Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3/JN] Problem z obrotami biegu jałowego

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
kamilziomek23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 77
Rejestracja: 06 lut 2011, 14:00
Lokalizacja: Poznań

[B3/JN] Problem z obrotami biegu jałowego

Post autor: kamilziomek23 » 11 cze 2013, 14:24

Witam. Szukałem długi czas na forum lecz nie znalazłem wątku pasującego do mojego problemu.

Mam od dłuższego czasu problem z obrotami na biegu jałowym.
Mianowicie: po odpaleniu silnika obroty wchodzą na ok 1000 obr./min ale od razu spadają na ok 750 obr./min. Po krótkiej chwili spadają na ok 500 obr./min. I takie utrzymują się już cały czas, nawet po rozgrzaniu silnika.
W momencie kiedy 'przgazuję' i puszczę pedał gazu to obroty spadają aż do ok 250-300 obr./min i wracają z powrotem na ok 500 obr./min. Sytuacja dochodzi nawet do tego stopnia, że silnik schodzi na tak niskie obroty, że zapalają się lampki od oleju oraz od ładowania ale silnik nie gaśnie.

Wymienione zostały już wszystkie kable WN, kopułka wraz z paluchem, świece oraz niebieski czujnik (czujnik temp. przekazujący info do komputera).

Wie ktoś co może być przyczyną?

Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 12 cze 2013, 08:28

kamilziomek23, a szczelność dolotu sprawdziłeś :?: ewentualnie może zawór dodatkowego powietrza

Awatar użytkownika
kamilziomek23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 77
Rejestracja: 06 lut 2011, 14:00
Lokalizacja: Poznań

Post autor: kamilziomek23 » 12 cze 2013, 10:51

PieterB pisze:kamilziomek23, a szczelność dolotu sprawdziłeś :?: ewentualnie może zawór dodatkowego powietrza
Chętnie sprawdzę obie te rzeczy ale proszę o pomoc - jakąś instrukcję jak to zrobić?
Widziałem na forum, że ktoś napisał, że wywalił niesprawny zawór DP a przewody zaślepił. Podejrzewam, że średni pomysł ale pytam Was dla pewności. Co o tym myślicie?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 12 cze 2013, 15:22

Szczelność to chyba wiesz jak sprawdzić :-P wszystkie wężyki i i gumę łączącą rozdzielacz z przepustnicą.
Co do zaworu dodatkowego powietrza: 80-b3-18-jn-zawor-dodatkowego-powietrza-t22650.html

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 12 cze 2013, 17:20

ja mam silnik ( oznaczenie PM a to monowtrysk przecież ) ale wygląda praktycznie tak samo jak ten JN czy DZ i ma silniczek krokowy na wężu coś ala jak w ABK i nie ma problemu z obrotami, niestety nie zagłębiałem się jeszcze jak to działa bo kupiłem to auto na części.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 12 cze 2013, 20:04

dzikx pisze:ja mam silnik ( oznaczenie PM a to monowtrysk przecież ) ale wygląda praktycznie tak samo jak ten JN czy DZ
czy aby napewno, jak dla mnie różnią się i to bardzo.
dzikx pisze:ma silniczek krokowy na wężu coś ala jak w ABK i nie ma problemu z obrotami,
jeszcze takiego JN nie widziałem co by miał silniczek krokowy a z tego co wiem to DZ też go nie ma

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 12 cze 2013, 22:26

no właśnie a co ciekawe na bloku jest PM a taką b3 mam i to MONOWTRYSK a tu mechaniczny na rozdzielaczu i do tego ma krokowca ala ABK i sondę jutro może uda mi się wstawić jakieś foto dla zainteresowanych.

Awatar użytkownika
kamilziomek23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 77
Rejestracja: 06 lut 2011, 14:00
Lokalizacja: Poznań

Post autor: kamilziomek23 » 13 cze 2013, 11:46

dzikx pisze:no właśnie a co ciekawe na bloku jest PM a taką b3 mam i to MONOWTRYSK a tu mechaniczny na rozdzielaczu i do tego ma krokowca ala ABK i sondę jutro może uda mi się wstawić jakieś foto dla zainteresowanych.
zdjęcie się przyda bo sam chętnie zobaczę jak to u Ciebie jest rozwiązane.

Awatar użytkownika
jaco80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 709
Rejestracja: 01 kwie 2010, 22:11
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: jaco80 » 13 cze 2013, 13:23

Nie ma w PM krokowca na żadnym wężu, jest jedynie nastawnik przepustnicy w podstawie wtrysku. No chyba że mówimy o LPG ale nie ma to żadnego związku z akurat PM.

Awatar użytkownika
kamilziomek23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 77
Rejestracja: 06 lut 2011, 14:00
Lokalizacja: Poznań

Post autor: kamilziomek23 » 13 cze 2013, 14:01

jaco80 pisze:Nie ma w PM krokowca na żadnym wężu, jest jedynie nastawnik przepustnicy w podstawie wtrysku. No chyba że mówimy o LPG ale nie ma to żadnego związku z akurat PM.
Nie nie. Ja mam JN bez LPG.

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 13 cze 2013, 15:38

jaco80 pisze:Nie ma w PM krokowca na żadnym wężu, jest jedynie nastawnik przepustnicy w podstawie wtrysku. No chyba że mówimy o LPG ale nie ma to żadnego związku z akurat PM.
Chodzi o moje słowa mam b3 ( na graty ) z silnikiem ala JN czy DZ a na bloku PM ( tak samo na wlepce w bagażniku ) i ten niby JN ma krokowca na wężu coś jak w ABK

Awatar użytkownika
kamilziomek23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 77
Rejestracja: 06 lut 2011, 14:00
Lokalizacja: Poznań

Post autor: kamilziomek23 » 13 cze 2013, 15:47

PieterB pisze:kamilziomek23, a szczelność dolotu sprawdziłeś :?: ewentualnie może zawór dodatkowego powietrza
a gdyby okazało się, że te sprawy są bez zarzutu to jakieś jeszcze sugestie? Męczy mnie ta sprawa, kosztowała mnie już sporo czasu i pieniędzy.

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 13 cze 2013, 16:09

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Nie wiem jak i co nim steruje bo się nie zagłębiałem w temat :mrgreen: ale na pewno za niedługo będzie ten motor jak i skrzynia automat na sprzedaż

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 13 cze 2013, 20:16

dzikx, to co pokazałeś na fotkach to raczej nie jest ori a przynajmniej ja czegoś takiego nie widziałem a poza tym to nie jest JN.
Może DZ lub też SD ale tu pewności nie mam.

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 13 cze 2013, 22:33

no niestety ja tym bardziej, i wynalazca też nie jest mi znany. A działa to dość dobrze, i w miarę idzie.

[ Dodano: 2013-06-13, 22:35 ]
a skład i specyfikacje urządzenia poznam za jakiś tydzień może dwa jak zacznę ją rozbierać ( chyba że coś mi wypadnie i operacja się przedłuży )

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl