Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 abk] opadajace ladowanie aku na wewnetrznym zegarze

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
Awatar użytkownika
teeree
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 231
Rejestracja: 16 cze 2007, 14:58
Lokalizacja: Wrocław

[B4 abk] opadajace ladowanie aku na wewnetrznym zegarze

Post autor: teeree » 20 cze 2013, 21:49

Witam,
mam mały problem, i nie wiem jak go ugryżć;

opisze w skrócie;
nowy akumulator,
nowy regulator napiecia,
wymieniony przewod od alternatora do rozrusznika

-po odpaleniu auta, bez wlączania czegokolwiek,
pokazuje na mierniku 14,26 mierzone na; sruba alternatora i obudowa alternatora

-po odpaleniu auta, bez wlanczania czegokolwiek,
pokazuje na mierniku 14,17 mierzone miunus z akumulatora, plus ze sruby alternatora

-po odpaleniu auta z wlaczonymi swiatlami, i ogrzewaniem na maxa,
pokazuje na mierniku 14,08 mierzone na sruba alternatora i obudowa alternatora

po odpaleniu auta z wlaczonymi swiatlami i ogrzewaniem na maxa,
pokazuje na mierniku 13,99-14,02 mierzone aku plus i minus

Wartosci pisalem z glowy akurat nie mialem pod reka nic do pisania,
takze mogą sie gdzies roznić ale ogolnie najnizej pokazalo 13,99 a max 14,26

Wydaje mi sie ze jesli miernik jest dobry, to powyzszymi 'cyferkami' nie ma cos sie martwic,


ale problem dotyczy:

gdy odpale auto, bez wlaczania czegokolwiek,
to na wewnetrzym dodatkowym zegarze(zamontowany fabrycznie),
pokazuje nie cale 14,
a gdy wlacze swiatla, i ogrzewanie na maxa, spada do mniej niz 13V


Drodzy Klubowicze gdzie szukac przyczyny?

CZy popsuty jest dodatkowy wewnetrzny zegar?
podobno kostka stacyjki tez moze miec z tym cos wspolnego?

Co moze powodowac spadki ladowania na wewnetrznym wskazniku?

Awatar użytkownika
BorysTDI
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 759
Rejestracja: 21 gru 2009, 13:51
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: BorysTDI » 20 cze 2013, 22:57

A skąd dodatkowy wskaźnik ma wzięte potencjały? Dokładałeś owe zegary sam, czy tak już kupiłeś? Może kable po prostu "przegniły" lub mają słaby styk i dlatego masz błędne odczyty?

I on nie pokazuje ładowania, tylko napięcie tak dla sprostowania ;-)

Awatar użytkownika
teeree
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 231
Rejestracja: 16 cze 2007, 14:58
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: teeree » 20 cze 2013, 23:06

BorysTDI pisze:A skąd dodatkowy wskaźnik ma wzięte potencjały? Dokładałeś owe zegary sam, czy tak już kupiłeś? Może kable po prostu "przegniły" lub mają słaby styk i dlatego masz błędne odczyty?

I on nie pokazuje ładowania, tylko napięcie tak dla sprostowania ;-)
niewiem skad bierze dane owy wskaznik,
zegary sa zamontowane fabrycznie,

ale naszla mnie mysl, jak bym wiedzial ktore to kable,
to bym odpial wskazniki i podlaczyl miernik,
ale musial bym wiedziec ktore kable ida do tego wskaznika,
(wskaniki nowego typu, czyli trzy zegary na jednej plytce),

ladowanie i napiecie,mmmmh, elektrykiem nie jestem,
w kazdym badz razie chyba wiadomo o co chodzi :)
a moze napiecie ladowania?
w kazdym badz razie zle pokazuje bo w moim drugim audi, jak odpale to jest lekko ponad 14 i co bym nie wlaczyl caly czas jest tyle samo

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 20 cze 2013, 23:20

teeree, wszystko masz dobrze

miernik wychylowy jest to zupelnie co innego niz miernik elektroniczny, tymbardziej te ogolno dostepne,

analagowy jest praktyczniejszy gdyz wskaze wlasciwe napiecie, a to ze niektorzy mierza na srubce, to co ztego, skoro kabel jest dlugi i ma swoja rezystancje, tego sie nigdy nie przeskoczy

sam u siebie mam te zegary od moze 4 lat i zawsze mam 13,8 jak wlacze swiatla wskazowka lekko drgnie ale to wlasciwie niezauwazalnie, dziala, i niema co szukac dziury w calym

Awatar użytkownika
teeree
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 231
Rejestracja: 16 cze 2007, 14:58
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: teeree » 20 cze 2013, 23:34

Szara80tkaTdi pisze:teeree, wszystko masz dobrze

miernik wychylowy jest to zupelnie co innego niz miernik elektroniczny, tymbardziej te ogolno dostepne,

analagowy jest praktyczniejszy gdyz wskaze wlasciwe napiecie, a to ze niektorzy mierza na srubce, to co ztego, skoro kabel jest dlugi i ma swoja rezystancje, tego sie nigdy nie przeskoczy

sam u siebie mam te zegary od moze 4 lat i zawsze mam 13,8 jak wlacze swiatla wskazowka lekko drgnie ale to wlasciwie niezauwazalnie, dziala, i niema co szukac dziury w calym
o jak milo czytac ze mam wszystko dobrze,
ale sam widzisz u Ciebie po wlaczeniu wszystkiego wskazowka lekko drgnie,
a u mnie opada o caly 1V, wg mnie nie powinno byc takiego skoku/spadku,

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 20 cze 2013, 23:46

na elektronicznym maz roznice w przedziale 0,3V czyli dobrze,

wychylowy jest wpiety pod bezpiecznik 12ty i idzie to przez stacyjke, spadki napewno jakies wystepuja, bo tu juz kabelki sa ciensze

zawsze tak miales?

ten kabel co mienials jest solidny? dobrze go zamocowales, duza powierzchnia styka?

Awatar użytkownika
teeree
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 231
Rejestracja: 16 cze 2007, 14:58
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: teeree » 20 cze 2013, 23:59

Szara80tkaTdi pisze:na elektronicznym maz roznice w przedziale 0,3V czyli dobrze,

wychylowy jest wpiety pod bezpiecznik 12ty i idzie to przez stacyjke, spadki napewno jakies wystepuja, bo tu juz kabelki sa ciensze

zawsze tak miales?
jak kupilem auto to bylo max 12, po wlaczeniu swiatel, nawiewu, spadalo do 10, czasami spadlo do 8, ale to już swiatla przygasaly,
takze wymienilem regulator napiecia, i kabel od alternatora do akumulatora, podmienilem akumulator,
ale to bylo jeszcze w tamtym roku,
teraz kupilem nowy akumulator,
a no i podmienilem te dodatkowe zegary, i teraz pokazuje nie cale 14 a po wlaczeniu opada na nie cale 13, i wydaje mi sie ze jak auto sie nagrzeje to jeszcze troche spada,
ciezko mi sie wiecej wypowiedziec, poniewaz autem jezdzi kobieta, i jej to nie przeszkadza,
ale pobserwuje to przy najblizszej okazji,

no i teraz nie wiem bo moze cos nie laczy w tej kostce co podłącza sie te dodatkowe zegary?
jutro sprawdze ten bezpiecznik, wyczytalem ze ma byc 15A, a jesli wlozony bedzie np 10A, to moze byc taki objaw?
a moze warto wymienic kostke stacyjki?
a moze byc tak ze np kabelek jest gdzies naderwany/przelamany stad taki spadek ?

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 21 cze 2013, 00:07

teeree pisze:wyczytalem ze ma byc 15A, a jesli wlozony bedzie np 10A, to moze byc taki objaw?
nie
teeree pisze:a moze warto wymienic kostke stacyjki?
a moze byc tak ze np kabelek jest gdzies naderwany/przelamany stad taki spadek ?
trzeba to rozwarzyc

sprawdz kable z alt do rozr i dalej do aku czy sa solidne i czy niema na nich utlenienia w miejscach laczenia

Awatar użytkownika
teeree
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 231
Rejestracja: 16 cze 2007, 14:58
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: teeree » 21 cze 2013, 00:12

Szara80tkaTdi pisze:
teeree pisze:wyczytalem ze ma byc 15A, a jesli wlozony bedzie np 10A, to moze byc taki objaw?
nie
teeree pisze:a moze warto wymienic kostke stacyjki?
a moze byc tak ze np kabelek jest gdzies naderwany/przelamany stad taki spadek ?
trzeba to rozwarzyc

sprawdz kable z alt do rozr i dalej do aku czy sa solidne i czy niema na nich utlenienia w miejscach laczenia
czyli rozwarzyc, kostke stacyjki i nadlamany kabelek,
chyba zaczne od kostki stacyjki, 30zl= 30minut roboty,

kabel od alternatora do rozrusznika, wymienilem na nowy,
stary byl przedarty kolo obejmy mocujacej,
ogolnie kable z komory silnika są raczej ok

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 21 cze 2013, 11:23

teeree pisze:kabel od alternatora do rozrusznika, wymienilem na nowy,
stary byl przedarty kolo obejmy mocujacej
jezeli masz mozliwosc, tzn go jeszcze nie wyrzuciels, to mozesz go skrocic o te przelamanie i tam zamontowac obejme i oczko, wiesz fabryczne kable sa lepsze niz nowe chinolstwo

wystarczy ze nanim bedzie cos nietak to juz mniejsze napiecie pojdzie do auta, i wtym kablu bym szukal przyczyny

Awatar użytkownika
teeree
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 231
Rejestracja: 16 cze 2007, 14:58
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: teeree » 21 cze 2013, 15:08

Szara80tkaTdi pisze:
teeree pisze:kabel od alternatora do rozrusznika, wymienilem na nowy,
stary byl przedarty kolo obejmy mocujacej
jezeli masz mozliwosc, tzn go jeszcze nie wyrzuciels, to mozesz go skrocic o te przelamanie i tam zamontowac obejme i oczko, wiesz fabryczne kable sa lepsze niz nowe chinolstwo

wystarczy ze nanim bedzie cos nietak to juz mniejsze napiecie pojdzie do auta, i wtym kablu bym szukal przyczyny
ten kabel co wymienilem, to nie chinczyk, tylko oryginal z audi,
tzn byl to uzywany kabel w stanie 'calym' bez uszkodzen, skrocilem go z jednej strony, fachowcy elektrycy zalozyli oczko i ok,

a stary kabel wyrzucilem, byl w polowie ulamany/brak utuliny, obok obejmy,

ale tak mi sie przypomnialo,
wymienilem takze kabel od masy z akumulatora,
fabrycznie byla to prostokatna miedziana plecionka, w stanie kiepskim,

zalozylem z innego audi, takiej samej dlugosci, nic nie musialem przerabiac(obejma na aku pasowala)
tylko ze rozni się tym ze wyglada tak jak np przewod z plusa, tzn ma 'otuline'

moze w tym byc wina?

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 21 cze 2013, 15:23

jezeli jest dobrze zamontowane i odpowiednio grube to powinno byc w porzadku,

ten sam prad co plynie z plusa taki sam wraca na akumulator wiec tam rowniez musi byc dobry przekroj, no i oczko o duzej powierzchni styku

Awatar użytkownika
teeree
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 231
Rejestracja: 16 cze 2007, 14:58
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: teeree » 21 cze 2013, 15:30

Szara80tkaTdi pisze:jezeli jest dobrze zamontowane i odpowiednio grube to powinno byc w porzadku,

ten sam prad co plynie z plusa taki sam wraca na akumulator wiec tam rowniez musi byc dobry przekroj, no i oczko o duzej powierzchni styku
no raczej jest dobrze zamontowane, przewod takiej samej dlugosci, klema i oczko fabryczne, bez widocznych uszkodzen, kabel mam chyba z audi a4b5lift i tam spelnial role masy z aku, miejsca stykow oczyszczone,

zalozylem taki bo mialem akurat pod reką, wydawal mi sie ladniejszy niz fabrycznie zamontowana, gola prostokatna miedziana plecionka, ktora byla w stanie srednim wizualnym,

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 21 cze 2013, 15:43

teeree pisze:zalozylem taki bo mialem akurat pod reką, wydawal mi sie ladniejszy niz fabrycznie zamontowana, gola prostokatna miedziana plecionka
no ale to jest pod oslona akumulatora i nie musi byc piekne, jak bys tak zalozyl to co fabryka nakazala bysmy kolejna rzecz wyelimiinowali

Awatar użytkownika
Kelis.Zx145
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 625
Rejestracja: 19 lis 2009, 19:19
Lokalizacja: Szamotuły / Poznań
Kontakt:

Post autor: Kelis.Zx145 » 21 cze 2013, 15:50

Podepnę się i powiem jak to u mnie wygląda. Ja jak odpalam i włączam różne rzeczy to trzyma mi mniej więcej cały czas na 14V. Ale zauważyłem, że po dłuższej jeździe, jak samochód jest już mocno już dogrzany to spada mi wskazówka na około 13V, minimalnie zauważyłem coś około 12.5-13 V. To normalne? W sumie nie przejmowałem się tym nigdy i uznałem to za normalne ale jak już jest taki temat to może się czegoś dowiem ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl