[b4 ABT] Pompa paliwa jak sprawdzić czy napewno padła??
[b4 ABT] Pompa paliwa jak sprawdzić czy napewno padła??
Witam, moje auto to b4 abt z LPG , auto odpaliłem normalnie z benzyny ,po chwili przełączyłem na LPG i było wszystko OK . Wieczorem juz niesety nie odpalił z benzyny , z gazu odpalił bez problemu. Jak sprawdzic na 100% że pompka padła? Gdy włączam zapłon nie słyszę pracującej pompy. Podczas kilkunastu prób odpalenia , raz zaskoczył z PB ale chodził bardzo nierówno 2sek i zgasł . Bezpiecznik podmieniłem, przekaźnik odpompy miałem zapasowy i również podmieniłem. Na zapłonie zmierzyłem na kostce przy pompie ,że na 2 pinach było około 11V czyli chyba z zasilaniem OK . Czy możliwe jest,że na wyjętym bezpieczniku od pompy zasilanie na kostce przy zapłonie nadal jest??? proszę o porady
wypadało by sprawdzic jakie podaje cisnienie .
moja pompa jak umierala nawet nie pracowała głosniej jak inne sprawne i paliwo tez pompowała ale auto nie szło jak potrzeba lub byl problem z odpaleniem .
po kupnie uzywki ori stara leży w garażu do dnia dzisiejszego i czasami uzywam do przepompowania paliwa i pompuje nadal a w aucie widocznie cisnienie nie takie podawała
moja pompa jak umierala nawet nie pracowała głosniej jak inne sprawne i paliwo tez pompowała ale auto nie szło jak potrzeba lub byl problem z odpaleniem .
po kupnie uzywki ori stara leży w garażu do dnia dzisiejszego i czasami uzywam do przepompowania paliwa i pompuje nadal a w aucie widocznie cisnienie nie takie podawała
Pompa paliwa w audi 80 z silnikiem ABT umieszczona jest wewnątrz zbiornika paliwa. Odkręć obudowę, przez którą wkłada się pompę paliwa do zbiornika paliwa. Odłącz kostkę od pompy paliwa i zaopatrz się w źródło energii prądu stałego o napięciu 12 V(np. akumulator) i podłącz do pompy. Jeśli pompa będzie pracować, znaczy to, że jest OK.steryd126 pisze:Jak sprawdzic na 100% że pompka padła?
Ale, może pracować, lecz nie wytwarzać prawidłowego ciśnienia.
Wtedy sprawdzić trzeba ciśnienie. Przy tym scenariuszu najlepiej wyjąć pompę i dodatkowo sprawdzić połączenia wszystkich węży.
Sprawdź również, czy nie są uszkodzone wężyki paliwowe.
Jeśli masz pojęcie o elektryce, to możesz podłączyć multimetr i sprawdzić rezystancję silnika pompy.
Bezpiecznik pompy paliwa jest pod numerem 13 (wartość prądu 15A). Przy wyjętym bezpieczniku pompa paliwa nie jest zasilana, ponieważ obwód jest przerwany.steryd126 pisze:Czy możliwe jest,że na wyjętym bezpieczniku od pompy zasilanie na kostce przy zapłonie nadal jest???
Wymień pompę paliwa na sprawną i będzie dobrze.steryd126 pisze:podłączyłem bezposrednio pod aku, nic jej nie słychac ale paliwo się bardzo delikatnie sączyło tak jakby chodziła na minimalnych obrotach, chyba już nadszedł jej czas?
Po podłączeniu pompy do zasilania wyraźnie słychać pracę silnika pompy. Zrób tylko próbę, pompa nie może chodzić na sucho. Ale w przypadku Twojej uszkodzonej pompy to pracą na sucho już jej nie zaszkodzisz
Pompa wymieniona , za bosha chcieli 340zł , kupiłem harta za 97zł , w razie co za cene boscha będą 3 harty. I tak jezdżę na lpg więc może troche pochodzi. Auto w końcu normalnie jeździ na PB, nie dławi sie , ogólnie już stara pompa musiała od dawna dawać słabsze ciśnienie bo teraz widać różnicę.
temat wyczerpany , dzięki za podpowiedzi.
temat wyczerpany , dzięki za podpowiedzi.