ktoś mi opowiadał, że jechałem sobie spokojnie w moim aucie, naszą kochaną autostradą A4 w granicach 190kmh no i taka niemiła niespodzianka, że płyn chłodniczy się chyba za bardzo zagrzał no i jakieś chyba ciśnienie się zrobiło. Wtedy się obudziłem

Efekt jest taki że w czasie jazdy pękł od góry króciec od najdłuższego węża idącego do chłodnicy - tego który widać na wierzchu tuż po otwarciu klapy.
Facet w serwisie mi powiedział że do tych silników są dwa rodzaje króćców w tym miejscu. Króciec do auta z klimatyzacją jest inny niż do wersji bez klimy.
Podał mi numer, przeszperałem allegro i zakupiłem króciec do wersji z klimą, czyli do mojego auta - z numerem 028121133A, który jest fabrycznie wybity, więc wręcz niemożliwe że to podróbka i ktoś na przykład to namalował pisakiem.
W sumie to nawet pół biedy że ten króciec z Allegro jest srebrny (w aucie mam czarny), ale największy pech polega na tym że umiejscowienie dziurek jest nieco inne (tej zaślepionej też), w dodatku wtyk na czujnik [temperatury?] jest okrągły z gwintem, dziwne.
Nie wiem czy to tak ma być.
Wiem natomiast że obydwa elementy, pomimo że teoretycznie mają mieć taki sam numer, to się różnią. Zaznaczam że jeszcze starego króćca nie ściągnąłem, może to właśnie tamten pochodzi od innego silnika i może ma inny numer, albo co gorsza - jest jakiś nieoryginalny - na przykład z Topranu Hans Pries czy inne badziewie.
Na razie i tak nie mogę sprawdzić bo pokleiłem dziursko silikonem więc jest wszystko tam ufajdane do tego stopnia, że numeru się nie przeczyta.
[po klejeniu silikonem miejsca pęknięcia, wycieka troszke z każdą jazdą, więc po prostu dolewam wody na zimny silnik]
Fotka nowego króćca.
Ktoś miał z tym już coś do czynienia?
[ Dodano: 2013-06-16, 23:02 ]
[EDIT]
pogrzebałem jeszcze trochę w necie za różnymi wersjami i wygląda na to że mój najprawdopodobniej przypomina wersję bez żadnej literki.
To jakby coś takiego.