Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 q 4.2 ABZ] Problem z motorem! Pilne.

Wszystko inne co nie pasuje do w/w kategori a jest związane z silnikami benzynowymi i LPG
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
kuba411vm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 155
Rejestracja: 07 mar 2009, 22:41
Lokalizacja: DZA

[B4 q 4.2 ABZ] Problem z motorem! Pilne.

Post autor: kuba411vm » 20 cze 2013, 09:16

Witam.
Jakiś czas temu rozleciało mi się łożysko podtrzymujące wałek sprzęgłowy i zablokowało mi docisk. Jako, że miałem jeszcze kilka rzeczy do zrobienia, które mnie denerwowały, to wywaliłem silnik. Przy samym silniku nie robiłem praktycznie nic, oprócz uszczelniania dużej i małej miski olejowej i uszczelniacza wału. Po ponownym zamontowaniu, silnik strasznie kulał, walił paliwem w wydech. Okazało się, ze urwał się kabelek od czujnika temp. do ECU. Po zlutowaniu kabelka czujnik działa i już go nie wywala na kompie, ale motor nadal dość mocno kuleje. Mam wrażenie, że go przylewa paliwem, krztusi się, słabo się wkręca. VAG pokazuje wypadanie zapłonów na cylindrach 1,4,6,7. Sprawdzałem wszystkie wtyczki, podmieniałem moduły i nadal wywala te same cylindry. Nie mam pojęcia co się mogło stać, przecież tam nie ma co zepsuć.
Jedyne co mi przychodzi do głowy, że jak myłem silnik (dimer + woda, bez użycia myjki ciśnieniowej) to mogłem coś pozalewać. Wyciągałem wczoraj cewki i nic niepokojącego nie było widać. Swoją drogą je też pozamieniałem miejscami i nic się nie zmieniło. Co jeszcze sprawdzić?
Jak woda się dostała do Halla, to może coś mieszać?
Czujnika położenia wału nie wyciągałem, ale czy mogłem go utrącić przy wsadzaniu silnika na skrzynię?
Czekam na jakieś podpowiedzi, bo już zgłupiałem.
Pozdrawiam.
Kuba.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 20 cze 2013, 10:17

A jak zwiększysz obroty to zaczyna lepiej pracować czy dalej tak samo? Jakby zaczynał lepiej pracować to znaczyłoby że jest gdzieś nieszczelność.
Sprawdź na vagu jaką widzie temperaturę bo może dalej czujnik szwankuje, przy okazji skontroluj inne parametry jak przepływ powietrza czy temperatura zasysanego powietrza.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 20 cze 2013, 10:25

woda woda woda ...

Awatar użytkownika
kuba411vm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 155
Rejestracja: 07 mar 2009, 22:41
Lokalizacja: DZA

Post autor: kuba411vm » 20 cze 2013, 10:52

Kuleje w całym zakresie obrotów i nie chce się wkręcać tak jak powinien. Chodzi nierówno i wali w wydech.
Leo pisze:woda woda woda ...
Leo, co mogłem napsuć tą wodą? Co sprawdzić? Silnik był myty kilka dni przed odpaleniem.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 20 cze 2013, 11:13

wszystko co związane z zapłonem, niestety ale woda mogła się dostać wszędzie. Silników benzynowych się nie myje i to zawsze będę powtarzał.

Awatar użytkownika
kuba411vm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 155
Rejestracja: 07 mar 2009, 22:41
Lokalizacja: DZA

Post autor: kuba411vm » 20 cze 2013, 11:30

Leo pisze:wszystko co związane z zapłonem, niestety ale woda mogła się dostać wszędzie. Silników benzynowych się nie myje i to zawsze będę powtarzał.
Na przyszłość będę wiedział.. Czyli w sumie głównie rozchodzi się o cewki. Co z nimi zrobić? Nie są one mokre, bo wczoraj sprawdzałem (jeśli były, to od temperatury silnika wyschły). Pościągać gumki, przetrzeć, czymś konkretnym wyczyścić?

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 20 cze 2013, 11:36

jest taki środek, który usuwa wodę z połączeń, kontaktron się nazywa czy jakoś tak.
Cewki, kable , kostki elektryczne każdą rozpiąć i spryskać tym środkiem. Z tego co wiem ,od biedy chyba wd40 też może być, ale nie polecam.

Awatar użytkownika
kuba411vm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 155
Rejestracja: 07 mar 2009, 22:41
Lokalizacja: DZA

Post autor: kuba411vm » 20 cze 2013, 23:48

Wszystkie cewki wyciągnięte, pościągane gumowe osłony, dokładnie wyczyszczone, odtłuszczone, wysuszone. Świece sprawdzone. Kostki sprawdzone, przeczyszczone. Żadnej poprawy nie ma.
Podejrzenia jakie mi się nasunęły to:
- czujnik położenia wału (kabel był już naprawiany, bo kiedyś się podtopił na wydechu, może gdzieś się naruszył przy wyciąganiu-wkładaniu motoru)
- hall (nie ma żadnej reakcji na odpinanie/podpinanie wtyczki, z odpiętą chodzi identycznie)
- sterownik silnika (pierwsza próba odpalenia miała miejsce z nieprzykręconą masą silnika, mógł się uszkodzić?)

Jeśli moje podejrzenia są bzdurne, to proszę mnie naprostować, jestem laikiem można powiedzieć :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl