[B4 abk] opadajace ladowanie aku na wewnetrznym zegarze
[B4 abk] opadajace ladowanie aku na wewnetrznym zegarze
Witam,
mam mały problem, i nie wiem jak go ugryżć;
opisze w skrócie;
nowy akumulator,
nowy regulator napiecia,
wymieniony przewod od alternatora do rozrusznika
-po odpaleniu auta, bez wlączania czegokolwiek,
pokazuje na mierniku 14,26 mierzone na; sruba alternatora i obudowa alternatora
-po odpaleniu auta, bez wlanczania czegokolwiek,
pokazuje na mierniku 14,17 mierzone miunus z akumulatora, plus ze sruby alternatora
-po odpaleniu auta z wlaczonymi swiatlami, i ogrzewaniem na maxa,
pokazuje na mierniku 14,08 mierzone na sruba alternatora i obudowa alternatora
po odpaleniu auta z wlaczonymi swiatlami i ogrzewaniem na maxa,
pokazuje na mierniku 13,99-14,02 mierzone aku plus i minus
Wartosci pisalem z glowy akurat nie mialem pod reka nic do pisania,
takze mogą sie gdzies roznić ale ogolnie najnizej pokazalo 13,99 a max 14,26
Wydaje mi sie ze jesli miernik jest dobry, to powyzszymi 'cyferkami' nie ma cos sie martwic,
ale problem dotyczy:
gdy odpale auto, bez wlaczania czegokolwiek,
to na wewnetrzym dodatkowym zegarze(zamontowany fabrycznie),
pokazuje nie cale 14,
a gdy wlacze swiatla, i ogrzewanie na maxa, spada do mniej niz 13V
Drodzy Klubowicze gdzie szukac przyczyny?
CZy popsuty jest dodatkowy wewnetrzny zegar?
podobno kostka stacyjki tez moze miec z tym cos wspolnego?
Co moze powodowac spadki ladowania na wewnetrznym wskazniku?
mam mały problem, i nie wiem jak go ugryżć;
opisze w skrócie;
nowy akumulator,
nowy regulator napiecia,
wymieniony przewod od alternatora do rozrusznika
-po odpaleniu auta, bez wlączania czegokolwiek,
pokazuje na mierniku 14,26 mierzone na; sruba alternatora i obudowa alternatora
-po odpaleniu auta, bez wlanczania czegokolwiek,
pokazuje na mierniku 14,17 mierzone miunus z akumulatora, plus ze sruby alternatora
-po odpaleniu auta z wlaczonymi swiatlami, i ogrzewaniem na maxa,
pokazuje na mierniku 14,08 mierzone na sruba alternatora i obudowa alternatora
po odpaleniu auta z wlaczonymi swiatlami i ogrzewaniem na maxa,
pokazuje na mierniku 13,99-14,02 mierzone aku plus i minus
Wartosci pisalem z glowy akurat nie mialem pod reka nic do pisania,
takze mogą sie gdzies roznić ale ogolnie najnizej pokazalo 13,99 a max 14,26
Wydaje mi sie ze jesli miernik jest dobry, to powyzszymi 'cyferkami' nie ma cos sie martwic,
ale problem dotyczy:
gdy odpale auto, bez wlaczania czegokolwiek,
to na wewnetrzym dodatkowym zegarze(zamontowany fabrycznie),
pokazuje nie cale 14,
a gdy wlacze swiatla, i ogrzewanie na maxa, spada do mniej niz 13V
Drodzy Klubowicze gdzie szukac przyczyny?
CZy popsuty jest dodatkowy wewnetrzny zegar?
podobno kostka stacyjki tez moze miec z tym cos wspolnego?
Co moze powodowac spadki ladowania na wewnetrznym wskazniku?
niewiem skad bierze dane owy wskaznik,BorysTDI pisze:A skąd dodatkowy wskaźnik ma wzięte potencjały? Dokładałeś owe zegary sam, czy tak już kupiłeś? Może kable po prostu "przegniły" lub mają słaby styk i dlatego masz błędne odczyty?
I on nie pokazuje ładowania, tylko napięcie tak dla sprostowania
zegary sa zamontowane fabrycznie,
ale naszla mnie mysl, jak bym wiedzial ktore to kable,
to bym odpial wskazniki i podlaczyl miernik,
ale musial bym wiedziec ktore kable ida do tego wskaznika,
(wskaniki nowego typu, czyli trzy zegary na jednej plytce),
ladowanie i napiecie,mmmmh, elektrykiem nie jestem,
w kazdym badz razie chyba wiadomo o co chodzi
a moze napiecie ladowania?
w kazdym badz razie zle pokazuje bo w moim drugim audi, jak odpale to jest lekko ponad 14 i co bym nie wlaczyl caly czas jest tyle samo
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
teeree, wszystko masz dobrze
miernik wychylowy jest to zupelnie co innego niz miernik elektroniczny, tymbardziej te ogolno dostepne,
analagowy jest praktyczniejszy gdyz wskaze wlasciwe napiecie, a to ze niektorzy mierza na srubce, to co ztego, skoro kabel jest dlugi i ma swoja rezystancje, tego sie nigdy nie przeskoczy
sam u siebie mam te zegary od moze 4 lat i zawsze mam 13,8 jak wlacze swiatla wskazowka lekko drgnie ale to wlasciwie niezauwazalnie, dziala, i niema co szukac dziury w calym
miernik wychylowy jest to zupelnie co innego niz miernik elektroniczny, tymbardziej te ogolno dostepne,
analagowy jest praktyczniejszy gdyz wskaze wlasciwe napiecie, a to ze niektorzy mierza na srubce, to co ztego, skoro kabel jest dlugi i ma swoja rezystancje, tego sie nigdy nie przeskoczy
sam u siebie mam te zegary od moze 4 lat i zawsze mam 13,8 jak wlacze swiatla wskazowka lekko drgnie ale to wlasciwie niezauwazalnie, dziala, i niema co szukac dziury w calym
o jak milo czytac ze mam wszystko dobrze,Szara80tkaTdi pisze:teeree, wszystko masz dobrze
miernik wychylowy jest to zupelnie co innego niz miernik elektroniczny, tymbardziej te ogolno dostepne,
analagowy jest praktyczniejszy gdyz wskaze wlasciwe napiecie, a to ze niektorzy mierza na srubce, to co ztego, skoro kabel jest dlugi i ma swoja rezystancje, tego sie nigdy nie przeskoczy
sam u siebie mam te zegary od moze 4 lat i zawsze mam 13,8 jak wlacze swiatla wskazowka lekko drgnie ale to wlasciwie niezauwazalnie, dziala, i niema co szukac dziury w calym
ale sam widzisz u Ciebie po wlaczeniu wszystkiego wskazowka lekko drgnie,
a u mnie opada o caly 1V, wg mnie nie powinno byc takiego skoku/spadku,
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
jak kupilem auto to bylo max 12, po wlaczeniu swiatel, nawiewu, spadalo do 10, czasami spadlo do 8, ale to już swiatla przygasaly,Szara80tkaTdi pisze:na elektronicznym maz roznice w przedziale 0,3V czyli dobrze,
wychylowy jest wpiety pod bezpiecznik 12ty i idzie to przez stacyjke, spadki napewno jakies wystepuja, bo tu juz kabelki sa ciensze
zawsze tak miales?
takze wymienilem regulator napiecia, i kabel od alternatora do akumulatora, podmienilem akumulator,
ale to bylo jeszcze w tamtym roku,
teraz kupilem nowy akumulator,
a no i podmienilem te dodatkowe zegary, i teraz pokazuje nie cale 14 a po wlaczeniu opada na nie cale 13, i wydaje mi sie ze jak auto sie nagrzeje to jeszcze troche spada,
ciezko mi sie wiecej wypowiedziec, poniewaz autem jezdzi kobieta, i jej to nie przeszkadza,
ale pobserwuje to przy najblizszej okazji,
no i teraz nie wiem bo moze cos nie laczy w tej kostce co podłącza sie te dodatkowe zegary?
jutro sprawdze ten bezpiecznik, wyczytalem ze ma byc 15A, a jesli wlozony bedzie np 10A, to moze byc taki objaw?
a moze warto wymienic kostke stacyjki?
a moze byc tak ze np kabelek jest gdzies naderwany/przelamany stad taki spadek ?
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
nieteeree pisze:wyczytalem ze ma byc 15A, a jesli wlozony bedzie np 10A, to moze byc taki objaw?
trzeba to rozwarzycteeree pisze:a moze warto wymienic kostke stacyjki?
a moze byc tak ze np kabelek jest gdzies naderwany/przelamany stad taki spadek ?
sprawdz kable z alt do rozr i dalej do aku czy sa solidne i czy niema na nich utlenienia w miejscach laczenia
czyli rozwarzyc, kostke stacyjki i nadlamany kabelek,Szara80tkaTdi pisze:nieteeree pisze:wyczytalem ze ma byc 15A, a jesli wlozony bedzie np 10A, to moze byc taki objaw?trzeba to rozwarzycteeree pisze:a moze warto wymienic kostke stacyjki?
a moze byc tak ze np kabelek jest gdzies naderwany/przelamany stad taki spadek ?
sprawdz kable z alt do rozr i dalej do aku czy sa solidne i czy niema na nich utlenienia w miejscach laczenia
chyba zaczne od kostki stacyjki, 30zl= 30minut roboty,
kabel od alternatora do rozrusznika, wymienilem na nowy,
stary byl przedarty kolo obejmy mocujacej,
ogolnie kable z komory silnika są raczej ok
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
jezeli masz mozliwosc, tzn go jeszcze nie wyrzuciels, to mozesz go skrocic o te przelamanie i tam zamontowac obejme i oczko, wiesz fabryczne kable sa lepsze niz nowe chinolstwoteeree pisze:kabel od alternatora do rozrusznika, wymienilem na nowy,
stary byl przedarty kolo obejmy mocujacej
wystarczy ze nanim bedzie cos nietak to juz mniejsze napiecie pojdzie do auta, i wtym kablu bym szukal przyczyny
ten kabel co wymienilem, to nie chinczyk, tylko oryginal z audi,Szara80tkaTdi pisze:jezeli masz mozliwosc, tzn go jeszcze nie wyrzuciels, to mozesz go skrocic o te przelamanie i tam zamontowac obejme i oczko, wiesz fabryczne kable sa lepsze niz nowe chinolstwoteeree pisze:kabel od alternatora do rozrusznika, wymienilem na nowy,
stary byl przedarty kolo obejmy mocujacej
wystarczy ze nanim bedzie cos nietak to juz mniejsze napiecie pojdzie do auta, i wtym kablu bym szukal przyczyny
tzn byl to uzywany kabel w stanie 'calym' bez uszkodzen, skrocilem go z jednej strony, fachowcy elektrycy zalozyli oczko i ok,
a stary kabel wyrzucilem, byl w polowie ulamany/brak utuliny, obok obejmy,
ale tak mi sie przypomnialo,
wymienilem takze kabel od masy z akumulatora,
fabrycznie byla to prostokatna miedziana plecionka, w stanie kiepskim,
zalozylem z innego audi, takiej samej dlugosci, nic nie musialem przerabiac(obejma na aku pasowala)
tylko ze rozni się tym ze wyglada tak jak np przewod z plusa, tzn ma 'otuline'
moze w tym byc wina?
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
no raczej jest dobrze zamontowane, przewod takiej samej dlugosci, klema i oczko fabryczne, bez widocznych uszkodzen, kabel mam chyba z audi a4b5lift i tam spelnial role masy z aku, miejsca stykow oczyszczone,Szara80tkaTdi pisze:jezeli jest dobrze zamontowane i odpowiednio grube to powinno byc w porzadku,
ten sam prad co plynie z plusa taki sam wraca na akumulator wiec tam rowniez musi byc dobry przekroj, no i oczko o duzej powierzchni styku
zalozylem taki bo mialem akurat pod reką, wydawal mi sie ladniejszy niz fabrycznie zamontowana, gola prostokatna miedziana plecionka, ktora byla w stanie srednim wizualnym,
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
- Kelis.Zx145
- Forum Audi 80
- Posty: 625
- Rejestracja: 19 lis 2009, 19:19
- Lokalizacja: Szamotuły / Poznań
- Kontakt:
Podepnę się i powiem jak to u mnie wygląda. Ja jak odpalam i włączam różne rzeczy to trzyma mi mniej więcej cały czas na 14V. Ale zauważyłem, że po dłuższej jeździe, jak samochód jest już mocno już dogrzany to spada mi wskazówka na około 13V, minimalnie zauważyłem coś około 12.5-13 V. To normalne? W sumie nie przejmowałem się tym nigdy i uznałem to za normalne ale jak już jest taki temat to może się czegoś dowiem