Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3/JN] Problem z obrotami biegu jałowego

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
kamilziomek23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 77
Rejestracja: 06 lut 2011, 14:00
Lokalizacja: Poznań

Post autor: kamilziomek23 » 13 cze 2013, 22:51

PieterB pisze:dzikx, to co pokazałeś na fotkach to raczej nie jest ori a przynajmniej ja czegoś takiego nie widziałem a poza tym to nie jest JN.
Może DZ lub też SD ale tu pewności nie mam.
dokładnie tak. Też nigdy czegoś takiego nie widziałem, ori to to na pewno nie jest.

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 13 cze 2013, 23:24

To wiem koledzy ( miałem kiedyś DZ ) ciekawostką jest na bloku PM jak i na wlepce w bagażniku, co świadczy że jakiś magik założył głowice z instalacją i połączył do tego z automatem ( co mi się nie podoba ).

Awatar użytkownika
kamilziomek23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 77
Rejestracja: 06 lut 2011, 14:00
Lokalizacja: Poznań

Post autor: kamilziomek23 » 14 cze 2013, 01:11

swoją drogą, gdyby mój zawór dodatkowego powietrza był uszkodzony to miałbyś taki na sprzedaż?

[ Dodano: 2013-06-14, 14:23 ]
Podejrzewam, że przewód ciepłego powietrza może być gdzieś nieszczelny (to ten z wierzchu materiałowy). Macie może jakieś sposoby na jego uszczelnienie bądź też wiecie czy w zwykłym sklepie z częściami taki dostanę?

[ Dodano: 2013-07-01, 19:03 ]
PANOWIE ratujcie!
Zawór dodatkowego powietrza sprawdzony - działa, dolot sprawdzony - przewód ciepłego powietrza naprawiona, przewód wchodzący w wtryskiwacze (od boku) - wymieniony. Problem nie znikł. Silnik dalej faluje obrotami i trzyma za niskie obroty (250-500 obr/min).
Bardzo proszę o pomoc.

[ Dodano: 2013-07-01, 21:46 ]
nowy objaw.

po odpaleniu silnika obroty wchodzą na poziom 800-1000 obr/min a po kilku chwilach albo po wciśnięciu i puszczeniu pedału gazu obroty spadają na 250 obr/min i silnik zachowuje się jakby miał za chwilę zgasnąć ale pracuje ciągle na tak niskich obrotach.

Bardzo proszę o pomoc.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 01 lip 2013, 21:58

kamilziomek23, a może to wina czujnika temperatury tego na dole <hmm>

Awatar użytkownika
kamilziomek23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 77
Rejestracja: 06 lut 2011, 14:00
Lokalizacja: Poznań

Post autor: kamilziomek23 » 01 lip 2013, 22:09

PieterB pisze:kamilziomek23, a może to wina czujnika temperatury tego na dole <hmm>
chodzi Ci o czujnik temp. do ECU? jeśli tak to wymieniony.

[ Dodano: 2013-07-02, 11:38 ]
Założyłem kilka nowych opasek zaciskowych, jeden nowy przewód. Ciągle słyszę syczenie w miejscu gdzieś przy akumulatorze, przy jego dolnym prawym rogu (stojąc przy zderzaku). Syczenie lepiej słychać stojąc przy błotniku pasażera. Przewody są sprawdzone, nieszczelności nie znalazłem.
Po odpaleniu silnik wchodzi na 1000 obr ale po krótkiej chwili lub po dodaniu gazu spadają na 250 obr i falują w małym zakresie.
Zauważalna jest również strata mocy silnika, trochę oporniej wchodzi na obroty. Czasami jednak jest lepiej.


Bardzo proszę o pomoc bo samochód jest mi potrzebny a nie da się nim jeździć.

Awatar użytkownika
kamilziomek23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 77
Rejestracja: 06 lut 2011, 14:00
Lokalizacja: Poznań

[B3/JN] Śrubka regulacyjna

Post autor: kamilziomek23 » 02 lip 2013, 11:06

Witam. Do czego służy śrubka umieszczona w króćcu widocznym na zdjęciach. Jest to któryś z tych które regulują obroty na biegu jałowym lub stężenie CO?

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Pozdrawiam.

[ Dodano: 2013-07-02, 13:46 ]
nikt nie wie do czego ona służy? :shock:

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 02 lip 2013, 15:30

regulacja wolnych obrotów :-P

Obrazek



ps nie zakładaj kolejnego tematu tym bardziej że dotyczy wolnych obrotów kontynuuj w tym :!:

Awatar użytkownika
kamilziomek23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 77
Rejestracja: 06 lut 2011, 14:00
Lokalizacja: Poznań

Post autor: kamilziomek23 » 02 lip 2013, 16:37

PieterB pisze:regulacja wolnych obrotów :-P
Dzięki za odpowiedź.

A co do objawów napisanych wyżej masz jakiś pomysł/rade? Bo zaczynam skłaniać się już ku mechanikowi...

[ Dodano: 2013-07-02, 17:07 ]
PS czy w moim przypadku mogę spróbować regulacji obrotów nie narażając silnika?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 02 lip 2013, 17:08

kamilziomek23 pisze:A co do objawów napisanych wyżej masz jakiś pomysł/rade?
no nie bardzo, jedynie co jeszcze przychodzi mi do głowy to może źle wyregulowany talerzyk w przepływomierzu
kamilziomek23 pisze: Bo zaczynam skłaniać się już ku mechanikowi...
no to nie będzie takie proste bo wielu mechaników nie chce naprawiać mech wtrysku no chyba że masz już kogoś

Spróbuj podregulować tą śrubką może to załatwi sprawę. Zaznacz jej położenie tak abyś mógł wrócić w to samo miejsce.

Awatar użytkownika
kamilziomek23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 77
Rejestracja: 06 lut 2011, 14:00
Lokalizacja: Poznań

Post autor: kamilziomek23 » 02 lip 2013, 17:18

jeszcze jedna kwestia. Gdzieś w okolicy zaznaczonej na zdjęciu (to nie jest zdjęcie mojego silnika) słychać syczenie lecz żadnej nieszczelności nie znalazłem. Tak powinno być?

Obrazek

co do mechanika to mam jednego dobrego u siebie w mieście tylko gość znany jest z tego, że ostro kasuje. Tak dla przykładu za wspawanie części wydechu liczy sobie ok 250zł + koszty części jeśli nie posiadasz.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 02 lip 2013, 17:30

kamilziomek23 pisze:Tak powinno być?
pewnie nie, miałem kiedyś JN ale nie pamiętam aby tam coś syczało kiedykolwiek

Możesz jeszcze spróbować lambdę sprawdzić gdzieś czytałem że taż ma duży wpływ na wolne obroty nie wiem tylko jak duży ma wpływ w tym silniku.

Awatar użytkownika
kamilziomek23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 77
Rejestracja: 06 lut 2011, 14:00
Lokalizacja: Poznań

Post autor: kamilziomek23 » 02 lip 2013, 18:48

PieterB pisze:Możesz jeszcze spróbować lambdę sprawdzić gdzieś czytałem że taż ma duży wpływ na wolne obroty nie wiem tylko jak duży ma wpływ w tym silniku.
lambde próbowałem odłączyć i nie ma żadnej reakcji, po prostu nic się nie dzieje, obroty dalej niskie. mam ją jednożyłową, jak najprościej sprawdzić czy dochodzi do niej napięcie?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 02 lip 2013, 20:44

kamilziomek23 pisze:jak najprościej sprawdzić czy dochodzi do niej napięcie?
lambdę to najlepiej oscyloskopem ale możesz próbować też woltomierzem najlepiej wskazówkowym lub dobrym elektronicznym bo tymi tanimi to nie zawsze da się to sprawdzić.
Możesz też podjechać na analizator spalin powinno wykazać czy sonda pracuje koszt to ze 20 zł przynajmniej ja tyle zapłaciłem rok temu.

Awatar użytkownika
kamilziomek23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 77
Rejestracja: 06 lut 2011, 14:00
Lokalizacja: Poznań

Post autor: kamilziomek23 » 03 lip 2013, 10:07

PieterB pisze:Możesz też podjechać na analizator spalin powinno wykazać czy sonda pracuje koszt to ze 20 zł przynajmniej ja tyle zapłaciłem rok temu.
Nie wiem czy to się uda ponieważ mam wywalony katalizator.

[ Dodano: 2013-07-03, 14:42 ]
a czy te objawy mogłaby powodować CEWKA ZAPŁONOWA albo ZAWÓR ODPAROWYWACZA PALIWA? Np ich nieszczelność?

[ Dodano: 2013-07-03, 18:08 ]
[center]MAM WAŻNE PYTANKO:[/center]
Na zgaszonym silniku ale włączonym zapłonie na wtyczce podłączanej do CZASOWEGO WYŁĄCZNIKA TERMICZNEGO nie mam żadnego napięcia a sam czujnik nie ma żadnej oporności. TAK POWINNO BYĆ?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 03 lip 2013, 20:16

kamilziomek23 pisze:Na zgaszonym silniku ale włączonym zapłonie na wtyczce podłączanej do CZASOWEGO WYŁĄCZNIKA TERMICZNEGO nie mam żadnego napięcia
tego dokładnie nie wiem bo nigdy tego nie sprawdzałem ale raczej napięcia tam nie będzie
kamilziomek23 pisze: sam czujnik nie ma żadnej oporności.
no to pewnie świadczy o jego uszkodzeniu

ps każda nieszczelność będzie miała wpływ na pracę silnika bo to jest lewe powietrze poza przepływomierzem.

Zdaje się to są parametry tegoż czujnika

Obrazek



ps2 ściągnij sobie książkę z centrum audi 80 Reguluję i naprawiam jest tam sporo o Jn i napewno Ci pomoże

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl