[B4 1.9tdi] chłodzenie, pęknięty króciec 028121133A
[B4 1.9tdi] chłodzenie, pęknięty króciec 028121133A
Więc....
ktoś mi opowiadał, że jechałem sobie spokojnie w moim aucie, naszą kochaną autostradą A4 w granicach 190kmh no i taka niemiła niespodzianka, że płyn chłodniczy się chyba za bardzo zagrzał no i jakieś chyba ciśnienie się zrobiło. Wtedy się obudziłem
Efekt jest taki że w czasie jazdy pękł od góry króciec od najdłuższego węża idącego do chłodnicy - tego który widać na wierzchu tuż po otwarciu klapy.
Facet w serwisie mi powiedział że do tych silników są dwa rodzaje króćców w tym miejscu. Króciec do auta z klimatyzacją jest inny niż do wersji bez klimy.
Podał mi numer, przeszperałem allegro i zakupiłem króciec do wersji z klimą, czyli do mojego auta - z numerem 028121133A, który jest fabrycznie wybity, więc wręcz niemożliwe że to podróbka i ktoś na przykład to namalował pisakiem.
W sumie to nawet pół biedy że ten króciec z Allegro jest srebrny (w aucie mam czarny), ale największy pech polega na tym że umiejscowienie dziurek jest nieco inne (tej zaślepionej też), w dodatku wtyk na czujnik [temperatury?] jest okrągły z gwintem, dziwne.
Nie wiem czy to tak ma być.
Wiem natomiast że obydwa elementy, pomimo że teoretycznie mają mieć taki sam numer, to się różnią. Zaznaczam że jeszcze starego króćca nie ściągnąłem, może to właśnie tamten pochodzi od innego silnika i może ma inny numer, albo co gorsza - jest jakiś nieoryginalny - na przykład z Topranu Hans Pries czy inne badziewie.
Na razie i tak nie mogę sprawdzić bo pokleiłem dziursko silikonem więc jest wszystko tam ufajdane do tego stopnia, że numeru się nie przeczyta.
[po klejeniu silikonem miejsca pęknięcia, wycieka troszke z każdą jazdą, więc po prostu dolewam wody na zimny silnik]
Fotka nowego króćca.
Ktoś miał z tym już coś do czynienia?
[ Dodano: 2013-06-16, 23:02 ]
[EDIT]
pogrzebałem jeszcze trochę w necie za różnymi wersjami i wygląda na to że mój najprawdopodobniej przypomina wersję bez żadnej literki.
To jakby coś takiego.
ktoś mi opowiadał, że jechałem sobie spokojnie w moim aucie, naszą kochaną autostradą A4 w granicach 190kmh no i taka niemiła niespodzianka, że płyn chłodniczy się chyba za bardzo zagrzał no i jakieś chyba ciśnienie się zrobiło. Wtedy się obudziłem
Efekt jest taki że w czasie jazdy pękł od góry króciec od najdłuższego węża idącego do chłodnicy - tego który widać na wierzchu tuż po otwarciu klapy.
Facet w serwisie mi powiedział że do tych silników są dwa rodzaje króćców w tym miejscu. Króciec do auta z klimatyzacją jest inny niż do wersji bez klimy.
Podał mi numer, przeszperałem allegro i zakupiłem króciec do wersji z klimą, czyli do mojego auta - z numerem 028121133A, który jest fabrycznie wybity, więc wręcz niemożliwe że to podróbka i ktoś na przykład to namalował pisakiem.
W sumie to nawet pół biedy że ten króciec z Allegro jest srebrny (w aucie mam czarny), ale największy pech polega na tym że umiejscowienie dziurek jest nieco inne (tej zaślepionej też), w dodatku wtyk na czujnik [temperatury?] jest okrągły z gwintem, dziwne.
Nie wiem czy to tak ma być.
Wiem natomiast że obydwa elementy, pomimo że teoretycznie mają mieć taki sam numer, to się różnią. Zaznaczam że jeszcze starego króćca nie ściągnąłem, może to właśnie tamten pochodzi od innego silnika i może ma inny numer, albo co gorsza - jest jakiś nieoryginalny - na przykład z Topranu Hans Pries czy inne badziewie.
Na razie i tak nie mogę sprawdzić bo pokleiłem dziursko silikonem więc jest wszystko tam ufajdane do tego stopnia, że numeru się nie przeczyta.
[po klejeniu silikonem miejsca pęknięcia, wycieka troszke z każdą jazdą, więc po prostu dolewam wody na zimny silnik]
Fotka nowego króćca.
Ktoś miał z tym już coś do czynienia?
[ Dodano: 2013-06-16, 23:02 ]
[EDIT]
pogrzebałem jeszcze trochę w necie za różnymi wersjami i wygląda na to że mój najprawdopodobniej przypomina wersję bez żadnej literki.
To jakby coś takiego.
Ostatnio zmieniony 17 cze 2013, 18:55 przez depe, łącznie zmieniany 1 raz.
Przerabiałem ten kruciec u siebie. Też szukałem po numerze i takie same "jaja" wychodziły. Do tego ta część podobno nie ma zamiennika tylko orginał. Pewnie dałeś za to ze 100pln a i tak nie pasuje.
Ja w końcu w sklepie powiedziałem o co mi chodzi i od razu dali dobry, koszt to chyba z 15zł (nie pamientam już dokładnie).
Na tyle co mogę zczytać u siebie to mam firmy THERMEX PA66-GF63 - innych numerów nie widzę.
Pozdrawiam
Ja w końcu w sklepie powiedziałem o co mi chodzi i od razu dali dobry, koszt to chyba z 15zł (nie pamientam już dokładnie).
Na tyle co mogę zczytać u siebie to mam firmy THERMEX PA66-GF63 - innych numerów nie widzę.
Pozdrawiam
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
tylko topran dostępny, wiec wiadomo co i jakFrancis1982 pisze:http://sklep.intercars.com.pl/#/dynamic ... le=1&wsk=O
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
- Rafik30023
- Forum Audi 80
- Posty: 92
- Rejestracja: 12 paź 2009, 00:33
- Lokalizacja: Warszawa / Siedlce
- Kontakt:
Mi też ciekło z tego króćca, pęknięcia widać nie było to wymieniłem sam oring i dalej ciekło... Poszedłem do sklepu ale nic w katalogu znaleźć nie mogli, wymontowałem poszedłem do drugiego sklepu ze starym i dostałem na miejscu za całe 10 zł nowy jakiś no-name bez żadnych numerów, nie miałem innego wyjścia to wziąłem taki. Ze 2 lata już jeżdżę i nic nie cieknie.
U mnie także już od roku Topran / HansPries założony.
Kupiony z konieczności, innych nie było.
Ale do dziś problemu z nim nie ma.
Natomiast sprawdź sobie drugi króciec, ten z tyłu.
U mnie w dość krótkim czasie po wymianie pierwszego ten także puścił.
Różnica między ori a Topranem z tego co zaobserwowałem to inny oring.
W Topranie jest on luźny, a w oryginalnym był jakby zawulkanizowany.
Może trochę lepszy materiał.
Mój króciec wygląda jak ten czarny ze zdjęcia. Mam auto bez klimy.
Bez problemu znalazłem po numerze części.
Kupiony z konieczności, innych nie było.
Ale do dziś problemu z nim nie ma.
Natomiast sprawdź sobie drugi króciec, ten z tyłu.
U mnie w dość krótkim czasie po wymianie pierwszego ten także puścił.
Różnica między ori a Topranem z tego co zaobserwowałem to inny oring.
W Topranie jest on luźny, a w oryginalnym był jakby zawulkanizowany.
Może trochę lepszy materiał.
Mój króciec wygląda jak ten czarny ze zdjęcia. Mam auto bez klimy.
Bez problemu znalazłem po numerze części.
Na przyszłość: rada dla potomnych, którzy znajdą ten temat poprzez google albo wyszukiwarkę forumową.
Ten króciec który kupiłem różnił się od plastikowego tylko tym, że miał inne wejście na czujnik.
Nie wiem skąd się wziął ten króciec z literką A. Nie mam kurna pojęcia.
Może do jakichś nowszych modeli, może do 1Z w A4. Nosz kurde nie wiem.
Ale wychodzi na to że do auta z klimatyzacją pasowałby po prostu nawet bez literki A.
Czyli gość w ASO mnie błędnie poinformował.
Kupiłem Topran HansPries, czyli największe gówno.
Okazało się że ten który miałem w aucie i pękł, to też HansPries.
Lada dzień wrzucę zdjęcie tego pękniętego (dla przestrogi, żebyście nie kupowali gówna).
Mimo wszystko byłem zmuszony szybko to naprawić i nie mogłem czekać na lepszy, a niestety na miejscu od ręki był tylko HansPries.
Dwa wyjścia na węże i wyjście na czujnik. Nic więcej.
Ten króciec który kupiłem różnił się od plastikowego tylko tym, że miał inne wejście na czujnik.
Nie wiem skąd się wziął ten króciec z literką A. Nie mam kurna pojęcia.
Może do jakichś nowszych modeli, może do 1Z w A4. Nosz kurde nie wiem.
Ale wychodzi na to że do auta z klimatyzacją pasowałby po prostu nawet bez literki A.
Czyli gość w ASO mnie błędnie poinformował.
Kupiłem Topran HansPries, czyli największe gówno.
Okazało się że ten który miałem w aucie i pękł, to też HansPries.
Lada dzień wrzucę zdjęcie tego pękniętego (dla przestrogi, żebyście nie kupowali gówna).
Mimo wszystko byłem zmuszony szybko to naprawić i nie mogłem czekać na lepszy, a niestety na miejscu od ręki był tylko HansPries.
Dwa wyjścia na węże i wyjście na czujnik. Nic więcej.