Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 2.0 ABK ] konserwacja przepustnicy

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
wilu8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1226
Rejestracja: 28 lis 2006, 23:12
Lokalizacja: lubsko
Kontakt:

[b4 2.0 ABK ] konserwacja przepustnicy

Post autor: wilu8 » 13 lis 2007, 20:36

Jakiś czas temu przy okazji mycia reg. wolnych obrotów zajżałem do przepustnicy , była lekko zasyfiona czarną mazią wziąłem mały pędzelek z benzyną i delikatnie wyczyściłem to potem wszystko wytarłem do sucha
Czy po takim zabiegu nalezy ją w jakiś sposób nasmarować ,sądze że troche wleciało benzyny w oś przepustnicy .
Zauwazyłem równiez że po tym zabiegu jak szybko wcisne sprzęgło po puszczeniu gazu to obroty wzrastają o ok 100obr i potem dopiero spadają ;-)

Grzes
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 03 gru 2006, 08:45
Lokalizacja: lublin

Post autor: Grzes » 14 lis 2007, 13:38

Mam takie samo zjawisko od roku(odkąd kupiłem auto) :roll: , ale uznałem to za normalne.

arti029
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 21 sie 2007, 16:57
Lokalizacja: warszawa

Post autor: arti029 » 14 lis 2007, 13:46

mam pytanie : czy przed myciem tych dwóch elementó nie miałeś tego problemu?
bo mam taki sam problem

Grzes
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 03 gru 2006, 08:45
Lokalizacja: lublin

Post autor: Grzes » 14 lis 2007, 14:12

Nic nie czyściłem. Takie auto kupiłem. Nie uważam, że jest to problem. Po gwałtownym wciśnięciu sprzęgła, przy obciążonym silniku powinien przyspieszać zapłon ze względu na bogatą mieszankę.Spróbuj bez dodawania gazu przy ciepłym silniku na jedynce puścić gwałtownie sprzęgło.Obroty powinny spaść a następnie wzrosnąć do ok 1000-1100 na minutę.Potem się unormować do ok.900. Jak jest tak to jest super. :)

Awatar użytkownika
wilu8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1226
Rejestracja: 28 lis 2006, 23:12
Lokalizacja: lubsko
Kontakt:

Post autor: wilu8 » 14 lis 2007, 16:53

Zauważyłem to po tych zabiegach , wydaje mi sie ze przed tego nie był pewności nie mam <co>

arti029
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 21 sie 2007, 16:57
Lokalizacja: warszawa

Post autor: arti029 » 15 lis 2007, 10:12

u mnie to występuje nie tylko przy włączaniu sprzegła ale tez przy odpuszczaniu pedału gazu auto w pierwszym momen
cie przyspiesza a potem dopiero zwalnia
i jest to dosyć uciążliwe zwłaszcza korkach

[ Dodano: 2007-11-15, 10:13 ]
u mnie to występuje nie tylko przy włączaniu sprzęgła ale tez przy odpuszczaniu pedału gazu auto w pierwszym momencie przyspiesza a potem dopiero zwalnia
i jest to dosyć uciążliwe zwłaszcza korkach

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 15 lis 2007, 10:36

Ja mam tak samo na małych obrotach jak jade w korku np. na 2 lekko mam dodany gaz i jak puszczam to lekko przyspiesza i dopiero zwalnia, jakby reagował z lekkim opóźnieniem na zmiane położenia przepustnicy. Przy wiekszych obrotach tak ponad 2000 juz tegoo tak mocno nie wyczuwam

arti029
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 21 sie 2007, 16:57
Lokalizacja: warszawa

Post autor: arti029 » 15 lis 2007, 11:50

dokładnie tak jest u mnie
i jeszcze dodatkowo po mocnym nagrzaniu silnika szarpie mi przy ruszaniu ale to chyba odrębny problem jest

a tak na marginesie to normalne jest jak przekaźniki te pod kierownicą dość mocno się nagrzewają???

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 15 lis 2007, 11:56

Na PB mam podobnie tylko że nie przyspiesza ale z opóźnieniem reaguje troche mniejszym jak na LPG ale jest wyczuwalne moze cos sie dzieje z czujnikiem położenia przepustnicy

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 4644
Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Kontakt:

Post autor: Doc » 15 lis 2007, 16:30

U mnie nie ma czegoś takiego, a również mam ABK, albo Was nie rozumiem.

Jadę, wciskam sprzęgło jednocześnie zdejmujac noge z gazu. Obroty spadają do ok 950 i absolutnie nie wzrastają nawet ma moment.

Awatar użytkownika
wilu8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1226
Rejestracja: 28 lis 2006, 23:12
Lokalizacja: lubsko
Kontakt:

Post autor: wilu8 » 15 lis 2007, 17:59

U mnie jest to ruch na obrotomierzu rzędu ok 2 mm wzrostu obrotów więc możesz nawet tego nie wyczuć ;-)

Krzysztof_Suliko [usunięt

Post autor: Krzysztof_Suliko [usunięt » 15 lis 2007, 18:02

Ja też mam podobny objaw, zwłaszcza jak w korku ruszan co chwilke i lekko dodaje gazu. Po wciśnięciu sprzęgła obroty lekko wzrastają a poźniej spadają na "wolne" Może ten typ tak ma :?:

Awatar użytkownika
wilu8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1226
Rejestracja: 28 lis 2006, 23:12
Lokalizacja: lubsko
Kontakt:

Post autor: wilu8 » 15 lis 2007, 20:59

Na to wygląda wiec znaczy że wszystko jest ok ;-)

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 16 lis 2007, 17:56

cześć też kiedys myłem przepustnice, było tak jak u Ciebie, przemyłem więc jeszcze krokowca i przedmuchałem , odlączyłem akumulator żeby zresetować komputer i po tych zabiegach wróciło do normy. Spróbuj.

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 16 lis 2007, 21:00

Pewnie mi się zaraz oberwie <dynamit> ale czy to nie jest przypadkiem kwestia zsynchronizowania lewej nogi z prawą ;-)
Kiedyś też czyściłem przepustnice z tego "syfu", i nic takiego u siebie nie zauważyłem <co>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl