikiem ABT umieszczona jest wewnątrz zbiornika paliwa. Odkręć obudowę, przez którą wkłada się pompę paliwa do zbiornika paliwa. Odłącz kostkę od pompy paliwa i zaopatrz się w źródło energii prądu stałego o napięciu 12 V(np. akumulator) i podłącz do pompy. Jeśli pompa będzie pracować, znaczy to, że jest OK.

Ale, może pracować, lecz nie wytwarzać prawidłowego ciśnienia.
Wtedy sprawdzić trzeba ciśnienie. Przy tym scenariuszu najlepiej wyjąć pompę i dodatkowo sprawdzić połączenia wszystkich węży.

Sprawdź również, czy nie są uszkodzone wężyki paliwowe.

Jeśli masz pojęcie o elektryce, to możesz podłączyć multimetr i sprawdzić rezystancję silnika pompy.
steryd126 pisze:Czy możliwe jest,że na wyjętym bezpieczniku od pompy zasilanie na kostce przy zapłonie nadal jest???
Bezpiecznik pompy paliwa jest pod numerem 13 (wartość prądu 15A). Przy wyjętym bezpieczniku pompa paliwa nie jest zasilana, ponieważ obwód jest przerwany.

steryd126
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 52
Rejestracja: 01 sty 2010, 23:12
Lokalizacja: Rzgów k Łodzi

Post autor: steryd126 » 10 cze 2013, 23:35

Pompa dziś zdemontowana, podłączyłem bezposrednio pod aku, nic jej nie słychac ale paliwo się bardzo delikatnie sączyło tak jakby chodziła na minimalnych obrotach, chyba już nadszedł jej czas? Według mnie chyba nie ma siły podać paliwa, sprawna powina lepiej sikac i powinno dać się ją usłyszeć

Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 11 cze 2013, 00:57

steryd126 pisze:podłączyłem bezposrednio pod aku, nic jej nie słychac ale paliwo się bardzo delikatnie sączyło tak jakby chodziła na minimalnych obrotach, chyba już nadszedł jej czas?
Wymień pompę paliwa na sprawną i będzie dobrze.
Po podłączeniu pompy do zasilania wyraźnie słychać pracę silnika pompy. Zrób tylko próbę, pompa nie może chodzić na sucho. Ale w przypadku Twojej uszkodzonej pompy to pracą na sucho już jej nie zaszkodzisz :-)

steryd126
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 52
Rejestracja: 01 sty 2010, 23:12
Lokalizacja: Rzgów k Łodzi

Post autor: steryd126 » 11 cze 2013, 20:54

Pompa wymieniona , za bosha chcieli 340zł , kupiłem harta za 97zł , w razie co za cene boscha będą 3 harty. I tak jezdżę na lpg więc może troche pochodzi. Auto w końcu normalnie jeździ na PB, nie dławi sie , ogólnie już stara pompa musiała od dawna dawać słabsze ciśnienie bo teraz widać różnicę.
temat wyczerpany , dzięki za podpowiedzi.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl