Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Przepływomierz wadliwy?

szmajchel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 16 sty 2008, 22:04
Lokalizacja: Gdynia

[1.9TDI 1Z] Przepływomierz wadliwy?

Post autor: szmajchel » 21 cze 2013, 09:32

Witajcie,
Na wstępie powiem, że przeszukałem kilka podobnych tematów i być może znalazłem już odpowiedź na moje pytanie, jednak problem mam trochę innej natury - mianowicie potrzebuję podstaw, rodzaju moralnego wsparcia, do boju z mechanikiem;) Mam podejrzenie, że naciągnął mnie na kosztowną wymianę przepływomierza. Ale po kolei.
Auto przestało dobrze przyspieszać na V biegu - miałem wrażenie, że nie załącza się turbina. Na obroty wchodził dość mulasto i nie było słychać charakterystycznego świstu. Na autostradzie ciężko było osiągnąć 140km/h i więcej. Tzn dało się, ale bez wyraźnego kopa. Pamiętam czasy jak chodziło to pięknie - jak potrzebowałem wyprzedzić, to ze 140 do 160 przyśpieszał jak ta lala, z efektem wciskania w fotel włącznie.
Pojechałem do "mojego" mechanika i po kilku godzinach postawił diagnozę: Turbo do przeczyszczenia i przepływomierz do wymiany - cena części to ponad 600zł. Pod presją, "że już wszystko rozebrał i szkoda jego roboty", przez telefon, dałem się namówić. Po naprawie pojechałem na jazdę próbną, nie miałem wystarczająco długiego odcinka na potrzeby testu, ale zdążyłem stwierdzić, że owszem auto jakby lepiej przyśpiesza, ale tylko trochę i tylko na biegach I-IV. Na piątce cały czas odnoszę wrażenie, że turbina się nie włącza - nie ma kopa i nie świszcze. Zażądałem od mechanika aby mi pokazał ten wymieniony przepływomierz. Na oko wszystko jest ok. Nie widzę żadnych uszkodzeń mechanicznych, blaszka w środku wygląda na nietkniętą. Podejrzewam, że jedynie mogła paść elektronika w środku, ale żeby to stwierdzić nie wystarczy rzucić na to okiem.
Po przeczytaniu jednego z postów moje podejrzenia są następujące: Niewielka poprawa wynika z przeczyszczenia turbiny, przepływomierz jest sprawny, a wadliwy może być zawór N75
I tu moje pytania - co o tym sądzicie? Czy na podstawie opisanych objawów można sądzić, że walnięty jest przepływomierz? Czy mechanik jest w stanie "na oko" stwierdzić taką awarię? A co z VAG-iem - czy można tam stwierdzić usterkę przepływomierza? Jakie są możliwości sprawdzenia czy wymieniony egzemplarz jest zepsuty? Nie mam ochoty płacić fortuny za wymianę czegoś, czego nie potrzebuję.
Przepływomierz to Pierburg. Jeszcze w weekend się wybiorę na test po autostradzie i dopiszę coś jeśli będzie trzeba.
Z góry dzięki za pomoc:)

Awatar użytkownika
Arteriusz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1172
Rejestracja: 13 cze 2010, 21:57
Lokalizacja: Raciąż

Post autor: Arteriusz » 21 cze 2013, 09:55

Powitac, tak, na VAGu pokaze ci bład zwiazany z przepływka, i jak ma muła to jedz do jakiegoś z naszych klubowych ziomkow,to ci ogarną,

Awatar użytkownika
Ganimadeus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 726
Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Ganimadeus » 21 cze 2013, 10:38

Artek no nie koniecznie ;p

Zrób logi dynamiczne grupy 3,4,11 i będzie raczej na pewno wiadomo :)

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 21 cze 2013, 12:21

Jak nie masz vaga to zdejmij wężyk z gruszki turbo i się przejedź. Jak będzie dalej szedł to n75 do wymiany. Koszt 6 razy mniejszy niż zapłaciłeś.

Ja na swoim niesprawnym n75 też byłem w stanie zrobić 140 z groszami.

Ciekawe jak można wyczyścić turbo? Nie rozumiem. Kolektory i klapkę owszem ale turbo? Ładny bajer pocisnął. Pojeździł pędzlem w ropie po obu jej stronach? Zimnej i gorącej.

[ Dodano: 2013-06-21, 17:31 ]
Zapomniałem dodać, że powinien zwrócić ci stary przepływomierz ponieważ może okazać się dobry i coś z tego możesz odzyskać.

Jak już jakiś frajer miałby mi coś robić to się żąda paragonu i zwrotu niby uszkodzonego elementu. Wówczas zwykle zmienia się gadka

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 21 cze 2013, 18:11


szmajchel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 16 sty 2008, 22:04
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: szmajchel » 21 cze 2013, 20:01

Dzięki za porady i linki, choć moje podstawowe pytanie nadal pozostaje bez odpowiedzi: czy z opisanymi objawami mam prawo podejrzewać, że wymiana przepływomierza była niepotrzebna? Inaczej rzecz ujmując - czy wadliwy przepływomierz może powodować takie objawy: turbina nie włącza się na 5tym biegu? Bo głównie to chciałem naprawić.

W tym momencie nie bardzo chcę dochodzić co jest zepsute, tym bardziej, że się na tym za bardzo nie znam i nie mam warunków, żeby to naprawiać, a już na pewno nie chcę sugerować mechanikowi jak powinien wykonać swoją pracę. Na razie chcę odzyskać swoje pieniądze (oczywiście pod warunkiem, że moje podejrzenia są słuszne).

Z tego co piszecie:
tak, na VAGu pokaze ci bład zwiazany z przepływka
i
Artek no nie koniecznie ;p

Zrób logi dynamiczne grupy 3,4,11 i będzie raczej na pewno wiadomo :)
oraz z linków podanych przez gibaja wnioskuję, że przepływomierz można sprawdzić tylko za pomocą VAGa, logów dynamicznych lub skomplikowanych pomiarów elektrycznych.

Ganimadeus, możesz rozwinąć, dlaczego sam VAG niekoniecznie mi pokaże błąd związany z przepływomierzem?
Ciekawe jak można wyczyścić turbo?
Wyjaśniał mi to, ale nie pamiętam dokładnie szczegółów, gdzieś nazbierało się za dużo nagaru i chyba był utrudniony przepływ bądź dopływ powietrza.
Zapomniałem dodać, że powinien zwrócić ci stary przepływomierz ponieważ może okazać się dobry
Tak jak napisałem na początku, zażądałem od niego tego niby wadliwego przepływomierza i mi go dał, dlatego pytam, jak mógłbym go sprawdzić we własnym zakresie. Niestety nie posiadam ani VAGa ani żadnych innych urządzeń diagnostycznych jak również nie mam znajomych, u których mógłbym zrobić podmiankę w aucie do testów. Gdybym był na 100% pewny, że przepływomierz nie jest zepsuty, to bym miał argument nie do zbicia.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 21 cze 2013, 20:11

Przecież ci podpowiedziałem.

Zdejmij cienki wężyk z gruszki turbo i się przejedź. Skoro osiągnie 140 i będzie fajnie szedł to dalej spróbuj przyspieszyć. Ale delikatnie bez ostrego buta. Jak "odzyskasz moc" n75 do wymiany a przepływomierz ok.

Przepływomierz objawiałby się na każdym biegu tak mi się wydaje.

Awatar użytkownika
Ganimadeus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 726
Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Ganimadeus » 21 cze 2013, 20:33

na boschu wiem, że wywala błąd jak jest przepływka walnięta ale czy tylko w krytycznych sytuacjach to najlepiej poczekać aż Munior się odezwie, na pierburgu: u mnie jak była trochę podpsuta jeśli można to tak określić błędu żadnego nie było. Robi się log dynamiczny i od razu będzie widać.

szmajchel, Popatrz na forum kto z Twojej okolicy jest to Ci pomoże na pewno :)

Mieć pierburga i nie skorzystać z jego właściwości diagnostycznych to grzech :D

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 21 cze 2013, 22:30

Pojechałem do "mojego" mechanika i po kilku godzinach postawił diagnozę: Turbo do przeczyszczenia i przepływomierz do wymiany
Diagnosta od siedmiu boleści :roll: Oszust ,naciągacz ,niedouczony ...nie wiem jak go nazwać :roll: W T15 ,czy T2 ,nie ma niczego ,co by było można wyczyscić i co wpływało by w jakikolwiek sposób na osiągi
szmajchel pisze: Czy na podstawie opisanych objawów można sądzić, że walnięty jest przepływomierz? Czy mechanik jest w stanie "na oko" stwierdzić taką awarię?
Czy przepływomierz jest sprawny ,sprawdza się w kilka minut ,zapinając diodę ...bez demontażu i wymiany czegokolwiek ...n75 można sprawdzić również bez demontażu ...Ale jak widac z opisu ,te proste triki ,są obce twojemu "fahmanowi " ...woli czyścić turbinę (ciekawe co tam czyścił o ile wogóle coś czyścił :-P) ,w której nie ma czego czyscić ,i wymienić przepływkę ,nie będąc pewnym czy jest niesprawna...totalna niekompetencja i brak wiedzy :roll: ŻENADA

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 21 cze 2013, 22:39

Czyli nie popełniłem żadnego blamażu :-P

I tak nauczę się 1Zeta jak pilnie uczyłem się ABK. Z ABK zajęło mi ponad 2 lata. Ciekawe ile będzie z 1Z?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 21 cze 2013, 23:16

Francis1982 pisze:Czyli nie popełniłem żadnego blamażu
Ja wiem czy nie popełniłeś :?: <hmm>
Francis1982 pisze:Zdejmij cienki wężyk z gruszki turbo i się przejedź. Skoro osiągnie 140 i będzie fajnie szedł
Jak ma wszystko sprawne ,za wyjątkiem n75 ,to mu nie pojedzie 140 ,bo mu przy braku upuszczania spalin ,złapie awaryjny z przeładowania przy ok.120 ;-)

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 21 cze 2013, 23:25

To dlaczego jak odpiąłem w swoim enkę nawet przestał przerywać na końcu III biegu?
Jeździłem kilka dni bez n75 i szedł więcej niż 170. Odpięty wąż gruszki. Próbowałem go "delikatnie" wprowadzić w tryb awaryjny i nic. Czy z butem czy delikatnie szedł.

Potem gruntowna kąpiel n75 w ropie, podłączałem zapłon i wymuszałem cykanie. Aż je wymusiłem (przy włączonym zapłonie stukałem nim) aż ciągle wibrował przy włączonym zapłonie.

Od tego czasu wszystko git. Nawet z N75 podpiętym delikatnie przyspiesza do 180. A mógłby i więcej ale oponki słabe i zbieżność.... zostawia trochę do życzenia.

Awatar użytkownika
_Dave
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 502
Rejestracja: 13 lut 2011, 21:36
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: _Dave » 22 cze 2013, 11:02

szmajchel, wtrace sie, nie zaleznie od tego czy masz dryg czy nie TU na forum jest post bodajze UKI_XX'ego z dosc wg mnie fajnym opisem jak sprawdzic przeplywke w domowych warunkach, poszukaj :)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 22 cze 2013, 20:31

Francis1982 pisze:To dlaczego jak odpiąłem w swoim enkę nawet przestał przerywać na końcu III biegu?
Jeździłem kilka dni bez n75 i szedł więcej niż 170. Odpięty wąż gruszki.
Dlatego że masz <ok>
1z + chip (Kostrz)

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 23 cze 2013, 18:32

MUNIOR pisze:
Francis1982 pisze:To dlaczego jak odpiąłem w swoim enkę nawet przestał przerywać na końcu III biegu?
Jeździłem kilka dni bez n75 i szedł więcej niż 170. Odpięty wąż gruszki.
Dlatego że masz <ok>
1z + chip (Kostrz)
I wszystko jasne już... no prawie wszystko

ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbiny i układ dolotowy”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl