[B4 1Z] Prosze o podpowiedz jak sie nazywa ta chyba poduszka
-
- Forum Audi 80
- Posty: 35
- Rejestracja: 05 kwie 2010, 11:00
[B4 1Z] Prosze o podpowiedz jak sie nazywa ta chyba poduszka
Ostatnio zmieniony 24 cze 2013, 16:54 przez grand12345678, łącznie zmieniany 1 raz.
Cześć To jest tuleja sanek i najlepiej wymienić wszystkie cztery.Jest na forum kilka tematów związana z ich wymianą http://www.google.com/cse?cx=partner-pu ... gsc.page=1 Pozdrowienia
-
- Forum Audi 80
- Posty: 35
- Rejestracja: 05 kwie 2010, 11:00
Jeśli tuleje wahacza też mają już swoje oznaki zużycia to za jednym razem zrobiłbym obie naprawy wahacza i sanek oraz sworznia.Przy wymianie sworznia wahacza trzeba ustawić kąt pochylenia koła.Mnie przy wymianie udało się ustawić bez ustawiania geometrii w zakładzie diagnostycznym i auto jedzie po linii prostej bez cięcia ogumienia.Hmm są jeszcze końcówki drążków kierowniczych które też lubią się szybko wybijać.Więc jeśli zdecydujesz wymienić sworznie wahaczy to sprawdź końcówki drążków bo przynajmniej jeśli sam nie będziesz próbował ustawiać to zapłacisz jeden raz za ustawienie geometrii a nie dwa razy.Oczywiście wszystko zależne jest od stanu faktycznego Twojego zawieszenia.Pozdrowienia
-
- Forum Audi 80
- Posty: 35
- Rejestracja: 05 kwie 2010, 11:00
Jeśli tylko tuleje sanek lub nawet wahacza to nie bo one tłumią drgania silnika oraz zawieszenia .Nawet gdybyś zmieniał drążki stabilizatora lub jego gumy też nie trzeba .Ustawia się wtedy gdy wymieniamy końcówki drążków lub sworznie wahacza. Zawsze kompletami i dobrej firmy zakładamy osprzęt Lemforder,Febi itp. Hmm może jedyne uchybienie być jeśli ktoś wcześniej ustawiał zbieżność na zdezelowanym już zawieszeniu lub podejściu zakładu mechanicznego do naprawy i uzyskania kosztów (jeśli sam tego nie będziesz robił). Poznasz po wypośrodkowaniu kierownicy oraz trakcji auta.Ja bym jeszcze może po założeniu sanek popuściłbym śruby od wahacza(skoro tuleje dobre) i dokręciłbym już na aucie stojących na kołach tak profilaktycznie przedłużając ich żywotność. Pozdrawiam
No nie do końca się z tym zgodzę, bo sanki mocowane są w 3 miejscach na "sztywno", a przy śrubie pod nogami kierowcy jest mała "regulacja", więc aby nic nie ustawiać po wymianie trzeba idealnie ustawić sanki jak przed demontażem.Slawo777 pisze:Jeśli tylko tuleje sanek lub nawet wahacza to nie [...]
Pozdrawiam
odwrotnie kolego śruba pod nogami kierowcy nie ma regulacji pozostałe maja jeśli nic nie było grzebane :mrgreen:BorysTDI pisze:No nie do końca się z tym zgodzę, bo sanki mocowane są w 3 miejscach na "sztywno", a przy śrubie pod nogami kierowcy jest mała "regulacja", więc aby nic nie ustawiać po wymianie trzeba idealnie ustawić sanki jak przed demontażem.
Pozdrawiam
co do ingerencji w zawieszenie po każdym takim zabiegu jak np demontaż sanek, wymiana końcówek, sworzni tuleji kompletna geometria obowiązkowa
ciężko wszystko idealnie ustawić a raczej jest to niemożliwe wykluczając wymontowanie całego Macphersona 8-)
-
- Forum Audi 80
- Posty: 148
- Rejestracja: 29 sty 2013, 20:13
- Lokalizacja: Tarnów małopolska
A czy geometrię ustawiają wam na tulejach???
Chyba nie.
Geometrię ustawia się na sforzniach i na końcówkach drążków.
Prostym rozumem to tuleja nie będzie zamocowana w innym miejscu niż była czy to na sankach czy wachaczach. Jedyną rzeczą przy wymianie która się zmieni to długość drążka kierowniczego i kąt na sforzniu więc wtedy ustawia się geometrię.
Chyba nie.
Geometrię ustawia się na sforzniach i na końcówkach drążków.
Prostym rozumem to tuleja nie będzie zamocowana w innym miejscu niż była czy to na sankach czy wachaczach. Jedyną rzeczą przy wymianie która się zmieni to długość drążka kierowniczego i kąt na sforzniu więc wtedy ustawia się geometrię.