[B3/JN] Problem z obrotami biegu jałowego
- kamilziomek23
- Forum Audi 80
- Posty: 77
- Rejestracja: 06 lut 2011, 14:00
- Lokalizacja: Poznań
[B3/JN] Problem z obrotami biegu jałowego
Witam. Szukałem długi czas na forum lecz nie znalazłem wątku pasującego do mojego problemu.
Mam od dłuższego czasu problem z obrotami na biegu jałowym.
Mianowicie: po odpaleniu silnika obroty wchodzą na ok 1000 obr./min ale od razu spadają na ok 750 obr./min. Po krótkiej chwili spadają na ok 500 obr./min. I takie utrzymują się już cały czas, nawet po rozgrzaniu silnika.
W momencie kiedy 'przgazuję' i puszczę pedał gazu to obroty spadają aż do ok 250-300 obr./min i wracają z powrotem na ok 500 obr./min. Sytuacja dochodzi nawet do tego stopnia, że silnik schodzi na tak niskie obroty, że zapalają się lampki od oleju oraz od ładowania ale silnik nie gaśnie.
Wymienione zostały już wszystkie kable WN, kopułka wraz z paluchem, świece oraz niebieski czujnik (czujnik temp. przekazujący info do komputera).
Wie ktoś co może być przyczyną?
Pozdrawiam!
Mam od dłuższego czasu problem z obrotami na biegu jałowym.
Mianowicie: po odpaleniu silnika obroty wchodzą na ok 1000 obr./min ale od razu spadają na ok 750 obr./min. Po krótkiej chwili spadają na ok 500 obr./min. I takie utrzymują się już cały czas, nawet po rozgrzaniu silnika.
W momencie kiedy 'przgazuję' i puszczę pedał gazu to obroty spadają aż do ok 250-300 obr./min i wracają z powrotem na ok 500 obr./min. Sytuacja dochodzi nawet do tego stopnia, że silnik schodzi na tak niskie obroty, że zapalają się lampki od oleju oraz od ładowania ale silnik nie gaśnie.
Wymienione zostały już wszystkie kable WN, kopułka wraz z paluchem, świece oraz niebieski czujnik (czujnik temp. przekazujący info do komputera).
Wie ktoś co może być przyczyną?
Pozdrawiam!
- kamilziomek23
- Forum Audi 80
- Posty: 77
- Rejestracja: 06 lut 2011, 14:00
- Lokalizacja: Poznań
Chętnie sprawdzę obie te rzeczy ale proszę o pomoc - jakąś instrukcję jak to zrobić?PieterB pisze:kamilziomek23, a szczelność dolotu sprawdziłeś :?: ewentualnie może zawór dodatkowego powietrza
Widziałem na forum, że ktoś napisał, że wywalił niesprawny zawór DP a przewody zaślepił. Podejrzewam, że średni pomysł ale pytam Was dla pewności. Co o tym myślicie?
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
Szczelność to chyba wiesz jak sprawdzić wszystkie wężyki i i gumę łączącą rozdzielacz z przepustnicą.
Co do zaworu dodatkowego powietrza: 80-b3-18-jn-zawor-dodatkowego-powietrza-t22650.html
Co do zaworu dodatkowego powietrza: 80-b3-18-jn-zawor-dodatkowego-powietrza-t22650.html
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
czy aby napewno, jak dla mnie różnią się i to bardzo.dzikx pisze:ja mam silnik ( oznaczenie PM a to monowtrysk przecież ) ale wygląda praktycznie tak samo jak ten JN czy DZ
jeszcze takiego JN nie widziałem co by miał silniczek krokowy a z tego co wiem to DZ też go nie madzikx pisze:ma silniczek krokowy na wężu coś ala jak w ABK i nie ma problemu z obrotami,
- kamilziomek23
- Forum Audi 80
- Posty: 77
- Rejestracja: 06 lut 2011, 14:00
- Lokalizacja: Poznań
- kamilziomek23
- Forum Audi 80
- Posty: 77
- Rejestracja: 06 lut 2011, 14:00
- Lokalizacja: Poznań
- dzikx
- Forum Audi 80
- Posty: 1050
- Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
- Imię: Jurek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
- Lokalizacja: pomorze
Chodzi o moje słowa mam b3 ( na graty ) z silnikiem ala JN czy DZ a na bloku PM ( tak samo na wlepce w bagażniku ) i ten niby JN ma krokowca na wężu coś jak w ABKjaco80 pisze:Nie ma w PM krokowca na żadnym wężu, jest jedynie nastawnik przepustnicy w podstawie wtrysku. No chyba że mówimy o LPG ale nie ma to żadnego związku z akurat PM.
- kamilziomek23
- Forum Audi 80
- Posty: 77
- Rejestracja: 06 lut 2011, 14:00
- Lokalizacja: Poznań