Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z] Prosze o podpowiedz jak sie nazywa ta chyba poduszka

ODPOWIEDZ
grand12345678
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 05 kwie 2010, 11:00

[B4 1Z] Prosze o podpowiedz jak sie nazywa ta chyba poduszka

Post autor: grand12345678 » 24 cze 2013, 14:26

Obrazek

co to jest i czy ciezko sie wymienia dzieki
Ostatnio zmieniony 24 cze 2013, 16:54 przez grand12345678, łącznie zmieniany 1 raz.

Slawo777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 711
Rejestracja: 22 wrz 2011, 22:02
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Slawo777 » 24 cze 2013, 18:22

Cześć :-) To jest tuleja sanek i najlepiej wymienić wszystkie cztery.Jest na forum kilka tematów związana z ich wymianą http://www.google.com/cse?cx=partner-pu ... gsc.page=1 Pozdrowienia :-)
Moje sunia:
Audi COUPE 2.8 AAH+Blos

Audi COUPE

Awatar użytkownika
duo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4071
Rejestracja: 08 maja 2007, 19:29
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Post autor: duo » 25 cze 2013, 12:32

trzeba wymontować sanki wyprasować starą i wprasować nową - najlepiej wymienić wszystkie 4 jak już bedą sanki na wierzchu .. 2 tuleje sa wyzsze 2 nizsze.

grand12345678
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 05 kwie 2010, 11:00

Post autor: grand12345678 » 25 cze 2013, 14:44

A wymienia sie od razu tuleje wahacza czy darowac sobie i czy ustawia sie geometrie po tym zabiegu.

Slawo777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 711
Rejestracja: 22 wrz 2011, 22:02
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Slawo777 » 25 cze 2013, 16:19

Jeśli tuleje wahacza też mają już swoje oznaki zużycia to za jednym razem zrobiłbym obie naprawy wahacza i sanek oraz sworznia.Przy wymianie sworznia wahacza trzeba ustawić kąt pochylenia koła.Mnie przy wymianie udało się ustawić bez ustawiania geometrii w zakładzie diagnostycznym i auto jedzie po linii prostej bez cięcia ogumienia.Hmm są jeszcze końcówki drążków kierowniczych które też lubią się szybko wybijać.Więc jeśli zdecydujesz wymienić sworznie wahaczy to sprawdź końcówki drążków bo przynajmniej jeśli sam nie będziesz próbował ustawiać to zapłacisz jeden raz za ustawienie geometrii a nie dwa razy.Oczywiście wszystko zależne jest od stanu faktycznego Twojego zawieszenia.Pozdrowienia :-)
Moje sunia:
Audi COUPE 2.8 AAH+Blos

Audi COUPE

grand12345678
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 05 kwie 2010, 11:00

Post autor: grand12345678 » 25 cze 2013, 17:14

Dzięki Slawo777 za wskazówki na szarpakach powiedzieli ze tylko to jest do wymiany.Czyli jak wymienie te tuleje sanek to geometrii nie musze ustawiac?

Slawo777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 711
Rejestracja: 22 wrz 2011, 22:02
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Slawo777 » 25 cze 2013, 17:43

Jeśli tylko tuleje sanek lub nawet wahacza to nie bo one tłumią drgania silnika oraz zawieszenia .Nawet gdybyś zmieniał drążki stabilizatora lub jego gumy też nie trzeba .Ustawia się wtedy gdy wymieniamy końcówki drążków lub sworznie wahacza. Zawsze kompletami i dobrej firmy zakładamy osprzęt Lemforder,Febi itp. Hmm może jedyne uchybienie być jeśli ktoś wcześniej ustawiał zbieżność na zdezelowanym już zawieszeniu lub podejściu zakładu mechanicznego do naprawy i uzyskania kosztów (jeśli sam tego nie będziesz robił). Poznasz po wypośrodkowaniu kierownicy oraz trakcji auta.Ja bym jeszcze może po założeniu sanek popuściłbym śruby od wahacza(skoro tuleje dobre) i dokręciłbym już na aucie stojących na kołach tak profilaktycznie przedłużając ich żywotność. Pozdrawiam :-)
Moje sunia:
Audi COUPE 2.8 AAH+Blos

Audi COUPE

Awatar użytkownika
BorysTDI
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 759
Rejestracja: 21 gru 2009, 13:51
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: BorysTDI » 25 cze 2013, 21:34

Slawo777 pisze:Jeśli tylko tuleje sanek lub nawet wahacza to nie [...]
No nie do końca się z tym zgodzę, bo sanki mocowane są w 3 miejscach na "sztywno", a przy śrubie pod nogami kierowcy jest mała "regulacja", więc aby nic nie ustawiać po wymianie trzeba idealnie ustawić sanki jak przed demontażem.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
vitja07
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 187
Rejestracja: 25 lut 2010, 13:02
Lokalizacja: Podkarpacie RSR

Post autor: vitja07 » 25 cze 2013, 21:56

BorysTDI pisze:No nie do końca się z tym zgodzę, bo sanki mocowane są w 3 miejscach na "sztywno", a przy śrubie pod nogami kierowcy jest mała "regulacja", więc aby nic nie ustawiać po wymianie trzeba idealnie ustawić sanki jak przed demontażem.

Pozdrawiam
odwrotnie kolego śruba pod nogami kierowcy nie ma regulacji pozostałe maja jeśli nic nie było grzebane :mrgreen:


co do ingerencji w zawieszenie po każdym takim zabiegu jak np demontaż sanek, wymiana końcówek, sworzni tuleji kompletna geometria obowiązkowa
ciężko wszystko idealnie ustawić a raczej jest to niemożliwe wykluczając wymontowanie całego Macphersona 8-)

mariusz1979
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 148
Rejestracja: 29 sty 2013, 20:13
Lokalizacja: Tarnów małopolska

Post autor: mariusz1979 » 17 kwie 2014, 17:21

A czy geometrię ustawiają wam na tulejach???
Chyba nie.
Geometrię ustawia się na sforzniach i na końcówkach drążków.
Prostym rozumem to tuleja nie będzie zamocowana w innym miejscu niż była czy to na sankach czy wachaczach. Jedyną rzeczą przy wymianie która się zmieni to długość drążka kierowniczego i kąt na sforzniu więc wtedy ustawia się geometrię.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wahacze, zwrotnice”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga