dokładnie tak. Też nigdy czegoś takiego nie widziałem, ori to to na pewno nie jest.PieterB pisze:dzikx, to co pokazałeś na fotkach to raczej nie jest ori a przynajmniej ja czegoś takiego nie widziałem a poza tym to nie jest JN.
Może DZ lub też SD ale tu pewności nie mam.
[B3/JN] Problem z obrotami biegu jałowego
- kamilziomek23
- Forum Audi 80
- Posty: 77
- Rejestracja: 06 lut 2011, 14:00
- Lokalizacja: Poznań
- kamilziomek23
- Forum Audi 80
- Posty: 77
- Rejestracja: 06 lut 2011, 14:00
- Lokalizacja: Poznań
swoją drogą, gdyby mój zawór dodatkowego powietrza był uszkodzony to miałbyś taki na sprzedaż?
[ Dodano: 2013-06-14, 14:23 ]
Podejrzewam, że przewód ciepłego powietrza może być gdzieś nieszczelny (to ten z wierzchu materiałowy). Macie może jakieś sposoby na jego uszczelnienie bądź też wiecie czy w zwykłym sklepie z częściami taki dostanę?
[ Dodano: 2013-07-01, 19:03 ]
PANOWIE ratujcie!
Zawór dodatkowego powietrza sprawdzony - działa, dolot sprawdzony - przewód ciepłego powietrza naprawiona, przewód wchodzący w wtryskiwacze (od boku) - wymieniony. Problem nie znikł. Silnik dalej faluje obrotami i trzyma za niskie obroty (250-500 obr/min).
Bardzo proszę o pomoc.
[ Dodano: 2013-07-01, 21:46 ]
nowy objaw.
po odpaleniu silnika obroty wchodzą na poziom 800-1000 obr/min a po kilku chwilach albo po wciśnięciu i puszczeniu pedału gazu obroty spadają na 250 obr/min i silnik zachowuje się jakby miał za chwilę zgasnąć ale pracuje ciągle na tak niskich obrotach.
Bardzo proszę o pomoc.
[ Dodano: 2013-06-14, 14:23 ]
Podejrzewam, że przewód ciepłego powietrza może być gdzieś nieszczelny (to ten z wierzchu materiałowy). Macie może jakieś sposoby na jego uszczelnienie bądź też wiecie czy w zwykłym sklepie z częściami taki dostanę?
[ Dodano: 2013-07-01, 19:03 ]
PANOWIE ratujcie!
Zawór dodatkowego powietrza sprawdzony - działa, dolot sprawdzony - przewód ciepłego powietrza naprawiona, przewód wchodzący w wtryskiwacze (od boku) - wymieniony. Problem nie znikł. Silnik dalej faluje obrotami i trzyma za niskie obroty (250-500 obr/min).
Bardzo proszę o pomoc.
[ Dodano: 2013-07-01, 21:46 ]
nowy objaw.
po odpaleniu silnika obroty wchodzą na poziom 800-1000 obr/min a po kilku chwilach albo po wciśnięciu i puszczeniu pedału gazu obroty spadają na 250 obr/min i silnik zachowuje się jakby miał za chwilę zgasnąć ale pracuje ciągle na tak niskich obrotach.
Bardzo proszę o pomoc.
- kamilziomek23
- Forum Audi 80
- Posty: 77
- Rejestracja: 06 lut 2011, 14:00
- Lokalizacja: Poznań
chodzi Ci o czujnik temp. do ECU? jeśli tak to wymieniony.PieterB pisze:kamilziomek23, a może to wina czujnika temperatury tego na dole <hmm>
[ Dodano: 2013-07-02, 11:38 ]
Założyłem kilka nowych opasek zaciskowych, jeden nowy przewód. Ciągle słyszę syczenie w miejscu gdzieś przy akumulatorze, przy jego dolnym prawym rogu (stojąc przy zderzaku). Syczenie lepiej słychać stojąc przy błotniku pasażera. Przewody są sprawdzone, nieszczelności nie znalazłem.
Po odpaleniu silnik wchodzi na 1000 obr ale po krótkiej chwili lub po dodaniu gazu spadają na 250 obr i falują w małym zakresie.
Zauważalna jest również strata mocy silnika, trochę oporniej wchodzi na obroty. Czasami jednak jest lepiej.
Bardzo proszę o pomoc bo samochód jest mi potrzebny a nie da się nim jeździć.
- kamilziomek23
- Forum Audi 80
- Posty: 77
- Rejestracja: 06 lut 2011, 14:00
- Lokalizacja: Poznań
- kamilziomek23
- Forum Audi 80
- Posty: 77
- Rejestracja: 06 lut 2011, 14:00
- Lokalizacja: Poznań
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
no nie bardzo, jedynie co jeszcze przychodzi mi do głowy to może źle wyregulowany talerzyk w przepływomierzukamilziomek23 pisze:A co do objawów napisanych wyżej masz jakiś pomysł/rade?
no to nie będzie takie proste bo wielu mechaników nie chce naprawiać mech wtrysku no chyba że masz już kogośkamilziomek23 pisze: Bo zaczynam skłaniać się już ku mechanikowi...
Spróbuj podregulować tą śrubką może to załatwi sprawę. Zaznacz jej położenie tak abyś mógł wrócić w to samo miejsce.
- kamilziomek23
- Forum Audi 80
- Posty: 77
- Rejestracja: 06 lut 2011, 14:00
- Lokalizacja: Poznań
jeszcze jedna kwestia. Gdzieś w okolicy zaznaczonej na zdjęciu (to nie jest zdjęcie mojego silnika) słychać syczenie lecz żadnej nieszczelności nie znalazłem. Tak powinno być?
co do mechanika to mam jednego dobrego u siebie w mieście tylko gość znany jest z tego, że ostro kasuje. Tak dla przykładu za wspawanie części wydechu liczy sobie ok 250zł + koszty części jeśli nie posiadasz.
co do mechanika to mam jednego dobrego u siebie w mieście tylko gość znany jest z tego, że ostro kasuje. Tak dla przykładu za wspawanie części wydechu liczy sobie ok 250zł + koszty części jeśli nie posiadasz.
- kamilziomek23
- Forum Audi 80
- Posty: 77
- Rejestracja: 06 lut 2011, 14:00
- Lokalizacja: Poznań
lambde próbowałem odłączyć i nie ma żadnej reakcji, po prostu nic się nie dzieje, obroty dalej niskie. mam ją jednożyłową, jak najprościej sprawdzić czy dochodzi do niej napięcie?PieterB pisze:Możesz jeszcze spróbować lambdę sprawdzić gdzieś czytałem że taż ma duży wpływ na wolne obroty nie wiem tylko jak duży ma wpływ w tym silniku.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
lambdę to najlepiej oscyloskopem ale możesz próbować też woltomierzem najlepiej wskazówkowym lub dobrym elektronicznym bo tymi tanimi to nie zawsze da się to sprawdzić.kamilziomek23 pisze:jak najprościej sprawdzić czy dochodzi do niej napięcie?
Możesz też podjechać na analizator spalin powinno wykazać czy sonda pracuje koszt to ze 20 zł przynajmniej ja tyle zapłaciłem rok temu.
- kamilziomek23
- Forum Audi 80
- Posty: 77
- Rejestracja: 06 lut 2011, 14:00
- Lokalizacja: Poznań
Nie wiem czy to się uda ponieważ mam wywalony katalizator.PieterB pisze:Możesz też podjechać na analizator spalin powinno wykazać czy sonda pracuje koszt to ze 20 zł przynajmniej ja tyle zapłaciłem rok temu.
[ Dodano: 2013-07-03, 14:42 ]
a czy te objawy mogłaby powodować CEWKA ZAPŁONOWA albo ZAWÓR ODPAROWYWACZA PALIWA? Np ich nieszczelność?
[ Dodano: 2013-07-03, 18:08 ]
[center]MAM WAŻNE PYTANKO:[/center]
Na zgaszonym silniku ale włączonym zapłonie na wtyczce podłączanej do CZASOWEGO WYŁĄCZNIKA TERMICZNEGO nie mam żadnego napięcia a sam czujnik nie ma żadnej oporności. TAK POWINNO BYĆ?
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
tego dokładnie nie wiem bo nigdy tego nie sprawdzałem ale raczej napięcia tam nie będziekamilziomek23 pisze:Na zgaszonym silniku ale włączonym zapłonie na wtyczce podłączanej do CZASOWEGO WYŁĄCZNIKA TERMICZNEGO nie mam żadnego napięcia
no to pewnie świadczy o jego uszkodzeniukamilziomek23 pisze: sam czujnik nie ma żadnej oporności.
ps każda nieszczelność będzie miała wpływ na pracę silnika bo to jest lewe powietrze poza przepływomierzem.
Zdaje się to są parametry tegoż czujnika
ps2 ściągnij sobie książkę z centrum audi 80 Reguluję i naprawiam jest tam sporo o Jn i napewno Ci pomoże